וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אמנים נגד המלחמה: "ההתנגדות היא אקט של פטריוטיות"

21.7.2014 / 16:52

תחת הכותרת "פעולת חירום: אמנים נגד המלחמה", הודיעה קבוצת אמנים על מפגש מחאה שיתקיים בכיכר רבין בתל אביב. "את המיליארדים של הפגזים היה עדיף להשקיע בחינוך, הקמת בריכות שחייה ושתילי עצי תאנה וליצ'י", אמר רועי צ'יקי ארד

נעם ענבר. נמרוד סונדרס
בטח שגם הוא יהיה שם! נעם ענבר, איש הבילויים/נמרוד סונדרס

"מלחמה זה רע. לא באנו לעולם הזה בשביל להרוג אחד את השני" – כך נפתחת ההודעה לתקשורת שהופצה היום (שני) מטעם קבוצת אמנים ישראליים שקוראים לפעולת חירום עקב "צוק איתן", המבצע הצבאי בעזה, קרי הפגנה שתתקיים מחר (שלישי) בשעה 20:00 בכיכר רבין בתל אביב.

"יש אופוזיציה בישראל. כאזרחי המדינה אנחנו קובעים: הכיבוש של העם הפלסטיני חייב להפסק. שיחות שלום חייבות להתחיל. מדינת ישראל חייבת להשתנות, דחוף!", כך נכתב בגוף ההודעה עליה חתומים עשרות אמנים ויוצרים, ביניהם יונתן לוי, נועם ענבר, רועי רוזן, רועי צ'יקי ארד, שושן, סלה-מנקה, יאיר ורדי, מרחב ישורון, סופי גולץ, שי יחזקאלי, נדב לפיד, הדס קידר, תהל פרוש, אלהם רוקני, טליה הופמן, יונתן גולד, רועי ברנד, עומר קריגר ועוד רבים.

"נעמוד יחד נגד השנאה המסמאת, מצב הרוח הרצחני, שמחת המלחמה, הגזענות הבזויה, דיכוי המחאה הדמוקרטית, ואווירת הצייתנות לממשלה. נעמוד יחד אל מול שתיקת הרוב השפוי ונקרא לו להצטרף אלינו בקריאה: די למלחמה! יחי השלום!".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בטח שגם הוא יהיה שם? הצל/מערכת וואלה!, צילום מסך

ההפגנה שתתקיים מחר כאמור תכלול שורה של הצהרות מפי המשתתפים וכן עבודות אמנות של מוזיקה, דימויים, טקסטים, תיאטרון, מחול ופוליטיקה.

עוד נכתב בהודעה המזמינה את הציבור להשתתף בפעילות המחאה כי "אנחנו מאמינים בשוויון אזרחי ופוליטי בין הים לירדן, מאמינים בחיים משותפים ויפים של יהודים וערבים, ישראלים ופלסטינים, מאמינים שיש פתרון של שלום למצב המלחמה המזוויע הזה ובועטים בבוז בתעמולה הלאומנית והצבאית שמציפה בימים אלה את המרחב הציבורי בישראל. אנחנו נגד טילים, תותחים, טנקים ורקטות מישראל ומעזה, ומתנגדים לאלימות מכל כיוון ובכל דת, מין, גזע וצבע".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי
רועי ציקי ארד  בערב שירה תל אביבית.
הורגים ונהרגים עבור אגו של גנרלים ישראליים וחמאסניקים. רועי צ'יקי ארד

"מבחינתי ההתנגדות למלחמה האווילית שחוזרת על עצמה מידי כמה שנים היא אקט של פטריוטיות", מסר לוואלה! תרבות העיתונאי והיוצר רועי צ'יקי ארד. "אני נאבק נגד שונאי ישראל ששוב ושוב מושכים אותה להיכנס, להרוג ולהיהרג בעזה או לבנון, עבור אגו של גנרלים ישראלים וחמאסניקים, מה שאפשר היה לפתור אם היינו אמיצים לסוגר עסקה שתיתן לעזה חיים נורמליים וליישוביי הדרום, שמהם אני מגיע, שקט (ארד גדל בעיר באר שבע, נ.ה)".

"אשמח להתערב על שטר של טשרניחובסקי עם הצל - שאשמח להזמין לדואט - שבסופה של המלחמה נגיע לאותו המצב בו היינו במאי 2014, רק עם עוד אלמנות ויתומים משני הצדדים. את המיליארדים של הפגזים היה עדיף להשקיע בחינוך, הקמת בריכות שחייה ושתילי עצי תאנה וליצ'י".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully