וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סוגה עילית 22: טיפול בדרמה

אביעד "צפניה" קדרון

15.8.2014 / 0:23

הפיצול העתידי של ערוץ 2 יכול לסמל מעבר לעידן בו שני גופי שידור שיודעים לעשות טלוויזיה ירוממו את תעשיית הטלוויזיה בישראל לשיאים חדשים. זה כמובן לא יקרה. טור הטלוויזיה של צפניה

"על מסך הטלוויזיה *שלי* זה לא ישפיע. אתם יודעים למה? כי יש לי נטפליקס ואתם יכולים לדחוף את תעשיית הטלוויזיה שלכם אתם יודעים לאן".

הטוקבק הזה הופיע מתחת לכתבה ב"דה מארקר" שעסקה בפיצול העתידי האפשרי של ערוץ 2. פיצול שימחק, ככל הנראה, את ערוץ 10 וייתן לרשת ערוץ טלוויזיה משלה ולקשת ערוץ טלוויזיה אחר. שני ערוצים לשני עמים.

האינסטינקט של האדם האופטימי הוא לשמוח לרגל הפיצול. "הנה", אומר לעצמו האדם האופטימי. "סוף סוף יהיו שני גופי שידור חזקים שישדרו במשך שבוע וירוממו את הטלוויזיה בארץ לשיאים חדשים". זהו אינסטינקט שגוי. שכן אין שום דבר אופטימי ו/או משמח בפיצול של ערוץ 2. במציאות, כן?

כי על הנייר באמת מדובר בחלום רטוב. שני גופי שידור שיודעים לעשות טלוויזיה (מינוס "משפחת קמיצ'לי") מקבלים הזדמנות להתרחב ולעשות את מה שהם יודעים לעשות על פני שבוע שלם ולא על פני ימים ספורים. רק תחשבו על כל האפשרויות!

במרחק נגיעה. יוני המנחם
המבול/יוני המנחם

עכשיו תפסיקו לחשוב. כי אף אפשרות לא תקרה. אפילו להיפך. עשרות מיליוני השקלים שירדו לטמיון בזמן מבצע "צוק איתן" סתמו סופית את הגולל על ארץ האפשרויות. אף אחד בקשת וברשת לא ירים שבוע שידורים איכותי שמורכב הן מריאליטי והן מיצירה מקורית מתוסרטת. מקסימום שידורים חוזרים עד שכל ההפסדים יקוזזו. ואחרי שכל ההפסדים יקוזזו, מישהו יצטרך לדאוג לשינוי שיטת הרשיונות שכן השקעת הזכייניות בסוגה עילית צפויה להתכווץ בכ-150 מיליון ש"ח בשיטה החדשה. דרמות איכותיות? כן, זה לא יקרה בדור שלנו. הילדים שלכם יתגייסו לצה"ל.

וזה חבל. כי גם בערוץ מסחרי שמטרתו להרוויח כסף יש מקום לדרמות איכותיות. ישראל לא המציאה את הטלוויזיה המסחרית ובמקומות אחרים בעולם מתנהלות זו לצד זו בדו קיום מופתי גם תוכניות ריאליטי וגם דרמות. נס משמיים.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
המלקוש/מערכת וואלה!, צילום מסך

הרבה יותר קשה לעשות כסף מדרמות. בטח מול ההיצע שהמתחרים מהכבלים והלווין משגרים לאוויר. כדי לארוז דרמה ולהפוך אותה להצלחה צריך שכל. וגם קצת סבלנות ורצון. לא ברור אם לאנשי הזכייניות יש מספיק סבלנות ורצון. שכל יש, על זה אין ויכוח. כשזה המצב, די מובן למה הזכייניות מרימות ידיים. ברשת למשל, עוד לפני המעבר לשיטת הרשיונות ופיצול ערוץ 2, התייאשו לגמרי מהדרמות. הדרמה האחרונה שלוח השידורים של רשת הציע היתה "קטמנדו". בזכיינית העדיפו להתרכז בריאליטי ובקומדיות.

לכן הטוקבק מראש הטקסט לא מפתיע בכלל. זו בדיוק הגישה שבה נוקט הצופה התבוני, זה שאוהב לצרוך תכנים שנוכחות פרסומות לא מעיבה עליהם. תכנים שלא מידרדרים לרמת חלטורה. תכנים שלא משודרים בערוץ 2.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully