וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאור כהן: "הלכנו רחוק בעונה החדשה של הפרלמנט"

13.8.2014 / 16:28

הזמר והקומיקאי מאור כהן מבקש שיחשפו את עכוזו בהלווייתו, ומותח ביקורת על אשכבתו של אריק איינשטיין בכיכר רבין ("הגזימו, אריק לא היה אוהב את זה") בריאיון לוואלה! תרבות שיפורסם מחר

צילום: דייב שחר, עריכה: מאיה בן ניסן, כתב: שגיא בן נון

מאור כהן חגג לפני מספר חודשים יום הולדת 40, ומצא שזה זמן סמלי לחשוב בו על המוות שלו עצמו. הזמר, היוצר והשחקן, שהיה מהחלוצים שעשו בארץ מונינג (חשיפת ישבן), מבקש במפתיע שיחשפו את עכוזו גם בעת הלווייתו. כך אומר כהן בריאיון בלעדי שיפורסם מחר (חמישי) בוואלה! תרבות ובמגזין סוף השבוע של וואלה!, לקראת עליית העונה השנייה של הסדרה "הפרלמנט" בכיכובו, מחר ב-21:30 בזכיינית ערוץ 2 קשת.

בריאיון ישנה התייחסות מורבידית נוספת, הפעם בנימה רצינית יותר – למותו של אריק איינשטיין. כהן מותח ביקורת בין השאר על האשכבה הפומבית שנעשתה לאיינשטיין בכיכר רבין. "אני חושב שקצת הגזימו בשבוע הזיכרון של אריק, הוא קצת לא היה מותאם למי שהוא היה", אומר לנו כהן, "לא בטוח שהוא היה אוהב שעשו לו טקס אשכבה בככר רבין. גם באו יותר מדי אנשים. הרגשתי שלקחו למשפחה את האינטימיות, וזה היה בשביל אריק משהו מאוד חשוב, האינטימיות. זה קצת הפריע לי בשבוע הזה, כי כמה שאני מרגיש שהוא שלי, יש גבול לכמה הוא שלי".

שמותיהם של אריק איינשטיין ומאור כהן נקשרו פעמים רבות – החל בגרסת הכיסוי שעשו זקני צפת ל"מה אתה עושה כשאתה קם בבוקר" שירם של איינשטיין ושלום חנוך, דרך השוואות חוזרות בין קולותיהם הדומים ושיר שכתב כהן לאיינשטיין, וכלה בדמות של איינשטיין שכהן חיקה ב"ארץ נהדרת".

מאור כהן. נמרוד סונדרס
2 הלוויות ומאור כהן אחד/נמרוד סונדרס

כהן מעביר ביקורת נוקבת על התעלמות תחנות הרדיו מהאלבומים שאיינשטיין הוציא בעשר השנים האחרונות לחייו. "זה משהו די מוזר, היתה התעלמות מאלבומים טובים של אריק", אומר כהן, "לא יכול להיות להם תירוץ שאלה אלבומים לא טובים. תכלס, הוא עבד ב-10 השנים האחרונות עם אמנים גדולים ויש שירים יפים. זה חבל, חבל".

בנוסף, כהן מתייחס בריאיון גם לאיחוד של זקני צפת. "אם מישהו חושב שבאנו לסחוט את הלימון הזה קצת יותר מדי, הכל בסדר, אבל מי ששמע את האלבום שעשינו מבין שבאנו לעשות את מה שאנחנו אוהבים. זה לא שפה הלך לנו. עשינו מעט הופעות וביזנס לא נהיה מזה"; וכמובן שיש לו גם דברים מעניינים להגיד לקראת עליית הסדרה "הפרלמנט" בהשתתפותו מחר (חמישי). "אנחנו קצת בפרנויה שהעונה השניה לא תצחיק כמו הראשונה, באופן טבעי. זה כמו משבר האלבום השני, או כמו נישואים שניים, לא שאני יודע איך זה, כמו כל מה שעשית פעם אחת טוב, בעטת טוב, ואתה מת שהבעיטה השנייה תכנס גם טוב. אנחנו שלמים עם זה ובעונה הזאת הלכנו יותר רחוק".

הריאיון המלא עם מאור כהן יפורסם מחר בוואלה! תרבות ובמגזין סוף השבוע של וואלה!

  • עוד באותו נושא:
  • מאור כהן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully