וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הכינו את הטוקסידו: כל התחזיות לקראת טקס האמי 2014

22.8.2014 / 10:16

טקס האמי ממש מעבר לפינה ואיתו קרב אימתנים בין "בלש אמיתי" לבין העונה האחרונה של "שובר שורות". וגם: האם הבאזז של "כתום זה השחור החדש" יתבטא גם בפרסים?

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
דוהר אל הפרס. "שובר שורות"/מערכת וואלה!, צילום מסך

כאשר הסתיימה סחרחרת "שובר שורות" עם רצף של שלושה פרקים מופתיים בספטמבר של השנה שעברה, מעט אחרי שזכתה בפרס האמי לראשונה בתולדותיה, נדמה היה שהיא יכולה לבנות בשקט גם על הפרס של 2014. התשואות וההילולים שזכתה לה בישורת האחרונה, שמנתה שמונה פרקים ששודרו במהלך הקיץ הקודם, הותירו בצל כל מתמודדת אפשרית מולה. ואז הגיעה 2014 והביאה עימה את "בלש אמיתי", המותחן הבלשי המרהיב והמדובר של HBO בכיכובם של מתיו מקונוהיי ו-וודי הרלסון, והגם שאפשר להתווכח שעות על איכויות האחת לעומת האחרת, בסופו של דבר הקרב ביניהן על תואר הדרמה הטובה ביותר נראה צמוד במיוחד.

לכאורה, מדובר בקטגוריה הכי מסקרנת בטקס, שישודר בלילה בין שני ושלישי, 25 באוגוסט (בארץ בשידור חי בערוצי הסדרות של yes החל מ-3:00), אבל כידוע, תמיד עשויות להיות הפתעות. הנה הקטגוריות המעניינות בטקס וניתוח קצר של ההשערות והאפשרויות הקיימות בהן.

הקומדיה הטובה ביותר
"המפץ הגדול"
"לואי"
"כתום זה השחור החדש"
"משפחה מודרנית"
"עמק הסיליקון"
"Veep"

האם מישהו יוכל סוף סוף ל"משפחה מודרנית" אחרי ארבע שנים רצופות שבהן זכתה? אם כן, זו ודאי תהיה "כתום זה השחור החדש". לא ממש קומדיה אבל מוצבת כאן בכל זאת, דריסת הרגל הגדולה שהשיגה בתרבות הפופ מאז שעלתה בנטפליקס ביולי 2013 - שימו לב שהעונה הראשונה היא זו שמועמדת, לא החדשה - אינה נעלמת מעיני המצביעים. במקביל מעמדה של "משפחה מודרנית" הולך ונשחק, ואין לכך עדות טובה יותר מאשר הנוכחות ההולכת ומתדלדלת של שחקניה בקטגוריות הרלוונטיות להם.

כתום זה השחור החדש עונה שניה.
ההתכתשות. "כתום זה השחור החדש"

הדרמה הטובה ביותר
"שובר שורות"
"אחוזת דאונטון"
"משחקי הכס"
"בית הקלפים"
"מד מן"
"בלש אמיתי"

אפשר להניח בוודאות גבוהה שלאף מועמדת ששמה אינו נפתח במילים "שובר" או "בלש" אין סיכוי בקטגוריה הזו. "שובר שורות" סיימה את הסיפור שלה בשיא מטורף, אבל "בלש אמיתי" היתה יפהפיה למראה וייצרה המון שיח. התחרות בין שתי הסדרות הללו הוא לב העניין לא רק בקטגוריה הזו, אלא במידה רבה גם בתחומי הכתיבה והבימוי.

"שובר שורות" מועמדת על שני פרקים בקטגוריית התסריט – "אוזימנדיאס" המהולל (השלישי מסוף הסדרה, הפרק שבו בין היתר וולט לוקח את בתו התינוקת ובורח) והפינאלה שזכתה בעיקר לשבחים. בקטגוריה הזו מועמדת "בלש אמיתי" על הפרק החמישי שלה, בו מרטי וראסט פושטים על ביתו של החשוד המרכזי בפרשה שחקרו, רג'י לאדו. גם אם קשה להשוות בין "אוזימנדיאס" המופלא לבין כל דבר אחר, "שובר שורות" יכולה להיפגע בקטגוריה הזו מאחר ששתי מועמדויות משמען פיצול קולות. זה נכון בעיקר לנוכח העובדה שאת הפרק האחרון כתב וינס גיליגן בעצמו, יוצר הסדרה, וייתכן שחלק מחברי האקדמיה ירצו להוקיר אותו באמצעות בחירה בפרק. במקרה כזה "בלש אמיתי" תזכה מההפקר.

באשר לבימוי, גם כאן מועמד גיליגן עם הפינאלה, אבל מנגדו עומד "מי הולך לשם", הפרק הרביעי שהיה המדובר ביותר של "בלש אמיתי" בכל הנוגע לעבודת הבמאי, בסדרה ובכלל. סצנת הסיום המסעירה שלו צולמה בשוט אחד שארך שש דקות תמימות והתרחש בתוך בתים, בחצרות ומעל גדרות. קארי פוקונאגה היה הבמאי הקבוע של "בלש אמיתי" לאורך כל העונה הראשונה, והסצנה הזו היתה גולת הכותרת בעבודה שלו כולה, כך שיש סיכוי מאוד סביר שעמיתיו המצביעים ירצו להראות לו את הערכתם באמצעותה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

הסרט הטוב ביותר
"להרוג את קנדי"
"הקרב הגדול של מוחמד עלי"
"הלב הרגיל"
"שרלוק: שבועתו האחרונה"
"The Trip to Bountiful"

המיני סדרה הטובה ביותר
"אימה אמריקאית: הכישוף"
"בוני וקלייד"
"פארגו"
"לות'ר"
"טרמיי"
"המלכה הלבנה"

זוהי הפעם הראשונה מזה מספר שנים שבה האקדמיה מפרידה בין קטגוריית הסרט למיני-סדרה. אילולא ההפרדה הזו היתה יכולה להיות כאן מלחמה של ממש – קרב בין "פארגו" ו"הלב הרגיל" (וגם "בלש אמיתי", ששונעה אל קטגוריית הדרמה למרות שמקומה הטבעי הוא כאן). במקום זה קיבלנו שתי קטגוריות שנראות חתומות מן הרגע הראשון. זו תהיה הפתעה גדולה אם "הלב הרגיל", הדרמה עטורת הכוכבים והשבחים של ראיין מרפי על ראשית ימי האיידס בארה"ב, לא תקח את פרס הסרט. בהתאם צפויה "פארגו" לגבור על מתחרותיה, למרות ש"טרמיי" (שהיא בכלל לא מיני-סדרה ונמצאת כאן כי עונתה האחרונה מנתה ארבעה פרקים) עשויה לתבוע את הכבוד של דיוויד סיימון, שגם על "הסמויה" לא זכה מעולם.

פארגו.
איה הוא? "פארגו"

שחקנית ראשית בדרמה
ליזי קפלן, "הסקס של מאסטרס"
קלייר דיינס, "הומלנד"
מישל דוקרי, "אחוזת דאונטון"
ג'וליאנה מרגוליס, "האישה הטובה"
קרי וושינגטון, "סקנדל"
רובין רייט, "בית הקלפים"

קלייר דיינס זכתה בפעמיים הקודמות, אבל נדמה ש"הומלנד" כבר אינה חזקה כפי שהיתה, ולדיינס יש לא מעט מתחרות ראויות. ג'וליאנה מרגוליס מ"האישה הטובה" חזרה השנה אל רשימת המועמדויות אחרי שנעדרה ממנה לראשונה בשנה שעברה (וגם זכתה ב-2011). זה קורה בעקבות עונה חזקה במיוחד ורבת תהפוכות של "האישה הטובה", שזכתה לשבחים רבים אבל בכל זאת לא הצליחה להתברג למועמדויות לסדרת הדרמה הטובה ביותר. אולי פרס למרגוליס יהווה עדות להערכתם הכללית של המצביעים כלפי הסדרה. זה נכון גם בקטגוריית שחקן המשנה בדרמה שבה מועמד ג'וש צ'ארלס, אלא ששם התחרות קשה יותר. גם רובין רייט וליזי קפלן מקבלות שלל הילולים על משחקן, אבל אם חייבים לבחור, סיכוי סביר שהזוכה תגיע מאחת הסדרות שקיבלו הכי הרבה באזז, קרי "האישה הטובה" או "בית הקלפים".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
רבת תהפוכות. "האישה הטובה"/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקן ראשי בדרמה
בראיין קרנסטון, "שובר שורות"
ג'ף דניאלס, "חדר החדשות"
ג'ון האם, "מד מן"
וודי הרלסון, "בלש אמיתי"
מת'יו מקונהי, "בלש אמיתי"
קווין ספייסי, "בית הקלפים"

שוב, "שובר שורות" מול "בלש אמיתי". האם מפגן המשחק המדובר של זוכה האוסקר הטרי מתיו מקונוהיי יביא לו (בצדק) גם את האמי ממש באותה שנה, או שמא בראיין קרנסטון יקבל (בצדק) פרס רביעי ואחרון על "שובר שורות"? מה שכן, סיכוי קלוש שהפעם יהיה מחטף תמוה בואכה ביזארי מצד ג'ף דניאלס, כשם שהיה ב-2013.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
החיים הם מעגל ישר שבו זורקים לחיקך פרסים. מתיו מקונוהיי/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקנית משנה בדרמה
אנה גאן, "שובר שורות"
מגי סמית', "אחוזת דאונטון"
ג'ואנה פרוגאט, "אחוזת דאונטון"
לינה הידי, "משחקי הכס"
כריסטין ברנסקי, "האישה הטובה"
כריסטינה הנדריקס, "מד מן"

גם במקרה הזה אי אפשר להקל ראש ב"האישה הטובה", אבל בסופו של דבר קשה להאמין שמישהי מלבד אנה גאן תקח את הפסלון. תצוגת המשחק שלה בפרק "אוזימנדיאס", אותו בחרה גם היא לשיקול דעתם של עמיתיה, כללה פשוט הכל.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
תצוגת משחק שכוללת הכל. אנה גאן/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקן משנה בדרמה
פיטר דינקלייג', "משחקי הכס"
ג'וש צ'ארלס, "האישה הטובה"
מנדי פטינקין, "הומלנד"
ג'ון ווייט, "ריי דונובן"
ג'ים קרטר, "אחוזת דאונטון"
ארון פול, "שובר שורות"

קטגוריה צפופה עם לא מעט מועמדים ראויים. פיטר דינקלייג' הפגין לא מעט יכולות דרמטיות במהלך משפטו של טיריון לאניסטר ב"משחקי הכס", ג'וש צ'ארלס אחראי על הרגע המשמעותי ביותר בתולדותיה של "האישה הטובה", וארון פול אולי קצת נשכח בישורת האחרונה של "שובר שורות", אבל בפרקים הראשונים של חצי-העונה היו לו רגעים נפלאים, והם כמובן אלה שנשלחו אל מצביעי האמי. אם פול אכן יזכה, זו תהיה הפעם השלישית שלו על תפקידו כג'סי פינקמן, העוגן הרגשי הגדול ביותר של "שובר שורות".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
משפט שווה פרס? פיטר דינקלייג' משמאל/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקנית ראשית בקומדיה
לינה דנהאם, "בנות"
אידי פאלקו, "האחות ג'קי"
ג'וליה לואי-דרייפוס, "Veep"
מליסה מקארתי, "מייק ומולי"
איימי פוהלר, "מחלקת גנים ונוף"
טיילר שילינג, "כתום זה השחור החדש"

בשנתיים הקודמות זכתה הגברת הראשונה של הסיטקום האמריקאי, ג'וליה לואי-דרייפוס, ואפילו עם עלייתה של הסנסציה "כתום זה השחור החדש" והסבירות הגבוהה שתאסוף אל חיקה כמה וכמה פרסים, אין סיבה להאמין שג'וליה לא תזכה גם הפעם על תפקידה האדיר כסגנית הנשיא האמריקאי.

veep. yes
בשבילנו את הנשיאה האמיתית. ג'וליה לואי-דרייפוס/yes

שחקן ראשי בקומדיה
לואי סי קיי, "לואי"
דון צ'ידל, "בית השקרים"
ריקי ג'רבייס, "דרק"
מאט לבלנק, "אפיזודס"
וויליאם ה. מייסי, "חסרי בושה"
ג'ים פרסונס, "המפץ הגדול"

לואי סי קיי מגיע אחרי עונה חזקה של "לואי", אבל כזו שהיתה הרבה יותר דרמטית מאשר קומית. בנוסף זוהי השנה הראשונה שבה "חסרי בושה" מועמדת בקטגוריה הקומית במקום בדרמטית, מה שהופך את וויליאם ה. מייסי לשחקן חדש ומבטיח במגרש הזה, ומתוקף מעמדו הרם יש לו סיכוי טוב לאסוף את הפרס אל חיקו. או שג'ים פרסונס יזכה בפעם הרביעית.

לואי סי קיי מהסדרה לואי. Bryan Bedder, GettyImages
דרמטי מדי? לואי סי קיי/GettyImages, Bryan Bedder

שחקנית משנה בקומדיה
מים ביאליק, "המפץ הגדול"
ג'ולי בואן, "משפחה מודרנית"
אליסון ג'אני, "ממי"
קייט מאלגרו, "כתום זה השחור החדש"
קייט מקינון, "סאטרדיי נייט לייב"
אנה קלאמסקי, "Veep"

בשבוע שעבר זכתה אליסון ג'אני באמי החמישי על תפקיד האורח שעשתה ב"הסקס של מאסטרס" (ארבעת הקודמים היו על תפקידה כסי ג'יי קרייג ב"הבית הלבן"), כך שאהבתה של האקדמיה כלפיה נוכחת וגלויה. קשה להאמין שמישהי תוכל לחמוס ממנה בכל זאת את הפרס, אבל זו בהחלט אפשרות. ג'ולי בואן כבר זכתה פעמיים בעבר, קייט מקינון היא פנומנלית וחברת הקאסט הבולטת ביותר של "SNL" כרגע, וייתכן גם שהבאזז של "כתום זה השחור החדש" יביא עמו את פרס שחקנית המשנה. הפתעות תמיד ייתכנו, הרי הקטגוריה הזו מתחילה עם אחת: הזוכה בקטגוריה בשנה שעברה, מריט וויבר מ"האחות ג'קי", נעדרת ממנה השנה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך לאמי השישי. אליסון ג'אני/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקן משנה בקומדיה
אנדרה ברואר, "ברוקלין תשע תשע"
אדם דרייבר, "בנות"
ג'סי טיילר פרגוסון, "משפחה מודרנית"
טיי בורל, "משפחה מודרנית"
פרד ארמיסן, "פורטלנדיה"
טוני הייל, "Veep"

ההגמוניה של "משפחה מודרנית" בקטגוריה הזו נגמרה. זוהי השנה הראשונה מאז שעלתה הסדרה שבה יש פחות משלוש נציגויות לזכרים שלה (השיא היה ארבע מועמדויות ב-2011 בקטגוריה הזו), ולמעשה היא כבר נשברה כאשר טוני הייל המעולה זכה בשנה שעברה על תפקידו ב-"Veep". סבירות טובה שהייל יזכה גם הפעם, אם כי האקדמיה אוהבת את אנדרה ברואר כמעט כמו את אליסון ג'אני. הוא מועמד פה לראשונה בתפקיד קומי על הסיטקום המשטרתי המצוין בכיכובו (שעדיין לא נרכש לשידור בארץ, למרבה הצער). בעבר זכה ברואר על "רצח מאדום לשחור" ועל הסדרה קצרת הימים "Thief", ומלבדן היה מועמד על תפקידו בסדרה המצוינת "גברים בגיל הזה". בסך הכל הוא צבר עד כה שמונה מועמדויות לאמי לאורך השנים, כך שניכר שיש שם סיפור אהבה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שמישהו ירכוש אותנו. אנדרה ברואר מימין/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקן במיני-סדרה/סרט
מרטין פרימן, "פארגו"
בילי בוב תורנטון, "פארגו"
אידריס אלבה, "לות'ר"
מארק רופאלו, "הלב הרגיל"
בנדיקט קאמברבאץ', "שרלוק"

המתח שנמנע בעקבות פיצולן של קטגוריות המיני-סדרה והסרט מתגלם בקטגוריה הזו שנותרה מאוחדת. מי יותר חזקה בעצם, "פארגו" שהצליחה לעשות את הבלתי אפשרי ויצרה עיבוד מחודש לאחד מהסרטים הגדולים של האחים כהן, או שמא "הלב האבוד" של ראיין מרפי עם נושאה הכאוב על מגפת האיידס? גם כאן תיתכן בעיית פיצול קולות בין שני המועמדים של "פארגו", אבל בסופו של דבר מאחר שרבים מונים את המשחק ב"הלב הרגיל" בבואם לשבח אותה, בכל מקרה סביר להניח שרופאלו יקח את הפרס.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
לב לא רגיל. מארק רופאלו/מערכת וואלה!, צילום מסך

שחקנית במיני-סדרה
ג'סיקה לאנג, "אימה אמריקאית: הכישוף"
שרה פולסון, "אימה אמריקאית: הכישוף"
הלנה בונהם קרטר, "ברטון וטיילור"
מיני דרייבר, "Return To Zero"
קריסטן וויג, "The Spoils Of Babylon"
סיסלי טייסון, "The Trip To Bountiful"

קטגוריה שאין בה פייבוריטית מובהקת. זוהי הפעם הראשונה מזה 15 שנה שבה אין ל-HBO נוכחות בקטגוריה הזו, ותחת זאת "אימה אמריקאית" - שלא זכתה בפעמיים הקודמות שבהן היתה מועמדת - מחדירה פנימה שתי שחקניות. יהיה מעניין לראות אם דווקא היוצאת מן הכלל ברשימה הזו, "The Spoils Of Babylon" הפארודית, תוכל לזכות את קריסטן וויג באמי הראשון שלה אחרי שנים של מועמדויות כשהיתה ב"סאטרדיי נייט לייב".

טקס האמי ישודר בשידור ישיר ובלעדי בכל ערוצי הסדרות של yes בלילה שבין שני ה-25.8 לשלישי ה-26.8, החל מ- 03:00 לפנות בוקר. כל העונות המועמדות לאמי נמצאות בקטגוריית אמי 2014 ב- yesVOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    9
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully