וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר אחד בשבוע: האם זה הספר שיזכה את הארוקי מורקמי בנובל?

25.8.2014 / 0:00

לא רק בישראל אוהבים את הארוקי מורקמי, הסופר היפני חובב תרבות המערב. על ספרו החדש שמככב בראש מצעד המכירות, נאמר שהוא מצליח למרות הכל, איך הקסם הזה קורה?

הסופר של המדינה חלוקה ל -5 הרוקי מורקמי. AP
הסופר של המדינה חלוקה ל -5 הרוקי מורקמי/AP

כוכב המדור השבוע הוא הארוקי מורקמי, הסופר היפני שכולם אוהבים לאהוב, בספר חדש, התואם את ההספק הספרותי יוצא הדופן שלו. והפעם מורקמי עוקב אחר דמות ראשית – גבר תושב טוקיו, באמצע שנות השלושים לחייו, שנושא עמו את הפגיעה שבסילוקו הלא ברור ממעגל חבריי התיכון שלו. את סיפורו של המהנדס המסודר והפרגמטי צוקורו טאזאקי, קוטע מורקמי בקווי עלילה קטועים ואווריריים. שנות הצליינות של אותו מהנדס רכבות משופעות באירועים שלא תואמים בהכרח את העדות שלו על עצמו, כאדם שקול ומאופק. עוד בתהליך הגילוי והריפוי העצמי שלו, יתקשר טאזאקי בסטודנטית צעירה, ובאהובה מבוגרת ממנו, שיסייעו לו לגלות מה באמת קרה 15 שנים מוקדם יותר שהביא לשבר בחייו.

על "COLORLESS TSUKURU TAZAKI AND HIS YEARS OF PILGRIMAGE" אמר המבקר של USA TODAY – שהוא "מאותם ספרים המצליחים למרות עצמם".
הספר מקוטע, משופע הפרעות, חוטי עלילה שמתחילים ונקטעים, הבטחות סיפוריות שלא מקויימות. ובכל זאת, איכשהו מצליח הסופר (ששמו מאוזכר תדיר כמועמד לפרס נובל לספרות), להחזיק הכל כך שיעבוד. איך זה קורה? כפי שמוראקמי מצליח בדרך כלל לגרום לזה לעבוד – על ידי הרבה מודעות עצמית, רפרנסים תרבותיים שנעימים לאדם המערבי – מבראהמס ו-וולטייר ועד בארי מאנילו ולהקת "פט שופ בויז".

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כריכת הספר/מערכת וואלה!, צילום מסך

אם לשפוט לפי ההצלחה הקופתית של הרוקי מורקמי בישראל, לא יעבור זמן רב עד ש "COLORLESS TSUKURU TAZAKI AND HIS YEARS OF PILGRIMAGE" יתורגם גם לשפת הקודש ותוכלו להיווכח בעצמכם האם שווה ליטול את הצרור ומקל הנדודים ולהצטרף למסע הצליינות של הגיבור חסר הצבע.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully