וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמן הבלוז ג'וני ווינטר מת

17.7.2014 / 17:19

ג'וני ווינטר, גיבור הגיטרה, אגדת הבלוז וזוכה הגראמי, מת בגיל 70. ווינטר הוציא קרוב ל-40 תקליטים והיה אחד הגיטריסטים המוערכים בעולם

ג'וני ווינטר. Rick Diamond, GettyImages
ג'וני ווינטר/GettyImages, Rick Diamond

גיבור הגיטרה, כוכב הבלוז וזוכה הגראמי ג'וני ווינטר מת בגיל 70. ווינטר נולד בטקסס, ארצות הברית. בשנת 1969 השתתף בפסטיבל "וודסטוק". בסוף שנות השבעים הפיק מוזיקלית ארבעה אלבומים למאדי ווטרס, וביחד הם זכו שלוש פעמים ב"גראמי". עם זאת, הוא לא הצליח לזכות בפרס הנחשב כמוזיקאי בפני עצמו. גיטרה שקרויה על שמו יצאה על ידי חברת "גיבסון". אלבומו האחרון “Roots” זכה לשבחים רבים. ווינטר תכנן לשחרר בספטמבר תקליט חדש, “Step Back” שמו.

ביוני בשנה שעברה (2013) קיים הופעה בישראל ב"בארבי" בתל אביב, ולקראתה סיפר לוואלה! תרבות על האלבומים שעיצבו את עולמו המוזיקלי: האלבום " Best of Muddy Waters" של מאדי ווטרס עליו אמר לוואלה! תרבות כי הוא "ההשפעה הכי גדולה שלי"; " After School Session" של צ'אק ברי עליו אמר "הוא היה גיבור הגיטרה הראשון שלי"; " Two Steps from the Blues" של בובי בלו בלאנד עליו אמר "הקולות של בובי כאן היו כלי עצום עבורי ועזרו לי ליצור את הווקאליות הטיפוסית, הספציפית והאישית שלי"; " King of the Delta Blues" של רוברט ג'ונסון אותה תיאר כ"היכרות ראשונה שלי עם גיטרת סלייד"; " The Best of Jimmy Reed" של ג'ימי ריד עליו אמר "השירים הללו פשוטים אבל כשאתה גדל בטקסס, כל אחד גדל איתם ולומד איך לשיר ולנגן מתקליטים של ג'ימי ריד".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully