וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסביב לעולם: אמנים מגיבים למבצע "צוק איתן"

22.7.2014 / 9:50

להקת מאסיב אטאק הפסיקה הופעה באירלנד כדי לציין את מספר ההרוגים בעזה והקומיקאי רוב שניידר קרא בטוויטר לסיום המצור על עזה. אייטם מתגלגל

עודכן לאחרונה: 23 ביולי, 9:45

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שתיקת הקסאמים/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ונתן דמי, בימאי הסרט "שתיקת הכבשים" יצא נגד מבצע "צוק איתן" בהתבטאות מעוררת תמיהה. "אני יודע שאני לא אנטישמי. אני מאמין ברעיון שתי המדינות ושלפלסטינים מגיעה מדינה. אני פשוט לא מבין כיצד ניתן להצדיק שימוש מחריד בכוח. מות הילדים הקטנים גורם לי לחשוב. פנו את ההתנחלויות, שברו את החומה, בואו נעבוד למען השלום. כל סבב אלימות חדש גורם לך לחשוב שאתה מתחיל הכל מחדש. אני לא מסוגל לדמיין כיצד זה מרגיש להיות פלסטיני בעזה ולראות את הילדים המתים בחול", אמר דמי בריאיון להפינגטון פוסט.

מאסיב אטאק בהופעה באירלנד 2014. טוויטר, צילום מסך
מאסיב אטאק בהופעה באירלנד ביום ראשון/צילום מסך, טוויטר

מבצע "צוק איתן" ממשיך לעורר הדים ברחבי העולם ואמנים שונים מביעים את עמדתם בנושא. בזמן ביצוע הלהיט "Unfinished Sympathy" של להקת מאסיב אטאק במסגרת הופעתה בפסטיבל "Longitude" באירלנד ביום ראשון, הופסקה המוזיקה ועל המסכים מאחורי הלהקה הופיע מספר שציין את מספר ההרוגים בעזה. בנוסף, בזמן ביצוע השיר "Safe From Harm" הוקרנו על המסכים סצנות מהמתרחש בעזה.

השחקן מארק רופאלו טען בטוויטר כי החמאס לא משתמש בתושבי עזה כמגן אנושי. "האם אתם באמת מאמינים שהאנשים האלה ישתמשו בילדיהם כמגן אנושי? תפעילו את הלב שלכם", הגיב רופאלו למעריץ. בתגובה אחרת טען רופאלו כי הפגזת בתי חולים לא צריכה להיות חלק מהלחימה.

מארק רופאלו. GettyImages
הילדים הם לא מגן אנושי. רופאלו/GettyImages

הקומיקאי רוב שניידר קרא בטוויטר להפסקת המצור על עזה. "הצד המכוער והבלתי אנושי של המצור על עזה חווה את יומו הקטלני ביותר", צייץ שניידר ביום ראשון. למחרת הוסיף שניידר: "אם אתם לא מתרגזים בעקבות הרג ילדים, אתם מאבדים את הנשמה".

שחקנית הקולנוע מיה פארו הפיצה למאות אלפי עוקביה בטוויטר ציוצים שיצאו נגד פעילות צה"ל בעזה. כך למשל פארו צייצה מחדש את הציוץ הבא: "רופאים היו בזמן ניתוח כשטילים פגעו בבית חולים בעזה. ידה של האחות נקטעה, המטופל מת".

מיה פארו עושה שלום עולמי בשדרות. שי מכלוף
מדווחת על המתרחש בעזה. פארו/שי מכלוף

"אם אתם שונאים אותי בגלל שאני יהודייה או בגלל שאני תומכת בישראל, נא כתבו את דעתכם בעמודים אחרים ואל תנסו להפחיד אותי", כתבה השחקנית מים ביאליק ("המפץ הגדול") בעמוד הפייסבוק שלה.

בסיסט להקת נירוונה קריסט נובוסליק הביע תמיכה בסולן להקת פרל ג'אם אדי ודר שהתבטא בשבוע שעבר נגד מבצע "צוק איתן". "הגיע הזמן להפסיק לחזור על אותם טיעונים שחוקים ואותה השנאה. העקשנים והטיפשים משני הצדדים צריכים לחטוף את הביקורת ולא זמר מלהקת רוק", כתב נובוסליק במכתב שהעלה לאתר הרשמי של להקתו.

בתוך כך, בהופעה שנערכה בפורטוגל בסוף השבוע ביצעה להקת פרל ג'אם את שירו הידוע של ג'ון לנון "Imagine". "התנגדות למלחמה לא הופכת אותך לתומך בצד זה או אחר. היא כן הופכת לתומך בשלום, תומך באדם, תומך בתקשורת, תומך בדיפלומטיה... לפעמים, כשאתה אומר משהו, ניתן לפרש את דבריך בצורה שגויה", אמר ודר בהקדמה לשיר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully