וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בשולי המיינסטרים: אנשי גלגלצ מסכמים שנת מוזיקה אלטרנטיבית

דן דן מטיוק ואביעד רוזנבוים

19.9.2014 / 0:00

מעמיר לב, דרך גרדן סיטי מובמנט וכלה ב-theAngelcy: דן דן מטיוק ואביעד רוזנבוים בוחרים את האמנים הבולטים במוזיקה הישראלית האלטרנטיבית. קחו אוזניות לידיים

שנת תשע"ד כבר ממש לקראת סיום ואין ספק שזאת היתה שנה של מוזיקה ישראלית מצוינת. לסיכום כל מה שקרה בשולי המיינסטרים, נשדר תוכנית סיכום מיוחדת בגלגלצ ב-23 בספטמבר החל מ 22:00. שעתיים עם כל מה שהיה טוב וטוב שהיה בשנה החולפת. כדי לחמם מנועים לקראת התוכנית, הנה כמה מהאמנים והאלבומים הבולטים של השנה האחרונה.

רועי פרייליך – מעלה עשן

אלבום הסולו של פרייליך מגיע אלינו אחרי שני אלבומים שהוציא עם להקתו, "נערות ריינס". בניגוד לאמנים אחרים שמאבדים עצמם בלי החברים הקבועים, פרייליך הצליח להמציא את עצמו מחדש. גישת הרוקנ'רול הכריזמטית עדיין כאן, אבל הפעם היא על רקע מוזיקלי חדש ומגוון. פרייליך מיישר קו עם האבולוציה של הרוק בעולם בשנים האחרונות ומערבב אותו עם נגיעות דיסקו, גרוב ואלקטרוניקה. ההפקה המרעננת תפורה לקול יוצא הדופן של פרייליך. נוצצת, אך גם מדגישה את הטקסטים. כל זה מצטרף לכישרון המוכח שלו בכתיבת שירים ופשוט מתקבלת החבילה כולה. זה לא צעד מובן מאליו לקחת סיכונים ולצאת מאיזור הנוחות המוכר וכיף כל כך שהוא העז. אין מישהו שיותר ראוי להיות רוק סטאר ממנו, האלבום הזה מקפיץ אותו לשם.

TheAngelcy – Exit inside

אם יש בשורה אחת אמיתית בשנה החולפת – זאת הבשורה של TheAngelcy. אלבום הבכורה של הלהקה, בראשותו של הסולן רותם בר-אור, הוא ללא ספק מהטובים של השנה. תפירה עדינה בין פולק לנינה סימון, מלווה בהרכב מוזיקלי עשיר. TheAngelcy היא חוויה מוזיקלית אמיתית, שנשארת אצלך בראש ובלב גם הרבה אחרי ההאזנה. ולא חסר לב במוזיקה שלהם. הטקסטים של בר-אור מעוררים שוב ושוב את מוטיב המלאך. אלה מילים שנעות ללא הרף בין שמיים לארץ, בין החיים והמוות. יש משהו ישראלי מאוד בחוויה הזאת, על אף שמוזיקלית הלהקה נשמעת ממקום אחר לגמרי.

יותר מהכל, TheAngelcy מביאה תקווה גדולה. חברי הלהקה מצליחים לעשות מוזיקה יפהפייה, שמתכתבת עם מה שקורה כאן ועכשיו אבל גם מעבר לים. זה מרגיש ללא מאמץ, טבעי יותר מכל דבר אחר. זה פשוט הם. נדיר שהרכב באלבום בכורה מגיע לחותמת צליל כל כך ברורה. זה משמח ומחמם את הלב, כי ברור שמדובר רק בתחילת דרך מופלאה להרכב הזה.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פריצות הדרך, הטיפולים ומה צופן העתיד? כל מה שצריך לדעת על סוכרת

בשיתוף סאנופי

Garden City Movement – Bengali Cinema

אחת הדרכים השכיחות לצאת כנגד המיינסטרים הישראלי (מה שפעם הגדירו כ"אלטרנטיב") היא לחזור אחורה לסאונד ואופן עשיית מוזיקה שאפיינו תקופות אחרות. הרבה מאד הרכבים ישראלים היו מרגישים יותר בנוח לצד ניל יאנג או הסטונס מאשר לצד ניקולס ז'אר או בלאד אורנג' נניח. גרדן סיטי מובמנט היא היוצאת מן הכלל הכל כך נחוצה לשינוי הגישה הזו. יואב סער ורועי אביטל, יוצאי ההרכב "לורנה בי" (שהסולנית שלו עדי אולמנסקי מהווה דוגמה חיובית נוספת לגישה החדשה) חברו ליוני שרוני בסוף 2013 והוציאו מאז מספר אי-פיז וסינגלים שהמכנה המשותף שלהם הוא הפקה שאינה מסתכלת אחורה אלא קדימה.

יבוא על שכרו מי שיאזין בסט אוזניות מובחר!

אלון עדר – סיכום החיים עד עכשיו

יש את אלו שמסתכלים אחורה, יש את אלו שמסתכלים קדימה ויש את אלו שמסתכלים מהצד. עדר שייך לקבוצה השלישית וזו גם הסיבה שהוא נכלל ברשימה הזו. מוזיקלית, האלבום יפה אך יכול למצוא עצמו בקלות גם בלב המיינסטרים. מה שמייחד את עדר הוא היכולת לכתוב על החיים בלי הקלישאות הרגילות, כלומר באמת לכתוב על החיים. האלבום הרביעי שלו נכתב לקראת הפיכתו לאבא והוא רווי בכל המתחים שהייתם מצפים למצוא אלא שהם מנוסחים באופן ייחודי – לעיתים מצחיק ולעיתים חשוף ומכאיב - המחייב הקשבה אמיתית. ועל הדרך יצא לו גם להיט.

עמיר לב – נוגע בדרכון

עמיר לב הוא כבר מהוותיקים. אחרי 23 שנים של יצירה ואלבום שישי, יש לו כבר את המקום המיוחד שלו במוזיקה הישראלית. כשאתה שומע אלבום של עמיר לב, אתה יודע מה אתה עומד לקבל. הקול החרוך, הגיטרות. זה מקום לא פשוט לאמן, שתמיד משתדל לא לדרוך במקום. אך עמיר לב יודע לעשות את מה שהוא יודע כמו שאף אחד אחר לא יכל לעולם. הוא מחבר בטקסטים שלו את היום יומי עם הלאומי. שילוב ייחודי של מבט אגבי אך חד כל כך על המציאות שתופסת אותנו בדיוק באמצע הישראליות.

אם צריכים להגדיר את עמיר לב כחלק מהמוזיקה "האלטרנטיבית" הישראלית, אז זאת הסיבה. הוא לעולם לא מתפשר ולא מרפה, אומר את מה שצריך להגיד ולא בטוח שאנחנו רוצים לשמוע. את המילים שלו אפשר גם לשמוע בימים אלה בחיבור עם גבע אלון בשירו החדש ובאלבום שבדרך – לראשונה בעברית. לב כתב איתו את המילים וגם הפיק מוזיקלית. זה חלק נוסף מהייחוד שבעמיר לב, ההקפדה על המבט לדור ההמשך ושיתופי פעולה כאלה גם ביצירה שלו.

באלבום הנוכחי, "נוגע בדרכון", הדוגמה הטובה ביותר היא החיבור המוזיקלי עם רם אוריון והגיטרות שלו, שעושה עבודה נפלאה ומוביל את לב למקומות חדשים, משרת ומהדהד את המילים שלו. באחד השירים היפים ביותר באלבום הזה, "סמי", לב מקיים דיאלוג עם המשורר סמי שלום שטרית ואומר לו, "איך אתה כותב, סמי/ את מה שאני מרגיש".

זאת ההזדמנות לומר לעמיר לב בחזרה: תודה על שאתה כותב את מה שאנחנו מרגישים.

רוצים לזכות בשנה של הופעות חיות מתנת הזאפה? היכנסו, דרגו את המצעד ואולי תזכו

תוכנית סיכום השנה עם כל מה שקרה בתשע"ד בשולי המיינסטרים, תשודר בגלגלצ ב 23.9, 22:00.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    4
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully