וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם דובי לנץ

11.8.2014 / 12:19

המנהל האמנותי של פסטיבל הג'אז באילת, דובי לנץ, מספר לוואלה! תרבות על התקליטים והשירים שהשפיעו על חייו. מצ'ט בייקר ועד מרסדס סוסה - אלו בחירותיו

דובי לנץ. לורן בורסט,
דובי לנץ/לורן בורסט

Astrud Gilberto, João Gilberto and Stan Getz - Getz/Gilberto album

"הסרט 'אורפיאו נגרו' שיצא ב-1959הפגיש אותי לראשונה עם המוזיקה הברזילאית ומקצביה ועם שמו של טום ז'ובים. הבוסה נובה חגגה את שילובה עם הג'אז האמריקאי יחד עם טום. אסטרוד וז'ואו ז'ילברטו ונגן הסקסופון סטן גץ, ועם הלהיט הענק 'הנערה מאיפנמה'. את האהבה שלי למוזיקה הברזילאית תממש בפסטיבל הג'אז הקרוב האלה פיצג'ראלד של הבוסה נובה – לני אנדראדה".

West Side Story

"בנעוריי הייתי מכור למחזות זמר. המחזמר West Side Story הוא פסגת מחזות הזמר בעיני. סיפור אהבה קלאסי שמעודכן לשנות החמישים של ניו יורק עם המוסיקה הנהדרת של ליאונרד ברנשטיין והכוריאוגרפיה המהפכנית של ג'רום רובינס. תענוג".

sheen-shitof

פתרון עוצמתי לכאב

טכנולוגיה מהפכנית לטיפול בכאבים אושרה ע"י ה-FDA לשימוש ביתי

בשיתוף Solio

Chet Baker - My Funny Valentine

"אני תמיד נמשך לקולותיהם של זמרים שהם בעצם לא זמרים, אך הרגישות שלהם עולה על כל קול שבעולם, כזה הוא קייטאנו וולוזו הברזילאי וכזה הוא נגן החצוצרה הנפלא צ'ט בייקר".

Jacques Brel ‎– Greatest Hits

"זמר ומשורר ומלחין שיצר את שיר האהבה האולטימטיבי לדעתי הוא ז'אק ברל – אל תעזבי אותי".

Mercedes Sosa Greatest Hits

"כינו אותה פאצ'ה מאמא – אמא אדמה. גדולת הזמרות עבורי היא מרסדס סוסה הארגנטינאית שלאחר פגישתנו הראשונה בתחילת שנות השמונים היינו בקשר ממושך. היא לא כתבה את שיריה בעצמה אך ידעה לבחור אותם אחד, אחד. הקול של דרום אמריקה".

Buena Vista Social Club - Chan Chan

"בתחילת 1999 הופיעה בפסטיבל 'שומעים עולם' שניהלתי הלהקה הקובנית Buena Vista Social Club – מוזיקאים קשישונים שהתשוקה שלהם למוזיקה והדרכתם של ריי קודר האמריקאי וחואן דה מארקוס הברזילאי יצרו את אלבום מוזיקת העולם הכובש ביותר. מאוחר יותר יצא סרטו של ווים וואנדרס והניצחון היה מושלם".

BACH TO AFRICA

"בפריז 1995 נתקלתי באלבום שקניתי כחתול בשק. לא יכולתי להאזין לו בחנות, אבל שמותיהם של אלברט שוויצר ובאך ואפריקה משכו את ליבו של אוהב חיבורים בלתי אפשריים במוזיקה כמוני. ואכן, כששמעתי והשמעתי קטעים מהאלבום בתוכניתי 'הכל זורם' התגובות היו היסטריות ומיידיות. כך משתלבות יצירותיו של באך במוסיקת השבטים של גאבון. לאמבארנה".

Bruce Springsteen - "Oh Mary Don't You Weep"

"את האהבה שלי למה שמכונה 'מוזיקת עולם' אני חייב לפיט סיגר וללהקת "האורגים" THE WEAVERS שהביאו לאוזניי בשנות החמישים שירי עם מחמש יבשות. מי שביטא את הערצתו לפיט סיגר היה ה'בוס' – ברוס ספרינגסטין שהקליט אלבום מדהים שכולו מוזיקה עממית אמריקאית. אם יש מופע שאני ממש מתחרט שלא נכחתי בו הוא הקונצרט של ברוס בדבלין 2006" .

Robert Plant - Little Maggie

"מופע שנכחתי בו רק לפני שבועיים הוא זה של רוברט פלאנט, איש לד זפלין, שיודע להתחדש ולהתרענן מדי כמה שנים. ב-9בספטמבר יוצא אלבומו החדש ויש למה לחכות. את רוברט פגשתי בפסטיבל המדבר במאלי לפני כמה שנים, והוא הסביר ארוכות שהבלוז האמריקאי נולד בעצם במדבר הסהרה בקרב שבטי הטוארג. לכן אין זה מפתיע שבאלבום החדש הוא משלב כלי נגינה ממערב אפריקה".

Fred Hersch – Songs Without Words

"אם יש אנשים שאני מקנא בהם, אלה הם פסנתרנים שתחת אצבעותיהם נשפכת התזמורת כולה. לא שלא ניסיתי אבל זה היה אבוד מלכתחילה. פסנתרן שאני מקשיב לו רבות לאחרונה ומגלה מדי האזנה נדבכים חדשים נגינתו הוא פרד הרש. אולי לא ידוע כל כך, אבל נערץ על ידי רבים, ביניהם תלמידו ברד מלדאו. ואת פרד ניתן לשמוע בפסטיבל הג'אז באילת בין ה-24 ועד ה-27 באוגוסט. אל תחמיצו".

דובי לנץ מנהל אמנותית את פסטיבל ג'אז בים האדום במשותף עם המוזיקאי והסקסופוניסט אלי דג'יברי. פסטיבל ג'אז בים האדום יתקיים בין ה-24 ועד ה-27 באוגוסט בנמל אילת. בין המשתתפים: דיאן שור, ד"ר לוני סמית, לני אנדרדה, פרד הרש, חמישיית עומר אביטל, אנטואן רוני, מוריס אל מדיוני עם עומרי מור, קלי לי אוונס, מארינה מקסימיליאן ועוד רבים. לפרטים נוספים לחצו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully