וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חבל שלא נשאר במוזיקה: הג'יהאדיסט האכזרי היה ראפר מוכשר

25.8.2014 / 12:46

היה פוטנציאל לא מבוטל במוזיקה של L. Jinny, הראפר הבריטי שהפך לטרוריסט אכזרי, וכעת נחשד בהוצאתו להורג של העיתונאי ג'יימס פולי. השיר האחרון שהוציא משקף זאת היטב

צילום מסך

העולם המערבי נחרד בשבוע שעבר כאשר ארגון "המדינה האסלאמית" (דאעש) שחרר סרטון המתעד את הוצאתו להורג של צלם העיתונות האמריקאי ג'יימס פולי. מעל פולי הכרוע על ברכיו, עמד זקוף גבר עטוף שחורים בעל מבטא בריטי שזוהה ביומיים האחרונים כעבד אל-מאג'ד עבד אל-בארי, אנגלי בן 23 ממוצא מוסלמי, ראפר שכינויו הם Lyricist Jinn ו-L. Jinny - בהטייה ערבית זה נשמע כמו "אל ג'יני", השד. יש לו אפילו עמוד Vevo משלו, כלומר הוא חתום בחברת תקליטים המהווה חלק בשיתוף הפעולה שכולל תאגידים כמו סוני, יוניברסל ואחרות.

אל-בארי זנח את השאיפות הללו ואת ביתו בשכונה היוקרתית מיידה וייל שבמערב לונדון, שם גר עם אמו ואחיו, לטובת התגייסות נגד משטר אסד במלחמת האזרחים הסורית. אביו הוא פעיל מוסלמי קיצוני בעצמו, עדל עבד אל?בארי, שבשנת 1990 קיבל מבריטניה מעמד פליט כאשר נמלט ממצרים ולימים הפך להיות אחד האנשים המקורבים ביותר לאוסמה בן לאדן, מנהיג אל-קאעדה לשעבר.

אל-בארי האב עצמו נחשד במעורבות בפיצוץ בשגרירות ארה"ב במזרח אפריקה בשנת 1998 והוסגר לארה"ב באוקטובר 2012, השנה שבה המוזיקה של אל-בארי התחילה לקבל השמעות ברדיו 1 של ה-BBC. בעמוד הפייסבוק שנועד לקדם את הקריירה המוזיקלית שלו, נהג אל ג'יני לעדכן על אודותיה עד 2013. העדכון האחרון בעמוד הוא מחודש מרץ השנה, שם הפנה אל-בארי אל כתבה של הדיילי מייל שעוסקת בו וכינה אותו "עיתון פגאני". התגובות לפוסט הזה, ולמעשה לשאר הפוסטים בעמוד שלו, הופקעו ביממה האחרונה על ידי גולשי פייסבוק לטובת איחולי מוות לראפר הטרוריסט. במקביל, מאז שדווח על זהותו של אל ג'יני כרוצחו של ג'יימס פולי, הוסרו לא מעט מהשירים שלו ביוטיוב.

אל-בארי הבן הפך קיצוני יותר ויותר בשנים האחרונות לנוכח המעורבות הבריטית במלחמות עירק ואפגניסטן, כך מדווח הדיילי מייל בכתבה שאל-בארי לא אהב. "תנו לי את הגאווה והכבוד כמו של אבי", מרפרפ אל-בארי ב-"The Beginning", "נשבע שביום שהם הגיעו לקחת את אבי יכולתי להרוג שוטר או שניים. דמיינו לעצמכם, הייתי אז רק בן שש, תארו לכם הייתי עושה עכשיו עם מקל טעון, כמו בום באנג בסדר, הלוואי שתמותו, חללו את אחיי ואמלא אתכם בעופרת".

מיליטנטיות בהיפ-הופ איננה עניין חדש, כמובן. כז'אנר שנולד מרחובות הגטו השחורים בארה"ב, הוא הביא איתו גם את המטען של הרחוב, אלימות נגד שוטרים ובין כנופיות וכיוצא בזה. פעמים רבות המילים היתרגמו גם לחיים האמיתיים, כולל מקרי רצח לא מעטים, ובמקרים רבים אחרים התוקפנות נועדה להביע עמדה פוליטית.

המקרה של אל ג'יני מזכיר, בהסתייגות גדולה, את זה של M.I.A, זמרת ההיפ-הופ האלטרנטיבי הבריטית, פעילה פוליטית ובת למהגרים מסרי לנקה שקיבלו אף הם מעמד פליטים מאנגליה. אביה היה לוחם גרילה בקבוצת הטאמילים במסגרת מאבקה העקוב מדם ברוב הסינהאלזי בסרי לנקה. M.I.A עצמה התבטאה בעבר באופן מעורר מחלוקת והואשמה על ידי ממשלת סרי לנקה בצידוד בטרוריסטים.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה
הזמרת M.I.A. מבצעת תנועה מגונה במהלך ההופעה של מדונה בסופרבול. סופרבול, רויטרס
הואשמה בצידוד בטרוריסטים. M.I.A/רויטרס, סופרבול

אך כמובן, כל מקרה אחר הוא כאין וכאפס לעומת מה שנחשפנו אליו במסגרת פעילות ארגון הטרור "המדינה האסלאמית". אל-בארי וחבריו הבריטיים - שכונו 'הביטלס' עקב מוצאם ומבטאם המובחן, עלבון גדול לכל מוקירי הלהקה - הביעו אכזריות כל כך גדולה, עד שאפילו עמיתיהם בדאעש מנעו מהם לשמור על שבויים מאחר שנהגו להתעלל בהם. אל-בארי עצמו פרסם בעבר בטוויטר תמונה שלו אוחז בראשו הכרות של אדם.

מעבר לחלחלה והקושי להאמין בקיומה של אכזריות מחליאה שכזו, אין מנוס מלהצר על כך שאל ג'יני לא דבק במוזיקה. לא זאת בלבד שמדובר בתיעול בריא בהרבה ביחס למעשיו הנוכחיים, אלא גם ניכר שיש שם כישרון מוזיקלי לא מבוטל. לא מן הנמנע שאילולא נטש את העיסוק בשם אללה, כלשונו, היה אל ג'יני עולה וצומח בשנים הבאות כקול משמעותי בהיפ-הופ הבריטי. המילים מורכבות לא רק מהתפארות של אלימות אלא עוסקות בכנות גם בנושאי סמים, קשיי הגירה ורצונו להשתנות.

"קשה להתקדם לעתיד עם עבר פגום", הוא אומר באחד משיריו, "אבל אני עדיין מנסה לספור את ברכותיי ואני מודה לאללה. אני מנסה להשתנות אבל יש דם על הידיים שלי ואני לא יכול לשנות את הדרך שלי עד שיהיה כסף בבנק. אני לא יכול להבדיל בין מלאכים לשדים, הלב שלי מתפורר. אין לי רגשות נורמליים. גם אם בורכתי בחיים, אני בכל זאת לא מוצא מנוחה". "Overdose", השיר היחיד שנמצא בעמוד ה-Vevo הרשמי של אל ג'יני והאחרון שלו ששוחרר, ממחיש היטב את הפוטנציאל. פלואו מצוין תחת הפקה שמצליחה להיות מינורית ועטורת ניצחון בה בעת. "תנו לאח לחיות את חייו בשלום", הוא מבקש בו, מעט לפני שעזב את הכל לטובת המלחמה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully