וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: הנפילה של "עיר החטאים"

24.8.2014 / 9:42

תקופת המלפפונים בבתי הקולנוע יוצאת לדרך באופן רשמי ו"שומרי הגלקסיה", בהיעדר מתחרים, עושה צעד נוסף לעבר תואר הסרט המצליח של השנה. סיכום הקופות של הסופ"ש בארה"ב

יח"צ - חד פעמי

ימי הבלוקבאסטרים הגדולים של הקיץ נמצאים רשמית מאחורינו: סוף אוגוסט ואחריו ספטמבר, מביאים איתם את הסרטים החלשים, שהציפיות מהן נמוכות. אפילו כך, סרטי השבוע הזה הצליחו לאכזב, ואף סרט חדש לא הדיח את שני הלהיטים הוותיקים – "שומרי הגלקסיה" ו"צבי הנינג'ה" – מהמקומות הראשונים בטבלת שוברי הוקפות בארצות הברית.

ובכל זאת, היה מהפך בצמרת: הכנסות הצבים ממשיכות לצנוח, ככל הנראה משום שהוא סרט גרוע מאוד, בעוד שומרי הגלקסיה יציבים הרבה יותר - וכך קרה שבשבוע הרביעי שלו, אחרי שכבר שהה במקום הראשון ופינה אותו למשך שבועיים לטובת הצבים, "שומרי הגלקסיה" חזר השבוע למקום הראשון. זה לא קורה לעיתים קרובות: הסרט הקודם ששהה במקום הראשון, עזב אותו ואז חזר אליו היה "לשבור את הקרח", בסוף השנה שעברה. 18 מיליון הדולר שהכניס "שומרי הגלקסיה" בסוף השבוע הזה מביאים אותו לסך הכנסות של 252 מיליון דולר, כשהוא עוקף את "רובוטריקים 4" – והוא מתקרב מאוד לתואר הסרט המצליח ביותר של השנה עד כה בארצות הברית.

איזה סרטים לא הצליחו להדיח את השומרים והצבים? "אם אשאר", דרמת הנוער העל-טבעית בכיכובה של קלואי מורץ, הגיעה למקום השלישי עם כ-16 מיליון דולר. הסרט מבוסס על ספר פופולרי בקרב בנות הנעורים, אבל לא ממש הצליח לשחזר את ההצלחה של "אשמת הכוכבים". "When the Game Stands Tall" הוא סרט פוטבול, ביוגרפיה של מאמן אגדי, שהכניס כ-9 מיליון דולר, מה שממקם אותו במקום החמישי.

אבל הנפילה הקופתית של השבוע – ואולי של השנה - היא "עיר החטאים: עלמה להרוג", סרט ההמשך של "עיר החטאים" של רוברט רודריגז ופרנק מילר. "עיר החטאים" הראשון יצא בשנת 2005, עם תקציב צנוע יחסית (כ-40 מיליון דולר), והכניס בסוף השבוע הראשון שלו 29 מיליון דולר, בדרך להצלחה מרשימה בארצות הברית ובעולם. הרבה זמן עבר עד שהגיע לבסוף סרט ההמשך, שהיה יקר יותר – העלות שלו מוערכת בכ-60-70 מיליון דולר – ומצליח הרבה, הרבה פחות. מתברר שבשנים שעברו מאז הסרט הראשון הקהל איבד עניין. סך הכנסות הסרט בסוף השבוע היו כ-7 מיליון דולר בלבד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully