וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתגר קרת: צה"ל לא יכול לנצח

23.7.2014 / 14:23

הסופר הישראלי אתגר קרת יוצא נגד מבצע "צוק איתן" במאמר שפורסם בעיתון הצרפתי "ליברסיון". "חמישה מבצעים בעזה, עוד ועוד לבבות שבורים, ואנחנו עדיין באותה נקודה", כותב קרת

מבצע "צוק איתן" ממשיך לעורר עניין בעיתונות הזרה. וכך, היום פרסם הסופר הישראלי אתגר קרת מאמר בעיתון הצרפתי הנפוץ "ליברסיון" בו הוא טוען, בין היתר, כי צה"ל אולי ינצח בקרב במסגרת מבצע "צוק איתן", אולם ישראל תהיה המפסידה בטווח הארוך. לאחרונה, כך נדמה, מתהדקים היחסים בין קרת וצרפת. כך, למשל, שותפתו למקצוע ולחיים שירה גפן סיפרה השבוע בריאיון שהעניקה לתקשורת האמריקאית כי השניים עובדים על סדרה לרשת ארטה הצרפתית.

"במהלך השבוע האחרון, יצא לי להיתקל שוב ושוב בסלוגן 'תנו לצה"ל לנצח'. יש צעירים שכותבים זאת בפייסבוק וחושבים שהסיסמה הזו הומצאה לרגל המבצע האחרון בעזה, אבל אני כבר זקן מספיק כדי לדעת שהיא כאן כבר מזמן, וחושפת את תפיסת המציאות המעוותת שמלווה את ישראל כבר יותר מעשור", כותב קרת.

"יש בסיסמה הזו כמה הנחות שגויות מובנות. למשל, שיש בישראל כאלה שרוצים ויכולים למנוע מצה"ל לנצח. מי החבלנים הללו? אולי אני, אשתי וכל אחד אחר שחושב אחרת מכולם, ובכך לכאורה חוסם את דרכו לניצחון של הצבא הכל-יכול. מי אלה שרוצים למנוע מצה"ל לנצח? כל אלה שמעזים לפקפק בפעולות הממשלה ולהעלות תהיות לגביהן, כל אלה שעושים דה-מוטיביציה במאמרים התבוסתנים שלהם, שקוראים לגלות אכפתיות ואנושיות, כל אלה הם המכשול שעומד בפני צה"ל להשגת הניצחון שיביא שקט ושלווה".

אתגר קרת, שירה גפן. אביב חופי
הפנים לאייפל? קרת וגפן/אביב חופי

"השגגה השנייה והמסוכנת עוד יותר שיש בסיסמה 'תנו לצה"ל לנצח', היא ההנחה שצה"ל בכלל יכול לנצח. כל המרואיינים חוזרים על אותה מנטרה – שראוי לספוג את כל מטחי הטילים, כי הפעם נגמור עם זה אחת ולתמיד. 12 שנה, חמישה מבצעים מול החמאס, ואנחנו עדיין מאמינים בזה, עדיין תקועים עם אותו סלוגן. פוליטיקאים מן הימין ופרשנים מופיעים על המסך ואומרים שצריך עכשיו ללכת עד הסוף, אבל לאן בדיוק הם רוצים ללכת? גם אם נחסל כל אחד ואחד מלוחמי החמאס, הם באמת מאמינים שבזה תחוסל גם השאיפה הפלסטינית לעצמאות? לפני החמאס היה את אש"ף ואחרי החמאס הרי יהיה ארגון אחר".

"כן, צה"ל יכול לנצח בקרב, אבל אם הממשלה רוצה באמת להבטיח שלום וביטחון לאזרחי ישראל, הדרך היחידה לעשות זאת היא בפשרה מדינית. רק שהיום, התחושה היא שאסור אפילו להעלות את המילים הללו על השפתיים, שכן זה יהיה אקט לא פטריוטי שיחבל בסיכויי צה"ל לנצח. לכן, כשהמבצע יסתיים ונספור את הגופות הרבות, יגיע הזמן להפנות את האצבע המאשימה, והיא תופנה אלינו כמובן, אל אלה שהעזו לערער על צה"ל".

"זו טעות טרגית. זו טעות שיש לה מחיר: אינספור מתים. זו טעות שחוזרת על עצמה בלי סוף. חמישה מבצעים בעזה, עוד ועוד לבבות שבורים, ואנחנו עדיין באותה נקודה. הדבר היחיד שמשתנה אצלנו זה חוסר הסובלנות ההולך וגדל של החברה הישראלית לביקורת מכל סוג. המושג של חופש הביטוי הפך לעול בעיני הימין, שאיבד את סבלנותו למפגיני השמאל. אלה ספגו מכות פיזיות ומילוליות מכל עבר, רק בגלל שלא התייצבו בצד הנבחרת המנצחת של הצבא. בישראל חושבים שאנו במעגל דמים, אך האמת היא שאנו מצויים כרגע במשהו אחר – בסחרור, ולצערי הסחרור הזה מוביל אותנו מטה, אל תהומות חדשות".

(השתתף בהכנת הידיעה: אבנר שביט)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully