וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר אחד בשבוע: איך זה ש"אשמת הכוכבים" הוא שוב רב מכר היסטרי?

20.7.2014 / 7:06

למרות ש"אשמת הכוכבים" ראה אור כבר לפני שנתיים, הוא מככב 116 שבועות רצופים ברשימות רבי המכר, והשבוע האחרון היה שבוע המכירה הטוב ביותר שלו - מה קורה פה?

יח"צ - חד פעמי

"אשמת הכוכבים" מאת ג'ון גרין הוא כמובן לא ספר חדש, והוא מככב ברשימת רבי המכר כבר מ-2012 אז ראה אור. למי שהצליח לפספס את ההייפ הראשוני, הנה בא עוד גל גדול שכזה – "אשמת הכוכבים" מגולל את סיפור האוהבים הטרגיים-ריאליסטיים הייזל בת ה-16, חולת סרטן בנסיגה שפוגשת בקבוצת התמיכה שלה את אוגאסטוס בן ה-17, חולה סרטן בהחלמה, וקטוע רגל. הם מתאהבים, חולקים ביניהם דינמיקה נוגעת ללב ומיוחדת, ומקסימים ושנונים כפי שרק בני נוער מומצאים יכולים להיות.

אז, אם הספר ראה אור לפני שנתיים, מה כל כך מיוחד בו שהאמריקאים לא יכולים לשבוע ממנו? את מה שאפשר לראות עכשיו בראש טבלת המכירות, כשהשבוע האחרון הוכרז כשבוע המכירות הטוב ביותר שלו בארה"ב מאז יצא, אפשר להסביר במעגליות העניין שיוצרים סרטים המבוססים על ספרים. בתחילת יוני השנה יצא לאקרנים העיבוד המוצלח למדי של סיפור האהבה הסוחף הזה, הותיר אחריו המוני נערות מתייפחות וטישו לח נשפך באולמות הקולנוע כמו פופקורן.

העיבוד הצמוד לספר, הכולל גם לא מעט דיאלוגים מתוכו, לא באמת משאיר צורך למי שצפה בו לחזור ולקרוא את המקור. אבל מאות אלפי אמריקאים החליטו כנראה באופן סנטימנטלי שכן לרכוש את הספר, גם אם הסיכויים שיקראו אותו נמוכים. וכך חזר להיות "אשמת הכוכבים" המותק של אמריקה, כשגם ממש פה בשל רשימות רבי המכר ישראל הקטנה, קורה בדיוק אותו הדבר, גם אם בממדים צנועים יותר.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully