וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רפתנים: פרות מעדיפות מוזיקה קלאסית

7.8.2014 / 15:55

הסרטון בו נצפה חוואי מנגן לפרותיו את שירה של לורד בטרומבון שלח אותנו לחקור: איזו מוזיקה פרות אוהבות לשמוע? ללא ספק, זהו המחקר הכי חשוב של השבוע

סערה במשק החלב בעקבות הסרטון הוויראלי שבו נראה חוואי יצירתי, דרק קלינגנברג, שכביכול אילף את הפרות שלו לחזור הביתה בכל פעם הוא מנגן בטרומבון את הלהיט "Royals" של הזמרת הניו-זילנדית המצליחה לורד. בקליפ נראה שהפרות התמכרו לשיר העוקצני. יצאנו לבדוק מה מסתתר מאחורי המו האהוב והמוכר.

דוד מלמד, כיום פנסיונר ובעבר חקלאי ורפתן ברפת המשותפת חוף השרון, תוהה: "האם אפשר לאלף פרה? זה עניין של להרגיל. פרה היא חיה ממושמעת, כשאתה מרגיל אותה למשהו היא מגיבה בהתאם, אבל אילוף ממש כמו כלבים לא ידוע לי. אבל אפשר לגרום להן לבוא עם צליל מסוים. בעבר, כשלקחו פרות לחליבה אמרו להן בוא'נה בוא'נה בוא'נה, והן באו. האם הן אוהבות מוזיקה? כשמנגנים לפרות בזמן החליבה מנגינות שקטות ומוזיקה לא רועשת הן רגועות יותר ונותנות יותר חלב. כשיש מוזיקה רועשת, הפרות לא רגועות ונותנות פחות חלב. היו בארץ רפתות שנהגו להשמיע מוזיקה קלאסית. היום הפרות שומעות בעיקר מוזיקה תאילנדית. אני לא יודע להגיד אם פרות יודעות לשיר".

פרה. רויטרס
מו נשמע?/רויטרס

שמואל בלברמן, מנהל הרפת של קיבוץ ניר יצחק, מטיל ספק באמינות הסרטון. "הכל אפשר לחנטרש היום. פרות אי אפשר לאלף. אפשר לאלף רק את הרפתן. פרות גם לא יכולות לשיר ולא יכולות לרקוד. האם הן אוהבות מוזיקה? רק אם הרפתנים אוהבים מוזיקה. אם יש מוזיקה שהרפתן אוהב, אז גם הפרות מתרגלות אליה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully