וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כל הג'אז הזה: נכנסים לאווירת פסטיבל ג'אז בים האדום

אלי דג'יברי

19.8.2014 / 10:51

המנהל האמנותי של פסטיבל ג'אז בים האדום באילת מספר על חשיבותו ובוחר כמה שירים לקראת פתיחתו בשבוע הבא

פסטיבל ג'אז בים האדום הוא אחד מהפסטיבלים החשובים בעולם כיום. הוא מהווה השראה אדירה עבור הקהל הרב שפוקד אותו מדי שנה, קהל שבא לצרוך אומנות שאף על פי גילה הצעיר יחסית (100 שנים בערך) היא צופנת בתוכה מאות תת ז'אנרים וסגנונות. במוזיקת הג'אז קיימת מסגרת לצד חופש גדול – החופש לאלתר. החופש הזה בא לידי ביטוי בכל כך הרבה דרכים והקהל שמגיע לאילת חווה אותו במינונים גבוהים יחד עם השילוב ואפקט החופש שהעיר אילת מספקת. כל אלה הופכים את הפסטיבל הזה לאחד המיוחדים בעולם.

חוויית ניהול הפסטיבל הינה חוויה מעוררת השראה ומעצימה. כמו בכל אומנות נשגבת, גם בג'אז תמיד היה ותמיד יהיה קהל. אנשים שהאומנות בדמם ושהרצון להעשיר ולהרחיב את אופקיהם הוא דרך חיים. ג'אז בשבילם הוא אוויר לנשימה, הוא ריקוד, הוא סערה, שקט, דממה ומעשה קוסמות.

היום בארץ, אף על פי מה שאולי מצופה, ישנה פריחה אדירה גם מכיוון אמני הג'אז שמצליחים מאוד בעולם וגם מכיוון הקהל שמתעורר גם הוא ופוקד את הפסטיבלים השונים (גם בעולם) ומועדוני הג'אז. קשה לי להסביר את התופעה הזאת ובטח יש לה הרבה הסברים הגיוניים אך בכל מקרה היא נכונה ויציבה ובזכותה גם פסטיבל הג'אז בים האדום אשר מחכה לכל מי שרוצה לחוות מהו חופש אמיתי ומשחרר, ומציע לו להגיע לבקר ב"ג'אז עדן".

לי קוניץ

אחת ההשפעות הגדולות עלי כמוזיקאי וסקסופוניסט. מחלוצי זרם ה"קול". מרגש בצליל המיוחד שלו והדרך העדינה והמיוחדת שלו להרכיב משפטים מוזיקליים.

פרד הרש

פסנתרן עמוק ואינטיליגנטי שכיף "להפקיד" בידיו את האוזניים ולסמוך עליו שידע לקחת אותנו למסע מרגש של צליל.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

עומר אביטל

אחד הבסיסטים האהובים עלי בכל הזמנים. הוא מהווה השפעה אדירה עלי ועל מוזיקאים רבים בעולם בכתיבתו הכריזמטית ובנגינתו המלודית, המרגשת ובעיקר האותנטית.

לני אנדרדה

מהזמרות החשובות שיצאו מברזיל אשר שרה בצורה כל כך חושנית ועמוקה את המוזיקה הברזילאית הסוחפת.

דיאן שור

עוד זמרת ענקית ומרגשת שמביאה איתה את סגנון השירה הג'אזי/פופי האמריקאי בדרכה המיוחדת והעוצמתית.

עופר גנור ועמוס הופמן

שני גיטריסטים מהחשובים שידעה מדינתנו הקטנטונת. כל אחד מהם מביא איתו לפסטיבל הרכב שונה לחלוטין ובתוכו ההשפעות האישיות של כל אחד מהם.

ד"ר לוני סמית

אורגניסט ההמונד הבלתי מעורער לא ישאיר אף אחד מהקהל אדיש בכיסא שלו. אי אפשר שלא לרצות לזוז ולרקוד מהצליל הראשון של הטריו הנפלא הזה.

יוני רכטר פוגש את שלומי שבן וברק מורי

שני אמנים, אחד ותיק ואחד צעיר. שניהם יוצרים גדולים ופסנתרנים ענקיים אשר בכתיבתם ישנן השפעות רבות מהג'אז והקלאסי. יחד יסחפו אותנו אל כל מה שבין המילה והצליל.

אלי דג'יברי מנהל אמנותית את הפסטיבל לצדו של דובי לנץ. פסטיבל ג'אז בים האדום ייפתח ביום ראשון ויתקיים בין התאריכים 24-27 באוגוסט בנמל אילת. הקליקו כאן לאתר הרשמי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully