וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אתן לך לעבור: מדענים שתלו מילות שירים של בוב דילן במאמרים אקדמיים

30.9.2014 / 11:17

חמישה מדענים שבדיים מתחרים זה בזה במשך קרוב לשני עשורים מי יצליח לטמון כמה שיותר ציטוטים של דילן במאמרים עד הפרישה. התשובה, חברים, נישאת ברוח

במשך 17 שנה ערכו ביניהם חמישה מדענים שבדים תחרות - מי יצליח לשתול במאמריו כמה שיותר ציטוטים משיריו של בוב דילן עד הפרישה. זה התחיל בשנות התשעים כאשר שני חוקרים מאוניברסיטה בסמוך לסטוקהולם כתבו מאמר על נפיחות תחת השם: "חנקן חמצני ודלקת: התשובה נישאת ברוח", קריצה לשירו הנודע של דילן, "Blowing In The Wind". הקונספט הדילני מצא חן בעיני שני העמיתים והם החליטו להמשיך איתו גם במאמריהם הבאים. "לא מדובר בעבודות מדעיות", מבהיר אחד מהם, "היינו מסתבכים בצרות במקרה כזה. אלא מדובר במאמרים שכתבנו על מחקרים של אחרים, מבואות לספרים, מאמרי עורך ודברים כאלה".

מספר שנים אחרי כן הבחינה ספרנית כי מאמר נוסף, פרי עטם של שני חוקרים אחרים מאותה אוניברסיטה, מצטט אף הוא את דילן. שם המאמר שלהם היה, "Blood on the tracks: a simple twist of fate". החלק הראשון הוא שם אלבומו של דילן מ-1975 והחלק השני הוא שיר מתוכו. הספרנית קישרה בין שני צמדי המדענים, אליהם הצטרף חוקר חמישי שעשה דבר דומה במאמריו, והחמישה החליטו לקחת את הציטוטים לשלב הבא. הם יצרו התערבות שבמסגרתה מי מהם שיצליח לדחוס יותר שורות של דילן אל המאמרים שלו עד שיצאו לגימלאות, יזכה בארוחת צהריים במסעדה איכותית מקומית לבחירתו.

אחרי שנים שבהן החמישה מצטטים להם את אלילם ומשלבים את כתביו כמשחקי מילים, הם לכדו את תשומת לבה של העיתונות המקומית. אדי וייצברג, אחד משני החוקרים שהתחילו את העניין, נשאל על ידי המקומיים על ידי ציטוט נוסף של דילן: "how does it feel?". וייצברג צחק וענה: "הייתי מעדיף בהרבה להתפרסם בזכות העבודה המדעית שלי מאשר בגלל ציטוטי בוב דילן, אבל כן, אני נהנה מזה".

  • עוד באותו נושא:
  • בוב דילן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully