וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ליידי גאגא: כרוניקה של דעיכה

מיטל קויפמן

12.9.2014 / 0:04

לקראת הגעתה של ליידי גאגא להופעה בישראל במוצ"ש, מבט על הדרך שעשתה מאז שהתפוצצה ועד שהחלה לקמול עם ביקורות גרועות על אלבומה האחרון וטענות על גניבה ממדונה

צלמים זמניים מורשים

קשה להאמין אבל ליידי גאגא נמצאת איתנו רק שש שנים. הזמרת שהחלה בתור סנסציה פורצת גבולות ודרך, הצליחה להמאיס עצמה על העולם בזמן שוותיקות ממנה (ביונסה לדוגמה), ממשיכות לגרור אחריהן קהל מתרגש ולהפתיע בכל אלבום. בניגוד לחברותיה לז'אנר, שהתחילו מקטן וצמחו להיות אימפריות תרבותיות-כלכליות, גאגא החלה את הקריירה ב-300 קמ"ש, ומשם אפשר רק לרדת.

מי שנהגה ליצור ציפייה אצל הקהל ומבקרי האופנה לפני כל הופעה על השטיח האדום, הפכה לדודה הנודניקית שמגיעה לחתונה ורוקדת על השולחן כדי למשוך עוד קצת תשומת לב. התלבושות יוצאות הדופן, הפאות המוגזמות והנעליים המפלצתיות הפכו לגימיק מאוס שגורם לנו לפלוט "עוד פעם היא והיא השטויות שלה?". נגיד זאת בזהירות המירבית: הליידי, או בשמה האמיתי סטפני ג'ואן אנג'לינה ג'רמונטה, השתמשה בגימיקים הללו כדי לכסות על מוזיקה בינונית. נדמה שבשנים האחרונות התדמית שניסתה ליצור לעצמה הולכת ונסדקת, והמעריצים מתחילים לפקפק באמינותה.

גאגא חרטה על דגלה להילחם בתופעות חברתיות מכוערות כמו בריונות והפרעות אכילה. אין ספק שמדובר באקט מבורך שיכול לעזור למעריצים רבים לקבל עצמם ביתר קלות, אבל התברר שמי שהציגה עצמה כילדה דחויה שסבלה מיחס עוין בבית הספר, הגזימה בתיאורים. טוב, הגזימה זה אנדרסטייטמנט. הזמרת אמנם לא הייתה מלכת הכיתה, אך כמי שהתקבלה לג'וליארד כבר בגיל 11 ולמדה במוסדות היוקרתיים ביותר בניו יורק, החיים שלה לא היו אומללים כפי שניסתה לצייר.

הזמרת ליידי גאגא מגיעה לשדה התעופה ביפן, אוגוסט 2014. רויטרס
הלכה לאיבוד כשחיפשה מה ללבוש. ליידי גאגא/רויטרס

אחד הלהיטים הגדולים ביותר של הזמרת הוא "Born This Way". אפשר להתווכח שעות על טיב השיר, אבל האם זה הוגן שזמרת שמטיפה לכל אדם לקבל עצמו כמו שהוא לעבור ניתוחים פלסטיים על בסיס די קבוע? היא לא עוברת על החוק ועושה מה שעשו רבות וטובות לפניה. ההבדל היחיד הוא שגאגא מכחישה מכל וכל, והרי אין דבר קל יותר מליצור לעצמך תדמית חיובית, ואז לרוץ ולתקן את הבליטה באף.

שלא יהיו אי הבנות: מדובר בזמרת מוכשרת מאוד ששברה שיאי מכירות ובניגוד לזמרות אחרות מהז'אנר, נוהגת לכתוב ולהלחין. לא מדובר במקרה קלאסי של בובה על חוט כפי שנהוג בתעשיית הפופ (ע"ע בריטני ספירס). גאגא ניסתה להיות המאסטר והבובה גם יחד, ונראה שהדבר מתנקם בה. קשה להמציא את עצמך מחדש על בסיס חודשי. ביקורות נוספות שהופנו כלפי הזמרת, ובצדק, רמזו בצורה עבה מאוד שהיא "שואבת השראה" ממדונה. הדבר ניכר במיוחד בשיר "Born This Way" שעורר את זעמם של המעריצים בטענה כי מדובר מגניבה בוטה של הלהיט "Express Yourself", ובקליפ ל-"Alejandro", שנטען כי "שאב השראה" מהקליפים של מדונה, בראשם "Vogue".

sheen-shitof

בדקו התאמה לטיפול

פיתוח ישראלי: פתרון מדעי לאקנה בגוף עם מעל 90% הצלחה

בשיתוף מעבדות רבקה זיידה

אלבומה האחרון של גאגא, ARTPOP, זכה לביקורות קשות ולא הצליח להגיע לקרסוליים של אלבומיה הקודמים. למה? מפני שג'רמונטה עושה בדיוק את מה שעשתה בעבר, אבל בצורה הרבה פחות טובה. דברים שנחשבו פורצי דרך ומלהיבים כשיצא לאלבום הראשון הפכו למשעממים, שלא לומר מתישים. אין זכר ללהיטי עבר כמו "Bad Romance" או "Poker Face". גאגא הלכה לאיבוד איפשהו בדרך, ולא בכדי: כשאת משקיעה את מיטב המאמצים בבחירת נתח אנטריקוט אותו תלבשי בטקס הבא ולא בהפקת אלבום שתהלום את כישורייך, זאת התוצאה.

למרות הכל, הגעתה לארץ היא מאורע משמח ומרגש. עבר עלינו קיץ לא קל בלשון המעטה, ואפשר להגיד על גאגא הכל, אבל מדובר בפרפורמרית מעולה שלא מפסיקה להפתיע. מפיקי המופע הודו בעצמם כי אין להם מושג מה תלבש ומה יקרה על הבמה העצומה בפארק הירקון. עם הלהיטים הנכונים, ניתן לומר כי מי שקנה כרטיס יזכה להופעה שכל כולה מסיבה צבעונית ושמחה לסגירת הקיץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully