וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השחקן ג'יימס גארנר הלך לעולמו

20.7.2014 / 12:04

שחקן הקולנוע והטלוויזיה האמריקאי ג'יימס גארנר מת בגיל 86. גארנר זכה ב-4 פרסי גלובוס הזהב, ב-2 פרסי אמי, והיה מועמד לאוסקר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו ב"הרומן של מרפי"

ג'יימס גארנר. GettyImages
ג'יימס גארנר/GettyImages

ג'יימס גארנר, שחקן הקולנוע והטלוויזיה האמריקאי, מת אתמול בגיל 86. גארנר זכה בארבעה פרסי גלובוס הזהב ובשני פרסי אמי, ובשנת 1985 היה מועמד לאוסקר לשחקן הטוב ביותר על תפקידו בסרט "הרומן של מרפי". גארנר סבל בעבר ממספר בעיות רפואיות, שהובילו אותו לניתוח מעקפים ב-1988 בעקבות בעיות לב, לניתוח להחלפת שתי ברכיו בשנת 2000, ולשבץ מוחי ב-2008 בעקבותיו אושפז ונותח.

גארנר נולד בנורמן, אוקלהומה. אמו מתה בעודו בן 4. שני אחיו הועברו לגדול אצל קרובי משפחתה, וגארנר גדל עם אמו החורגת. פורסם כי היא הרבתה להכותו ואולץ על ידה ללבוש שמלה בפומבי. בגיל 16 הצטרף גארנר לצי סוחרי הים של ארצות הברית, ובגיל 17 עבר ללוס אנג'לס, למד ב"תיכון הוליווד" והחל לדגמן. אולם חוסר החיבה לדוגמנות הוביל אותו לחזור לנורמן, שם השתתף בקבוצות הספורט של התיכון הקומי וסיים את לימודיו.

ג'יימס גארנר. GettyImages
ג'יימס גארנר/GettyImages

הוא התגייס למשמר הלאומי בו שירת 7 חודשים, ונשלח כחייל רגלים לקוריאה להילחם מעל לשנה בעת מלחמת קוריאה. בעת שירותו נפצע בפניו ובידו מרסיסי מרגמה, וגם נפגע בישבנו מאש ידידותית של חייל אמריקאי. הוא זכה בעיטור לב הארגמן. עברו הצבאי הועיל לו כשחקן קולנוע עקב כך שקיבל תפקידים רבים בדרמות מלחמה, אחד מהם עסק במלחמת קוריאה.

לאחר שיחרורו, השתתף במחזה בברודוויי והשתתף בפרסומות. סרטו הראשון בקולנוע היה "אל עבר הלא ידוע" מ-1956. פריצתו היתה בסוף שנות ה-50 בזכות תפקיד המהמר ברט מווריק בסדרה "מווריק", עליו הועמד לפרס אמי ולפרס גלובוס הזהב. הוא חדר לתודעה הרחבה לראשונה בתפקיד משני של קפטן מייק ביילי בדרמת המלחמה הקולנועית "סיונרה", לצדו של מרלון ברנדו. ב-1958 זכה בגלובוס הזהב בקטגוריית השחקן המבטיח ביותר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

בשנות השישים שיחק ב"שעת הילדים", אחד הסרטים הראשונים שעסקו בלסביות; בדרמת המלחמה "הבריחה הגדולה" בדמות טייס ושבוי המלחמה; בקומדיה "מגלגל העיסקות" עליו קיבל מועמדות לפרס גלובוס הזהב לשחקן הטוב ביותר בתפקיד קומי; בדרמת "האמריקאניזם של אמילי"; בדרמת המירוצים "הפרס הגדול"; ובדרמה "מר בודווינג".

בשנות השבעים גילם במשך שש עונות את התפקיד הראשי של החוקר הפרטי ג'ים סקוט רוקפור בסדרה "תיקי רוקפורד". על דמות זו זכה בפרס אמי לשחקן הדרמתי בתפקיד ראשי והועמד לשתי מועמדויות לפרס גלובוס הזהב; הוא חזר לקולנוע עם הקומדיה המוזיקלית "ויקטור ויקטוריה".

בשנות השמונים תפקידו בסרט הטלוויזיה האוטוביוגרפי "פעימות לב" העניק לו מועמדות לפרס גלובוס הזהב ולפרס אמי; הוא הופיע בקומדיה "הרומנטיקה של מרפי" בתור הרוקח הקשיש מרפי ג'ונס, עליו היה מועמד בפעם הראשונה לאוסקר לתפקיד הראשי וגם היה מועמד לפרס גלובוס הזהב; הוא שיחק עם ג'יימס וודס בהפקת הטלוויזיה "הבטחה" וזכה בפרס גלובוס הזהב ובפרס אמי עליה, ושיתף עם וודס פעולה גם בסדרה הביוגרפית "היכל התהילה של הולמארק" ובהפקה "הטיפה המרה", ושוב היה מועמד לפרסי האמי וגלובוס הזהב; ושיחק לצד ברוס ויליס בקומדיית המערבונים "שקיעה", והוסיף למדף עוד שני פסלונים של פרסי גלובוס זהב. בנוסף, בשנות השמונים הוא נכנס להיכל התהילה של מדינת אוקלהומה.

בשנות ה-90 השתתף בדרמות הטלוויזיה "יום הקישוט", "ברברים בשער" ו"שעורי נשימה"; שיחק בגרסה הקולנועית לסדרה "מווריק", בה כיכב גארנר בתפקיד הראשי 40 שנה קודם לכן; השתתף בקומדיה הפוליטית "נשיאים בצרות" בתור נשיא ארצות הברית לשעבר מאט דאגלס; בשנת 2000 השתתף בדרמה של קלינט איסטווד, "ספייס קאובויס"; דיבב בסרט האנימציה "אטלנטיס: האימפריה האבודה" ושיחק גם בדרמות "סודות של יה-יה" ו"היומן"; בשנת 2006 פסל של גארנר בדמותו ברט מווריק הוצב בעיר הולדתו נורמן, אוקלהומה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully