וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"האישה הטובה": כל יזיזות מתחילה מסטוץ

23.9.2014 / 0:28

בשלב הזה של חייה, די ברור ש"האישה הטובה" היא לא סיפור עם התחלה, אמצע וסוף אלא סדרה מלאת קצב ואדרנלין אשר מספקת לצופיה מדי פרק את אפקט השוק באופן יעיל. זהירות - ספוילרים!

יח"צ - חד פעמי

מעטות סדרות הטלוויזיה אשר מצליחות לנהל דיאלוג עדכני עם צופיהן. מעטות עוד יותר סדרות הטלוויזיה אשר מצליחות לנהל דיאלוג עדכני עם צופיהן גם בפתח העונה השישית. "האישה הטובה" היא דוגמה נהדרת לדיאלוג מושלם שנערך בין סדרת דרמה וצופיה. מערכת היחסים של "האישה הטובה" ושל צופיה מתבססת על העיקרון עליו מבוססת הסדרה: סוג של מציאות רבודה, אם תרצו. הצופים חווים את מה שהדמויות חוות. קשה למצוא סדרות רבות אשר מספקות לצופיהן גמול רגשי מדי פרק, לאורך שנים. יש סדרות שרק מאפשרות לצופים בריחה קצרה מהעולם האמיתי. סטוץ ללא מחויבות ולא עוד. "האישה הטובה" מציעה סטוץ משודרג.

באופן אירוני, "האישה הטובה" התחילה מסטוץ. מאז, נושא הבגידה תפור כחוט השני בכל אחד מפרקי הסדרה. גם הפרק הפותח את העונה השישית מתבסס על בגידה. לא פיזית חלילה, אלא מוסרית. בגידה בת חצי דקה שמותירה את הצופים המומים וכמעט מוחקת אירועי עונה שלמה. לפתע הנרטיב משתנה. ושוב אלישיה פלורק היא הנבגדת. הבוגד הפעם הוא לא אחר מאשר פין פולמאר, תחליף וויל גרדנר שהגיע באמצע העונה שעברה לאחר הזעזוע הגדול שסיפק מותו המפתיע של גרדנר. פולמאר, כך מתברר, נחוש לעשות הכל כדי להשאיר את קארי אגוס בכלא - מקום אליו נזרק בקפקאיות מפתיעה בתחילת הפרק. כמה מכוערת הבגידה, כמה יפה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
הנשים הטובות/מערכת וואלה!, צילום מסך

אלישיה, למודת בגידות כואבות, יודעת היטב כיצד להתנהג לאחר שמתגלה בגידה נוספת. האלגנטיות הקלילה עד כדי פחד בה ג'וליאנה מרגוליס מתנהלת מוכיחה כי פרס האמי בו זכתה ממש לאחרונה מוצדק. דמותה של אלישיה פלורק כל כך מוטמעת במרגוליס, שלמרות ההיסטוריה המפוארת של מרגוליס בסדרות כמו "E.R", קשה לדמיין אותה מגלמת דמות אחרת.

באותה המידה בדיוק, קשה לדמיין את אלן קאמינג מגלם דמות שהיא לא איליי גולד. גולד, כמו פולמאר, בוגד גם הוא בחבר משפחת פלורק. הוא עושה זאת שנים. הכל כדי להגן על הקריירה של פיטר פלורק. גולד הוא אולי הבוגד הגדול מכולם אבל כל בגידותיו נמחלות. "האישה הטובה" כבר מזמן טשטשה את הגבולות בין הלבן והשחור, הטוב והרע. הפוגה קומית סמי-מרושעת שמגיחה מהחלק הנועז שנמצא בכל ראשו של אדם? איליי גולד אולי התחיל כך, אבל היוצרים השכילו לכתוב את הדמות בדרך שתקל עליהם, אם ירצו, לשלוח אותה לסדרה משלה. מתישהו ובטח בתחילת עונה שישית, חושב כל יוצר, ההצגה חייבת להסתיים. זה לא אומר שאי אפשר לשאוף להרים הצגה נוספת.

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
כולם בוגדים באלישיה/מערכת וואלה!, צילום מסך

בשלב הזה של חייה, די ברור ש"האישה הטובה" היא לא סדרה עם התחלה, אמצע וסוף אלא סדרה מלאת קצב ואדרנלין אשר מספקת לצופיה מדי פרק את אפקט השוק והוואו. בדיוק מה ש"סקנדל" למדה לעשות בהצטיינות החל מעונתה השנייה. ל"האישה הטובה" יש אולי עלילת על אבל יוצריה עסוקים בלהסוות אותה היטב בעזרת קליימקסים כמו הרג דמות ראשית באמצע העונה. נשמע כמו סטוץ? נסו יותר בקטע של יזיזות.

הדיאלוג שמנהלת "האישה הטובה" עם צופיה הוא דיאלוג שמתאים לעשור השני של המאה ה-21. הפרעת הקשב הגלובלית ממנה כולנו סובלים מקשה על אנשים להתחייב. האגו רוצה מחויבות, הגוף רוצה סיפוק מהיר. "זו לא הטרדה, זה חוסר יעילות", אומר אחד השוטרים לקארי אגוס האומלל בפתיחת העונה השישית. ובניגוד מושלם לאמירת השוטר, פתיחת העונה מוכיחה כי יוצרי "האישה הטובה" דווקא יעילים. יעילים בלגרום לצופים לפעור את הפה בתדהמה ולהבטיח שישובו גם בפרק הבא.

"האישה הטובה" משודרת בימי שני ב- 22:00 בערוץ yes Drama HD וב– yes VOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully