וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בגלל המלחמה בעזה: תיאטרון לונדוני סירב לארח פסטיבל קולנוע יהודי

5.8.2014 / 22:44

לאחר שהתברר כי שגרירות ישראל תמכה כלכלית בפסטיבל הקולנוע היהודי שעתיד היה להיערך באנגליה בחודש נובמבר, החליט התיאטרון המארח שלא לספק מתחם לפסטיבל

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הפגנה בלונדון בחודש מאי 2014/מערכת וואלה!, צילום מסך

המלחמה בעזה מגיעה גם ללונדון. פסטיבל הקולנוע היהודי שעתיד היה להיערך באנגליה בחודש נובמבר, מחפש כעת בית חדש לאחר שתיאטרון לונדוני שאירח את הפסטיבל בשמונה השנים האחרונות סירב לספק לפסטיבל מתחם השנה בשל תמיכת שגרירות ישראל.

לפי אנשי התיאטרון, הם אינם מעוניינים להזדהות עם אחד מהצדדים בסכסוך בעזה ולכן הודיעו להנהלת פסטיבל הקולנוע היהודי כי עליהם למצוא תומכים אחרים במקום שגרירות ישראל. בתיאטרון הבהירו כי לא תיווצר בעיה אם פסטיבל הקולנוע יקבל מימון חלופי.

בתגובה להודעת התיאטרון, הודיעו אנשי פסטיבל הקולנוע היהודי כי יקבלו את כספי שגרירות ישראל וכי הם אינם מעוניינים להתארח בתיאטרון. "אנו מאוכזבים מזה שבתיאטרון בחרו שלא לשתף פעולה עם פסטיבל א-פוליטי. בתיאטרון בחרו בחרם ופגעו בחגיגה יהודית שבאופן מהותי קשורה למדינת ישראל". מנהיגי הקהילה היהודית באנגליה יצאו בהצהרה משותפת המגנה את החלטת התיאטרון. זו אינה הפעם הראשונה בה פסטיבל הקולנוע היהודי בלונדון מעורר מחלוקת. בשנה שעברה קראה קבוצה בשם "יהודים בעד החרמת תוצרת ישראלית" להחרמת הפסטיבל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully