וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבמאי הרוסי אנדריי זבייגינצב יגיע לפסטיבל הסרטים בחיפה

30.9.2014 / 16:19

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-30 חיפה יארח את הבמאי הרוסי אנדריי זבייגינצב, בהקרנת בכורה בישראל לסרטו החדש "לוויתן", זוכה פרס התסריט בפסטיבל קאן האחרון

אנדריי זבייגינצב. אנה מטבייבה,
אנדריי זבייגינצב/אנה מטבייבה

הבמאי הרוסי אנדריי זבייגינצב יגיע לפסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-30 חיפה, להקרנת בכורה בישראל של סרטו החדש "לוויתן".

זבייגינצב, בן 49, ידוע בעיקר בעקבות סרטו הארוך הראשון, "השיבה" (2003), שזכה בפרס אריה הזהב בפסטיבל הסרטים של ונציה. סרטו השני, "הגירוש" (2007), הוקרן בבכורה בפסטיבל קאן והיה מועמד לפרס דקל הזהב. לאחר מכן, הדרמה "ילנה" (2011) זיכתה אותו בפרס מיוחד של חבר השופטים בפסטיבל קאן 2011. גם "לוויתן", סרטו החדש שיצא השנה, קטף פרס בקאן – בקטגוריית התסריט, ובנוסף נבחר על ידי רוסיה כמועמד לאוסקר לסרט הזר. הסרט יוצג במסגרת מחווה לכל סרטיו של זבייגינצב, ויוצג על ידו ועל ידי המפיק אלכסנדר רודניאנסקי, מי שבין השאר הקים וניהל את רשת הטלויזייה והמדיה האוקראיני CTC, הפיק 30 סרטים ו-20 סדרות טלוויזיה.

אורחים נוספים בפסטיבל: הבמאי האיטלקי סאבריו קוסטנזו, שביים בין השאר את הגרסה האיטלקית של הסדרה "בטיפול", וסרטו החדש "לבבות רעבים" מבוסס על ספר של מרקו פרנזוסו; השחקנית אלבה רורוואכר; הבמאי הצ'כי ויקטור טאוס עם סרטו החדש "ליצנים"; יוצרת סרטי האנימציה האסטונית סיגנה באומן שתציג את סרטה הארוך הראשון "אבנים בכיסים שלי"; הבמאית האיראנית ספידה פארסי, שתציג בחיפה את סרטה "ורד אדום" לאחר הבכורה העולמית שלו בפסטיבל טורונטו; הבמאי הגיאורגי לבאן קוגויאשווילי והמפיקה אולנה ירשובה עם סרטם "פגישה עיוורת"; הבמאי הצרפתי מארק פיטוסי עם סרטו החדש "פזמון פריסאי".

בנוסף, שתי במאיות ישראליות המתגוררות בצרפת יגיעו לפסטיבל: שירל אמיתי תגיע להקרנת סרטה הארוך הראשון "עתלית", קו-פרודקציה צרפתית ישראלית בה משתתפים ג'רלדין נקש, מכרם חורי ויעל אבקסיס; והבמאית תמרה ארדה שתציג את סרטה התיעודי החדש "זו הארץ שלי" הבוחן כיצד מערכות החינוך הישראלית והפלסטינית מלמדות את ההיסטוריה של שני הלאומים. הסרט הוקרן בבכורה בפסטיבל טורונטו.

בפסטיבל יתארחו למעלה מ- 70 אורחים והוא יתקיים בחול המועד סוכות בין התאריכים 9-18 באוקטובר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully