וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרסום ראשון: משה איבגי מחרים את טקס האוסקר הישראלי

משה איבגי מחרים את פרסי אופיר ולא יגיש בו פרס, בשל ההחלטה לבטל את הפרס הכספי שעוררה את זעמו וקוממה שחקנים נוספים. "מי החארות שמקבלים את ההחלטות האלה?", אמר. צפו

מערכת וואלה!

בלעדי: השחקן משה איבגי, נסיך הקולנוע הישראלי, מחרים את טקס פרסי אופיר, האוסקר הישראלי, ולא יגיש בו את פרס הסרט הטוב כפי שנקבע. זאת בשל ההחלטה כי הזוכים בפרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע לא יזכו גם בפרס כספי שנלווה לפסלון, כפי שנחשף במהדורת וואלה! חדשות. "זה מזעזע, מזעזע", אומר איבגי, "איזה זכות יש לעשות דבר כזה בכלל?! מי החארות שמקבלים את ההחלטות האלה? זה מזעזע כי התעשיה שלנו עובדת בדם. התקציבים הם עלובים, אף אחד לא מרוויח כמעט כלום מהדבר הזה. זה לא הוליווד שאתה מרוויח מיליונים. הפרס הכספי משמעותי לשחקן, לבמאי, למפיק, לקידום הסרט, לקידום הסרט הבא. אנחנו פה בתעשיה של גרושים. לקחת את הפרס זה דבר נורא ואיום. זה דבר נורא ואיום. מה נהיה עם המדינה הזאתי? למה שלא ייקחו להתנחלויות את הכסף הזה?! רק אנשים שאין להם שום מושג ממה שקורה בתעשייה יכולים להחליט דבר כזה. למה אנשים כאלה בכלל יושבים במועצה לקולנוע?! במלה אחת אני יכול להגיד לך: זה מזעזע, זה נוראי וזה לא מקובל. וזה לא יעבור. אני מחרים את הטקס הזה ולא אופיע בו. אני אמור להגיש את פרס סרט השנה, ולא אבוא, כאות מחאה".

לראשונה מאז יוסד טקס פרסי האוסקר הישראלי, הזוכים בפרסי האקדמיה הישראלית לקולנוע לא יזכו גם בפרס כספי נלווה. שחקנים בכירים ומועמדים לפרסים, שקיבלו הודעה על כך לפני יומיים, מגיבים בחריפות על ההחלטה. בנוסף למשה איבגי הגיבו בחריפות גם בתו, השחקנית דאנה איבגי, השחקנים זהר שטראוס ואוהד קנולר, יו"ר הוועד המנהל של שח"ם, הבמאי והמפיק מרק רוזנבאום. הודעת מייל בנושא נשלחה השבוע למועמדים בפרס, ובה הסביר איתן אבן, יושב ראש האקדמיה הישראלית לקולנוע ולטלוויזיה, כי מדובר בהחלטה של מועצת הקולנוע. אבן אף חזר על הדברים היום בפני כתב וואלה! תרבות כשאמר "החלטת מועצת הקולנוע מוזרה מאוד. רק אלוהים יכול להסביר את זה, אני לא יכול. תיקצוב הפרסים עמד בסך הכל על 150 אלף שקלים. למה היה כל כך דחוף להוציא מאיתנו סכום כזה?!". לעומת זאת, מועצת הקולנוע ומשרד התרבות מגלגלים את האחריות בחזרה לאבן וטוענים כי זו הייתה החלטה שלו. ממועצת הקולנוע נמסר בתגובה: "חבל מאוד שהאקדמיה לקולנוע זורה חול בעיני הציבור ומסלפת את המציאות. ההחלטה כיצד לחלק את הסכום בין תקציב ההפקה של הטקס לבין תקציב הפרסים הניתנים ליוצרים התקבלה באופן עצמאי לחלוטין על ידי האקדמיה לקולנוע ועל דעתה בלבד. אנו רואים בחומרה רבה את החלטת יו"ר האקדמיה, איתן אבן, לוותר על הפרסים ליוצרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully