וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: "שומרי הגלקסיה" מנפץ שיאים

3.8.2014 / 10:39

הסרט החדש של "מארוול" קובע רף הכנסות חדש לחודש אוגוסט ותוקע יתד בצמרת. אחריו בטבלה: ביוגרפיה מוזיקלית של ג'יימס בראון. דורון פישלר עם שוברי הקופות בארה"ב

יח"צ - חד פעמי

אז מי ניצח בקיץ הזה? לפחות בתחום אחד – הקופתי – יש תשובה חד-משמעית: מארוול, בנוק-אאוט. האולפן שמוציא סרטי קומיקס בסיטונות, כולל להיטי ענק כמו "איירון מן 3" ו"הנוקמים", הוא ההצלחה החד-משמעית היחידה בקיץ שהיה בינוני למדי מכל בחינה אחרת. "קפטן אמריקה: חייל החורף", שהקדים את הקיץ בכמה שבועות, מחזיק עדיין בתואר הסרט המצליח ביותר של השנה בארצות הברית (258 מיליון דולר), והשבוע הצטרף אליו "שומרי הגלקסיה", שנרשם מיד כהצלחה אדירה נוספת עבור החברה, והפעם זה לא היה מובן מאליו.

להבדיל מרוב סרטי מארוול, "שומרי הגלקסיה" היה הימור: החברה עושה הרבה כסף מסרטי המשך, וכאלה המבוססים על דמויות קומיקס שכבר מוכרות היטב לקהל, אבל "שומרי הגלקסיה" אינו כזה: הוא לא המשך, הוא מבוסס על דמויות קומיקס אלמוניות כמעט לחלוטין והוא לא קשור ישירות לאף אחד מסרטי מארוול הקודמים – אין אף הופעת אורח של רוברט דאוני ג'וניור שתסייע בשיווק. הצלחת הסרט היתה תלויה רק במוניטין שיצא למארוול כיצרני בידור משובח, ובסרט עצמו. ומכיוון שאכן מדובר בבידור קיצי משובח במידה נדירה – ועל כך יש הסכמה מקיר לקיר – הסרט אכן הצליח. על פי הכנסותיו ביומיים הראשונים להקרנתו, הכנסותיו בסוף השבוע צפויות להסתכם בכ-95 מיליון דולר.

הסכום הזה שובר כמה שיאים: זאת הפתיחה הגדולה ביותר אי פעם לסרט במהלך חודש אוגוסט (השיאן הקודם היה "זהות אבודה" עם 69 מיליון דולר), אבל ההישג המרשים באמת של "שומרי הגלקסיה" הוא שהפתיחה של הסרט – כאמור, פרנצ'ייז חדש עם דמויות שלא היו מוכרות עד היום - היתה גדולה יותר משל סרטי המשך לפרנצ'ייזים ותיקים ובדוקים של גיבורי-על שכולם מכירים: שומרי הגלקסיה מנצחים את "אקס-מן: העתיד שהיה" (פתיחה של 91 מיליון דולר), "תור 2" (86 מיליון) ואפילו את ‏"ספיידרמן המופלא 2" (92 מיליון). התגובות הסופר-חיוביות לסרט מבטיחות שגם בשבוע הבא לא צפויה צניחה, ולמעשה, עם קצת מזל הסרט עשוי להישאר בצמרת רשימת שוברי הקופות לאורך החודש כולו. אין פלא שסרט ההמשך כבר הוכרז, וג'יימס גאן, הבמאי, יישאר בכיסא גם בפרק הבא, שייצא ביולי 2017.

הסרט החדש האחר בטבלה הוא "Get On Up" ביוגרפיה מוזיקלית של ג'יימס בראון. כמו "שומרי הגלקסיה", גם הסרט הזה קיבל ביקורות נלהבות, אבל בכל הנוגע לביצועים קופתיים, ההבדל הוא גדול. "Get On Up" צפוי לסיים את סוף השבוע עם כ-15 מיליון דולר, וזה מספיק כדי להנחית אותו במקום השלישי בטבלה, מאחורי "לוסי", סרט האקשן בכיכובה של סקרלט ג'והנסון, שירד למקום השני.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully