וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האזינו למוזיקה לה האזין הנרי השמיני

29.9.2014 / 15:56

מקהלה מודרנית החייתה מוזיקת רנסאנס שלא נשמעה מאז ימי הנרי השמיני. זאת לאחר שהתגלה כתב יד גנוז בספריה הבריטית שיצר מרגל כמתנה דיפלומטית מפוארת למלך הנרי. האזינו

מוזיקת רנסאנס שלא נשמעה מאז ימיו של הנרי השמיני מתעוררת כעת לחיים, בזכות איש אקדמיה שחשף כתב יד שאיש לא נגע בו קודם והציג אותו למקהלה מודרנית.

כתב היד, שזכה להחייאה לאחר כ-500 שנים, הוא ספר הכולל כ-34 שירים דתיים. הוא נוצר על ידי פייר אלאמיר, מוזיקאי, סופר, דיפלומט ומרגל גרמני הולנדי. אלאמיר העניק את כתב היד כמתנה נדיבה להנרי השמיני מלך אנגליה בסביבות שנת 1516, בתקופת שלטונו המוקדמת. השירים מתייחסים להנרי ולאשתו הראשונה קתרין מאראגון. מתנה זו נחשבת למתנה הדיפלומטית המפוארת ביותר מסוגה ששרדה.

לאחר מות המלך, היא נשמרה באוסף המלכותי, ובהמשך הוענקה לאומה על ידי ג'ורג' השני ומאז נשארה במרתפי הספרייה הבריטית מבלי שאיש נגע בכתב היד. הספר, המקוטלג בספריה הבריטית כ" Royal 8 G VII" הפך כעת ל-34 קטעי מוזיקה מוקלטת ובוצע על ידי מקהלת Alamire. ד"ר סקינר ציין כי היצירות "לא בוצעו בהופעה חיה מעולם" וכי התוצאה לדעתו "קרובה מאוד למה שניתן היה לשמוע בסביבות 1520". אוסף ההקלטות המלא ייצא למכירה ב-1 באוקטובר תחת השם " The Spy's Choirbook ".

דוקטור דיוויד סקינר, מאוניברסיטת קיימבריג', בדק את כתב היד לראשונה מזה מאות שנים, ולאחר מכן היא שבה לחיים עם אנסמבל של תשעה זמרים וכלים מוזיקליים מהתקופה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully