וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ציפי פינס תקפה את שר האוצר: "יאיר שכח את אנשי התרבות"

10.9.2014 / 0:40

ציפי פינס, מנכ"לית בית לסין, תקפה את שר האוצר: ?יאיר שכח את השחקנים, שכח את הסופרים, שכח את המשוררים ושכח גם את היוצרים. ויותר מכל שכח את יאיר היוצר שזמנו כבר עבר"

מנכ"לית תאטרון בית לסין ציפי פינס ושר האוצר יאיר לפיד. שי אוקנין, אדריאן הרבשטיין, שי אוקנין
"יאיר שכח" - על משקל "אהוד ברח"? ציפי פינס, מנכ"לית תאטרון בית לסין, ושר האוצר יאיר לפיד/שי אוקנין, שי אוקנין, אדריאן הרבשטיין

ציפי פינס, מנכ"לית ומנהלת אמנותית של תיאטרון בית לסין, תקפה אמש (שלישי) את שר האוצר, יאיר לפיד, תחת הכותרת "יאיר שכח", המתכתבת כנראה עם "אהוד ברח", אמירתו המפורסמת של צחי הנגבי כנגד אהוד ברק, שניסה להדביק לו את האשמה בהפקרת פצועים באסון צאלים ב'. הביקורת הקשה של פינס כנגד לפיד נאמרה אמש עם פתיחת אירועי "ימי תרבות" של מפעל הפיס באמפי וואהל בתל אביב, לפני ההצגה "מדליה להארי" של תיאטרון בית לסין, בפני קהל של כאלף אנשים.

פינס נשאה מעל הבמה את הנאום הנוקב הבא: ?יאיר שכח. שכח את השחקנים, שכח את הסופרים, שכח את המשוררים ושכח גם את היוצרים. שכח אותי, אותך ואתכם, ידידיי אנשי התרבות, יאיר לפיד שכח את כולכם. הוא שכח שנרתמתם בימי הלחימה, הוא שכח שהרמתם את המורל למדינה שלמה, שכח את תרומתכם למדינת ישראל, שכח שהשכילו לבנות ולא לקלקל. ויותר מכל שכח לפיד השר את יאיר היוצר שזמנו כבר עבר, את יאיר הכותב, השחקן, המחזאי. מכל זה נשאר רק לפיד הפרלמנטר. אז יאיר, הגיע העת שתזכור, את עולם התרבות לא ניתן לך לשבור. כולנו כאן יחדיו חזקים ואיתנים, נילחם בשביל עצמנו ובשביל כל האזרחים".

הקהל הגיב במחיאות כפיים סוערות ונלהבות. בנוסף לנאומה העוקצני כנגד השר לפיד, מנכ"לית תאטרון בית לסין ציפי פינס לבשה על הבמה חולצה, שעל צד אחד שלה כתוב "1% לנשמה", כשם קמפיין האמנים ששאיפתו להוביל למציאות שבה תקציב התמיכה בתרבות יעמוד על 1% מתקציב המדינה, שיעור גבוה משמעותית מהמצב היום. בצד שני של החולצה נכתב "יאיר, מה כבר ביקשנו?". פינס אמרה אמש לוואלה! תרבות: "הדברים מדברים בעד עצמם".

ממשרד שר האוצר יאיר לפיד נמסר בתגובה: " משרד האוצר רואה חשיבות רבה בקידום התרבות בישראל. אנו נמשיך ונפעל לקידום התרבות בישראל ביחד עם שרת התרבות והספורט והגורמים הרלוונטיים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully