וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"הצילו אני לא יודע לבשל" כל כך משעממת שאפילו לעצבן היא לא מצליחה

לילך וולך

14.9.2014 / 0:59

יעל בר זוהר לא מטגנת שניצל. נאור אורמיה מפשל אפילו חביתה. אבל למה בעצם צריך להיות לנו אכפת מהדברים היומיומיים האלו שהאנשים הלא מרתקים האלו לא יודעים לעשות?

יח"צ - חד פעמי

זה נראה כאילו רק אתמול עוד התפלאנו מאוד על הפרומו המשונה ל"הצילו אני לא יודע לבשל", והנה עכשיו מסתבר שזה היה החלק הטוב ביותר של שעשועון הריאליטי שמשסה מפורסמים (וגם כמה כמעט, ממש לגמרי כמעט מפורסמים) במוצרי מזון שלא יודעים מאיפה זה בא להם. אפשר להבין ממש תוך שניות מה עומד לקרות בשעשועון הריאליטי החדש, שמארח את טל ברודי, רנא רסלאן, מאור שוויצר, מיכל ינאי, שני אטיאס, עמוס רולידר, רן שריג, נאור אורמיה, הדר לוי ויעל בר זוהר. הם מוכרים, מוצלחים בתחומם ומזהים אותם בסופר מרקט, אבל הצילו – הם לא יודעים לבשל. בואו נלמד אותם לבשל, ונעשה מזה תוכנית ריאליטי. מעניין מאוד.

זה כמובן לא מעניין בכלל, אלא שיש דרכים להפוך על פיו אפילו ריאליטי שעוסק בשטויות גמורות, כשרק מצליחים לפצח את הנוסחא שהופכת את הרקע לתירוץ מספיק טוב בשביל להשתעשע. למעשה דוגמאות לא חסרות, והיו כבר מי שהצליחו לעשות את זה לא רע בארץ, למשל ב"חי בלה לה לנד", "גולללסטאר" או ב"מה שקורה באילת VIP". שם קיבצו יחד מפורסמים בשביל לבחור אחד מהם "לעשות את זה בארצות הברית" כאילו שזה אומר משהו הגיוני; כדי להפוך לשחקני כדורגל, או בשביל לתפקד כצוות הווי ובידור בבית מלון אילתי. כולן היו סיבות טיפשיות ומופרכות לריאליטי אפילו יותר מזו של "הצילו אני לא יודע לבשל", אבל מה כבר משנה הסיבה אם כיף?

אלא שמסתבר שכשלא כיף, מצחיק או קיצוני, אין ממש סיבה לראות אנשים מפורסמים עושים דברים יומיומיים. למי אכפת אם יעל בר זוהר לא יודעת לטגן שניצל? או אם עמוס רולידר לא יודע ממה עשויים כדורי שוקולד? או ששני אטיאס (אחות-של, נו) היא "מרוקאית שלא יודעת לבשל" - כי ידוע כמובן שידע המפרום הקדום זורם במטען הגנטי של כל יוצאי צפון אפריקה בכלל ושל הנשים שבהן בפרט. כמובן שהיה לנו אכפת, אם רק היה מי שמצליח לקשור את כל המבנה הדליל והמפוזר של "הצילו אני לא יודע לבשל" לכדי פורמט שאומר משהו על משהו, או לפחות גורם לצופה התמה להרגיש משהו כלפיו.

התכנית "הצילו! אני לא יודע לבשל". צילום: פיני סילוק,
משתתפי "הצילו אני לא יודע לבשל"/צילום: פיני סילוק

אבל "הצילו אני לא יודע לבשל" מכוונת נמוך ופוגעת עוד יותר נמוך – כמה זמן נקדיש לטל ברודי לא יודע להגות עברית כמו שצריך? ובכן, כמה שרק אפשר למתוח את זה. רנא רסלאן התנתה את השתתפותה בתוכנית במגורים בחדר לבד? אז חחחחח, קלטו את הקטע המפיל הזה - נשים אותה לא עם עוד משתתפת אחת, אלא עם שתיים! שתיים, אומרים לכם! עוד תעלולים ברמת מריחת משחת שיניים על פנים של מישהו שנרדם נרשמו, כאשר את טל ברודי שסולד מסיגריות, חיברו דווקא אל המעשן הכבד רן שריג. או-לה-לה נשמע שיש איזה שובביניו גדול מאוד בהפקת התוכנית, אה? באמת מעשי לצון מהמדרגה הראשונה.

"הצילו אני לא יודע לבשל" אפילו לא מעצבנת, אפילו את המשקל הסגולי הזה היא חסרה בשביל לייצר איזשהו סנטימנט. היא סתם עוברת מבלי להשאיר סימן. השף ניצן רז שמדריך את המשתתפים, משתדל להיות דמות טלוויזיונית מרשימה ופיקודית, אבל יוצא לו פשוט איש לחוץ שצועק קצת חזק מדי לתוך המיקרופון, וצפה במעט יותר מדי עונות של "מטבחי הגיהנום" עם השף המבעית גורדון רמזי. המשתתפים עצמם הצליחו לקלקל חביתות, לפזר סוכריות על ספגטי (למה?) ולהיות מאוד מאוד לא מעניינים. בשבוע הבא נלמד איך לחתוך בצל בלי לדמוע, חברעלעך. יהיו משקפות צלילה וחתיכות לחם בפה – אז יש למה לחכות.

מיכל ינאי: "הלכתי לטיפול כי הדמות השתלטה עליי". ריאיון

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully