וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילה אלמגור: "צ'יץ' טווה את תל אביב כבירת התרבות של ישראל"

1.10.2014 / 11:11

השחקנית גילה אלמגור, לשעבר חברת מועצת העיר תל אביב, נפרדת משלמה להט, ראש העירייה המיתולוגי של העיר שהלך לעולמו: "צ'יץ' מינף את התרבות בתל אביב, ורק אחר כך בדק כמה זה עלה"

צילום: רוני שיצר, לע"מ, דוברות עיריית תל אביב, ניר לנדאו, אורי לנץ; עריכה: גדי וינסטוק; קריינות: אביב אברמוביץ'

"צ'יץ' טווה את תל אביב כבירת התרבות של ישראל", אומרת הבוקר (רביעי) לוואלה! תרבות השחקנית גילה אלמגור. שלמה להט, הנודע בכינויו צ'יץ', ראש העירייה המיתולוגי של תל אביב, הלך לעולמו בבית החולים איכילוב בעיר. להט אושפז אתמול בצהריים במצב קריטי במחלקה לטיפול נמרץ בבית החולים לאחר שחלה בדלקת ריאות חמורה, אך הלילה נאלצו הרופאים לקבוע את מותו בשל זיהום חמור. הוא היה אמור לחגוג בשבוע הבא את יום הולדתו ה-87. הלווייתו תתקיים ביום שישי בבית העלמין טרומפלדור בתל אביב.

"צ'יץ' מינף את התרבות", אומרת גילה אלמגור, שהיתה במשך שנים (לאחר תקופת כהונתו של להט) חברת מועצת העיר תל אביב ויושבת ראש ועדת התרבות של העירייה. "הוא הקים מוסדות תרבות כמו האופרה, סינמטק תל אביב, סוזן דלל, ייסד את סדנאות האופרה, בנה עוד מבני תרבות ועידד עשייה תרבותית. יזם את הפארקונצרט, ובפארקונצרטים הראשונים הוא הופיע על הבמה. אחר כך רון עשה את זה בעקבותיו. צ'יץ', בניגוד לרון חולדאי, עבד עם כסף שאין לו. רון מהיום הראשון עבד עם מה שיש לו. צ'יץ' עבד בתנופה, ורק אחר כך בדק כמה זה עלה. צ'יץ' אמר: לעשות! הוא השקיע בתרבות כל כך הרבה כסף, הוא עשה באמת בלי סוף. הוא באמת טווה את מטבע הזאת של בירת התרבות של ישראל, עיר ללא הפסקה, לאושרנו הגדול, תושבי תל אביב".

ראש עיריית תל אביב לשעבר שלמה להט הלך לעולמו. לשכת העיתונות הממשלתית
גילה אלמגור: "צ'יץ' אמר 'כשיש אבק רואים אותו'. כזה פרפקציוניסט". ראש עיריית תל אביב לשעבר, שלמה להט ז"ל/לשכת העיתונות הממשלתית

"צ'יץ' היה י?ק?ה במובן הטוב של המלה", מוסיפה אלמגור. "לא רק שהיה חשוב לו שדברים ייעשו, היה חשוב לו שזה ייראה נקי, היה פרפקציוניסט. סיפר לי פעם מישהו שעבד איתו בתרבות בעיריית תל אביב שהיה יכול להיות אירוע שכולם ימחאו כפיים, יגידו כל הכבוד, איזה יופי, ולמחרת הוא יכול היה לאסוף את האנשים ולהגיד 'על הפודיום היה אבק'. אמרו לו: איך אתה רואה אבק? והוא אמר 'כשיש אבק רואים אותו'. זה בעצם אומר הכל. כזה פרפקציוניסט. לא היה דבר שנסתר מעיניו. כדי להיות ראש עיר, לא רק עיר גדולה אלא גם עיר שחורטת על דגלה פלורליזם ועשייה תרבותית, צריך לראות גם מה לא בסדר, ואיפה יש אבק".

"היינו נפגשים הרבה באירועים תרבותיים. עד לאחרונה יכולת לראות אותו בסדרות קונצרטים, באופרה ובתיאטרון. הוא תמיד היה לבוש פרפקט, הוא היה גבר יפה, היה כמו אציל אירופאי. למרות שהוא היה איש צבא לא דבק בו שום דבר מהסחבקיות הישראלית. אני לא חושבת שמישהו ראה את צ'יץ בסנדלים. היה בו משהו כל כך נעים הליכות".

"צ'יץ' היה ראש עיר נהדר, ובכל פרמטר אפשר לראות את פועלו. תסתכל על הטיילת. טיילת זה לא רק לשים בלטות קרוב למים. זה היה קודם כל לנקות את הים מהזיהום הנוראי, מכל השפכים. קודם לכן אנשים הפסיקו ללכת לים, אנשים היו שוחים בתוך רפש".

"בחכמתו, צ'יץ' זיהה והחליט שתל אביב היא עיר של תרבות, שמכאן תצא התרבות. זאת החלטה היסטורית חשובה מאוד. תראה מה שעושה ניר ברקת בירושלים, הוא משקיע הון באירועי תרבות, תראה מה שחיפה משקיעה בתרבות, וחלק מהעניין זה לעמוד בתחרות מול תל אביב. וזה לא פשוט! את תל אביב מבחינה זאת קשה להביס. אנחנו, האנשים שעוסקים בתרבות, חייבים לצ'יץ' הרבה מאוד".

sheen-shitof

עוד בוואלה!

מיקום אסטרטגי, נוף מרהיב ודירות מפוארות: השכונה המסקרנת שנבנית במרכז

בשיתוף אאורה נדל"ן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully