וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר אחד בשבוע: הספר שהפך לסדרת טלוויזיה מכת גלים

27.7.2014 / 0:00

צעירה טובה מבית טוב מוצאת עצמה בכלא נשים אלים? זה קרה באמת. הספר "כתום זה השחור החדש: השנה שלי בכלא נשים" הפך לסדרה מצליחה ולרב מכר היסטרי שעדיין מעורר עניין

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
פייפר קרמן עם כוכבת הסדרה "כתום זה השחור החדש" טיילור שילינג/מערכת וואלה!, צילום מסך

אתם אולי מכירים היטב את סדרת הדרמה הקומית "כתום זה השחור החדש", אבל לא בהכרח יודעים שהסדרה המצליחה מאוד שכבר חודשה לעונה שלישית, ומועמדת ל-12 פרסי אמי, מבוססת על ספר ביוגרפי של סופרת ושמה פייפר קורמן. קורמן תרמה לסדרה את שמה הפרטי, כמובן, ואת הסינופסיס העלילתי לעונה הראשונה (העונה השנייה כבר כמעט ואינה קשורה לזכרונותיה של קורמן). הסדרה והצלחתה המטאורית, תרמו לבאזז סביב הספר.

הספר ראה אור ב-2010, והוא עדיין מככב במקומות הראשונים של רשימות רבי המכר בארה"ב, כשממש כמו שאפשר היה לנחש, הוא קופץ מעלה במכירות בכל פעם שרשת השידור הלא טלוויזיונית "נטפליקס" משחררת את העונה החדשה של הסדרה "שחור זה הכתום החדש". בינתיים, הספר לא תורגם לעברית, אבל הוא נחשב לסוחף, מרתק וגם מדכדך בחשבון הנפש שהוא מאלץ את האמריקאים חובבי הכליאה לעשות.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
אין תמונה/מערכת וואלה!, צילום מסך

מה בכל זאת שונה בין הספר ובין הסדרה המבוססת די בקירוב עליו? במציאות ובספר המבוסס עליה, פייפר לא נכלאה באותו הכלא בו נמצאה גם החברה שלה לשעבר אשר הדיחה אותה להעברת מזוודת כסף סמים. עוד שוני עיקרי שקרמן עוסקת בו בספרה הוא מערכות היחסים בין הנשים הכלואות – הרבה רומנטיקה תיכוניסטית, ומעט מאוד יחסי מין. מה שאי אפשר לומר על הסדרה. למרות שהחבורות בכלא הנשים אכן התגבשו על רקע האתניות שלהן, קורמן מספרת שהמתיחות לא היתה גבוהה כל כך ושלמעשה היא התקבלה בחמימות רבה על ידי הנשים כשהגיעה לכלא.

מעבר לזה, כדי להבין על מה ההיסטריה הגדולה – תוכלו להזמין את הספר עד לעונה השלישית והמצופה, או לחכות בסבלנות שמישהו בהוצאות הספרים בישראל ירים את הכפפה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully