וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ארגונים פרו-פלסטינים בצרפת אספו אלפי חתימות לעצומה לביטול הופעות אסף אבידן, יעל נעים ומיומנה

גופים פרו-פלסטינים אספו אלפי חתימות הקוראות לביטול הופעותיהם של אסף אבידן, יעל נעים ולהקת מיומנה ברוביי, צרפת. מיומנה: "נופיע כמו שאנחנו עושים כבר 15 שנה בחו"ל"

יעל נעים במסיבת עיתונאים בתל אביב. טל אטרקצי,
"יש בי צמא לדו שיח עם הפלסטינים". יעל נעים/טל אטרקצי

שני ארגונים פרו-פלסטינים, "קולקטיב תושבי רוביי" ו"הקולקטיב למען הצדק בפלסטין" שמם, אספו כ-2,000 חתימות הקוראות למנוע את הופעותיהם בעיר רוביי שבצרפת של האמנים הישראליים אסף אבידן (שאמורה להתקיים הערב, 21 בספטמבר, באולם ה"קוליסה"), יעל נעים (שאמורה להופיע ב-10 באוקטובר במועדון ה"קאו או פואט") ולהקת המחול-תאטרון מיומנה (באולם ה"קוליסה" בינואר 2015). האיגודים, על פי העיתון Nord-Eclair, מתכננים להפגין אל מול האולמות בערבים בהם אמורים להופיע האמנים הישראלים.

בריאיון לעיתון, אמר דובר הארגונים הפרו-פלסטינים כי "אם יוחרמו הרבה אמנים, הדבר יגרום אולי לממשלת ישראל להגיב. אנו מגיבים באמצעים הקטנים העומדים לרשותנו".
כאשר הזכיר לו הכתב שאסף אבידן לעתים קרובות מרחיק את עצמו מהפוליטיקה הישראלית, הגיב הדובר באמירה "הבעיה היא האזרחות שלהם. אנחנו לא נתחיל לשאול את עצמנו: מה חושבים אותם אמנים?". בנוסף, אמר כי "להסכים להופעתם של האמנים הללו זה לתת תוקף לתוקפנות של מדינת ישראל. זה לעודד את הפשעים הללו. זה להסכים לתקיפות מחודשות על עזה. זה אולי מפתיע, אבל השאלות הללו לא נשאלו כאשר היה מדובר באפרטהייד בדרום אפריקה".

העירייה, מצדה, אמרה כי ביטול הופעותיהם של האמנים הישראליים אינו מתקבל על הדעת. "אזרחותם אינה דעה פוליטית", אמר סגן ראש העיר פרדריק מינאר. "אין להם פעילות פוליטית ידועה. הם אינם אמנים מעורבים פוליטית. מבחינתי, העצומה הזאת נוגדת את המסורת ארוכת השנים הקיימת בעיר רוביי, הקוראת לחיים משותפים של אנשים בעלי דעות שונות, דתות שונות ואזרחויות שונות".

אסף אבידן. נמרוד סונדרס
דובר הארגונים הפרו פלסטינים: "להסכים להופעתם של האמנים הללו זה לתת תוקף לתוקפנות של מדינת ישראל". אסף אבידן/נמרוד סונדרס

הזמרת יעל נעים אמרה בתגובה לעיתון Nord-Eclair כי היא קוראת לדיאלוג בין הצדדים. "אני מאמינה שהפתרון יגיע משם", אמרה נעים, "יש בי צמא לדו שיח עם הפלסטינים על מנת לנסות לגרום לכל הצדדים להבין אחד את השני".

ואילו ארז בק, מנכ"ל מיומנה, אמר בתגובה לוואלה! תרבות: "אנחנו נבוא להופיע שם בינואר 2015. למיטב ידיעתנו ראש העיר ציין שלאומיות שלנו אין קשר לתיאטרון. אנחנו באים להופיע כמיומנה, באים לעשות תרבות. אני יכול לספר לך שאנחנו באים לשש הופעות, וכולן כבר סולד אאוט. אנחנו מייצגים הופעה בינלאומית, מתכוונים להגיע ולהופיע כמו שאנחנו עושים כבר 15 שנה בחו"ל. במהלך השנים בחו"ל לא פעם ולא פעמיים היו הפגנות כאלה ואחרות מחוץ לתיאטרון, עד היום לא ביטלנו אף הופעה בגלל הפגנות. בספרד שבה אנחנו מופיעים הרבה היו לא מעט הפגנות מחוץ לתיאטרון בעת הופעות שלנו. יש ארגונים פרו פלסטינים שעוקבים אחרינו באופן קבוע. אנחנו נערכים בהתאם לצפי. אם צריך, אז התיאטרון דואג לשיטור באיזור".

תגובתו של אסף אבידן טרם התקבלה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully