וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסיסט להקת קיס: הרוק מת בגלל שיתוף קבצים לא חוקי

7.9.2014 / 11:09

ג'ין סימונס אומר בריאיון שהרוק לא סתם מת אלא נרצח על ידי שיתוף קבצים פיראטי ותחרויות ריאליטי. על פי הכרזת סימונס בפייסבוק לפני מספר ימים, הלהקה תגיע לישראל בקרוב

ג'ין סימונס. GettyImages
פיראטיות זה רע! ג'ין סימונס ב-KISS/GettyImages

בריאיון שהעניק לבנו במגזין Esquire חלק בסיסט להקת הגלאם-רוק KISS, ג'ין סימונס (או חיים וייץ, למי שזוכר אותו מטירת הכרמל של שנות החמישים במאה הקודמת) בן ה-65, את תחושותיו בנוגע למצבו של הז'אנר שהוא אחד מיסודותיו הנוצצים. לדבריו הרוק מת, וזה קרה בגלל שיתוף הקבצים.

"מותו של הרוק לא היה מוות טבעי", אמר סימונס. "הרוק לא מת מזקנה. הוא נרצח. ההמונים לא משייכים בין שיתוף קבצים והורדות לבין גניבה בגלל שהעותק המקורי נשאר מאחור - אבל זה לא העותק המקורי שמהווה בעיה אלא זה שמישהו קיבל ולא שילם עבורו. הבעיה היא שאף אחד לא ישלם עבור עשרת אלפים שעות שהשקעת כדי ליצור את מה שיצרת. אני יכול רק לדמיין את התסכול של כל העבודה הזו, ולבסוף אין אף אחד שמעריך אותה מספיק כדי לשלם עליה".

אבל לא רק ההורדות החוקיות טורדות את מנוחתו של סימונס, שמוסיף ומפנה את טענותיו גם אל תחרויות הריאליטי כדוגמת "אמריקן איידול" ו-"The Voice": "זה מאוד עצוב ללהקות חדשות, לבי יוצא אליהן. פשוט אין להן סיכוי. אם אתה מנגן בגיטרה, זה כמעט בלתי אפשרי. עדיף לך כבר לא ללמוד לנגן גיטרה או לכתוב שירים, ובמקום פשוט לשיר במקלחת וללכת לאודישן ב'אקס פקטור'. ואני לא יורד על 'אקס פקטור' או על זמרי פופ, אבל איפה בוב דילן הבא? איפה הביטלס? איפה כותבי השירים?". "מה תגיד למוזיקאים והכותבים הצעירים כיום שמנסים לנווט את דרכם בשטח הזה?", שאל בנו. "אל תעזבו את העבודה הקבועה שלכם", ענה סימונס.

להקת קיס התחילה את דרגה בראשית שנות השבעים ומוכרת בעיקר מפאת האיפור שמכסה את פני חבריה ובזכות המופעים הגרנדיוזיים והתיאטרליים שלה, הכוללים פירוטכניקה, אש ודם (מזויף). לפני כשבוע הכריז סימונס בדף הפייסבוק שלו כי במסגרת סיבוב ההופעות הבא תגיע הלהקה גם לישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully