וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משתתפי הביאנלה בסאו פאולו קוראים למארגני האירוע לסרב לתמיכה כלכלית מישראל

29.8.2014 / 23:13

55 אמנים המשתתפים בביאנלה בסאו פאולו חתמו על מכתב פתוח הקורא למארגני האירוע לסרב לקבל כספים מישראל בשל פעילותה במבצע "צוק איתן". "זו הלבנת פשעיה של ישראל", נטען במכתב

הביאנלה לאמנות בסאו פאולו ברזיל, הביאנלה השנייה הוותיקה בעולם, מגיעה לכותרות ימים ספורים לפני פתיחתה לאחר ש-55 משתתפים (מתוך 68 סך הכל) חתמו על מכתב פתוח הקורא למארגני האירוע להחזיר כספים שהתקבלו ממדינת ישראל לאור מעורבות ישראל במבצע "צוק איתן".

ככל הנראה, כספי התמיכה של ישראל התקבלו בשלב מאוחר יחסית שכן לוגו הקונסוליה הכללית בסאו פאולו הודבק על דף התומכים ולא הודפס כשאר הלוגואים. לפי דיווחים בחו"ל, מוקדם יותר החודש נפגש נשיא הביאנלה עם כמה אמנים שהביעו את מחאתם. נשיא הביאנלה הבטיח לאמנים שנושא החזרת הכספים יישקל אולם נכון לשלב זה, לא ננקטה פעולה בנושא.

"בזמן שתושבי עזה חוזרים למה שנותר מבתיהם שנהרסו ע"י צה"ל, אנו מרגישים שלא יהיה ראוי לקבל תמיכה תרבותית מישראל", נכתב במכתב הפתוח. "אם נקבל את הכספים, עבודתנו תיפגע ותשמש להלבנת פשעיה של ישראל שמפרה את החוק הבינלאומי ופוגעת בזכויות האדם. אנו דוחים את נסיונה של ישראל להעניק לעצמה לגיטימציה בעזרת השתתפות באירוע תרבותי בינלאומי בברזיל".

הביאנלה ה-31 של סאו פאולו צפויה להיפתח בשבוע הקרוב. בין צוות האוצרים נמצאים שני ישראלים: האוצרת גלית אילת והאדריכל אורן שגיב.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully