וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: קיץ 2014 ממשיך להיות קיץ חלש

20.7.2014 / 10:54

"כוכב הקופים: השחר" שולט בצמרת שוברי הקופות בקולנוע בארה"ב אבל כולם מחכים לבלוקבאסטר אמיתי. כמו שזה נראה כרגע, כולם יכולים להמשיך לחכות

יח"צ - חד פעמי

הקיץ בארה"ב ממשיך להיות שקט – נדמה שאבדה התקווה לאיזה להיט ענק שיבעיר את הקופות – אלא אם "שומרי הגלקסיה" יפתיע מאוד. הקיץ, אף סרט לא הגיע אפילו להכנסות של 250 מיליון דולר בארצות הברית - בעוד בשנה שעברה יצאו לא פחות מארבעה כאלה. בינתיים, בלי שום דבר שיתחרה בהם ברצינות, הקופים שולטים. בשבוע השני שלו בארצות הברית, "כוכב הקופים: השחר" הכניס כ-36 מיליון דולר (כחצי מהכנסותיו בסוף השבוע הראשון שלו), ונשאר במקום הראשון בטבלה. בהכנסות כוללות, הסרט הגיע לכ-140 מיליון דולר.

שלושה סרטים חדשים יצאו השבוע. "הטיהור 2: לשרוד את הלילה" הוא המצליח מביניהם – הוא מתברג במקום השני עם הכנסות של כ-29 מיליון דולר במהלך הסופ"ש. "הטיהור" שוב מדגים למה סרטי אימה הם עסק מצוין: אפשר להפוך אותם לסדרות משתלמות בזול ובמהירות. "הטיהור 2" הוא סרט נפרד לחלוטין מ"הטיהור" הראשון, לא משתתפים בו אותם שחקנים וגם הבמאי שונה, ולכן הפקתו, כמו הפקת סרט ההמשך השלישי שבטח עוד יגיע, היתה זולה מאוד. הסכום שהכניס בסוף השבוע נמוך במעט מהפתיחה של הסרט הראשון (34 מיליון דולר), אבל זה לא מפריע לסרט להיות רווחי מאוד כבר עכשיו.

"מטוסים" גם היא סדרת סרטים שלא זקוקה להכנסות עתק בקופות כדי להצליח. "מטוסים 2", שיצא השבוע, הביא לדיסני כ-18 מיליון דולר (מקום שלישי); שוב, זה אמנם פחות מהכנסותיו של הסרט הקודם בסדרה (22 מיליון דולר בסופ"ש ראשון), אבל לדיסני אין מה לדאוג. "מטוסים" עושה הרבה מאוד כסף במכירות DVD, ועוד יותר מזה – במכירות צעצועים ומרצ'נדייז. ההכנסות של הסרט בקולנוע הן שוליות למדי.

לעומת זאת, במקרה של "סקס טייפ" ההכנסות הנמוכות הן בעיה. הקומדיה עם ג'ייסון סיגל וקמרון דיאז הגיעה למקום הרביעי בלבד השבוע, עם כ-15 מיליון דולר. זאת פתיחה חלשה מאוד, גם בהשוואה לקומדיות למבוגרים אחרות שיצאו לאחרונה ("שכנים" פתח עם 49 מיליון דולר לפני חודשיים; "האישה האחרת" הכניס 24 מיליון דולר). הכישלון הזה קשור כנראה לביקורות האיומות שהסרט זכה להן – בדירוג "עגבניות רקובות" הוא זכה לציון נמוך אפילו יותר מ"רובוטריקים 4".

אותם רובוטריקים נמצאים במקום החמישי השבוע, עם כ-9 מיליון דולר, ו-228 מיליון בהכנסות כוללות בארצות הברית. הרבה יחסית לסרטים רבים אחרים, אבל סכום חלש מאוד ביחס לכל סרטי "רובוטריקים" הקודמים. למרות זאת, "רובוטריקים 4" צפוי לעקוף בשבוע הבא את "מליפיסנט" ו"אקס-מן", מה שיהפוך אותו בו-זמנית לאכזבה ולסרט המצליח של הקיץ. קיץ חלש, כאמור.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully