וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יהונתן גפן: "גאה בכך שהבת שלי היא בן אדם"

26.7.2014 / 20:09

כשבוע לאחר המהומה שעוררה שירה גפן בפסטיבל הקולנוע בירושלים, אביה יוצא להגנתה בסטטוס שהעלה לעמוד הפייסבוק שלו. "אל תפחדי מאיומים ומקללות של פחדנים", כתב יהונתן גפן

יהונתן גפן. אביב חופי
שיר לשירה. גפן/אביב חופי

יהונתן גפן יוצא להגנת בתו בסטטוס חדש שהעלה הערב (שבת) לפייסבוק. בסטטוס שכותרתו "שיר לשירה" כתב גפן: " יש אבאים שרוצים שהבת שלהם תהיה עורכת דין. יש אבאים שרוצים שהבת שלהם תהיה שרת התרבות. אני גאה בכך שהבת שלי היא בן אדם ושהיא משמיעה בקול רם וצלול את כאבנו ואת כאבם. הקול הזה הוא הפסקת האש האנושית מכולן - ואל תפחדי מאיומים ומקללות של פחדנים אלא המשיכי להיות אור בהיר ואמיץ מעבר לענן".

כזכור, לפני כשבוע התעוררה מהומה בפסטיבל ירושלים, לאחר שהבימאית שירה גפן ביקשה מהקהל שמזדהה עם תחושותיה לעמוד דום לזכר הילדים ההרוגים בעזה. היום פרסמה גפן מכתב הבהרה בפייסבוק, בו היא מסבירה ש"כשילד נהרג, לא מעניין אותי אם הוא ישראלי או פלסטיני, מאשקלון או מעזה. כואב לי. כאב אימהי שאינו תלוי באג'נדה או דעה פוליטית".

עוד כתבה גפן: "חשוב לי להבהיר את עמדתי לגבי מה שקרה בהקרנת הסרט שלי בפסטיבל ירושלים. כבר במכתב הבימאים כתבנו שאנחנו מתכוונים לנצל את הבמה שהפסטיבל נותן לנו בשביל לדבר ולומר את דעתינו, וכך עשיתי", הבהירה והוסיפה, "בבוקר של הקרנת הסרט שלי קראתי וראיתי את תמונות הזוועה של אותו מקרה, בו ארבעה ילדים שיחקו כדורגל על חוף הים בעזה, ונהרגו בידי צה"ל. הרגשתי שאני לא יכולה להיות אדישה , וכמו שהצהרתי באותו מכתב, עליתי לבמה, הקראתי את שמות הילדים, להנכיח אותם לפני שייעלמו בתוך שלל ההרוגים בעזה. ביקשתי מהקהל, רק ממי שמרגיש כמוני, שיעמוד איתי לדקה דומיה לזכרם. הרוב עמד איתי, אבל כמובן היו כמה שצעקו עלי, וגם שניים יצאו לפני ההקרנה. לגיטימי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully