וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לא אלמנטרי: עותק של הסרט "שרלוק הולמס" נמצא אחרי כמעט מאה שנה

2.10.2014 / 11:24

בסרט האילם מ-1916 מככב השחקן וויליאם ג'ילט, שנחשב לאבי השרלוק הולמסים שבאו אחריו. העותק, שנמצא בצרפת, עובר תהליך שיקום דיגיטלי ויוקרן בשנה הבאה בפסטיבלי סרטים

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
שאב השראה, בין אם במודע ובין אם לא. בנדיקט קאמברבאץ', "שרלוק" של ה-BBC/מערכת וואלה!, צילום מסך

במשך שנים נחשב הסרט האילם "שרלוק הולמס" מ-1916 לאבוד, אבל כעת מדווח ארכיון הסרטים 'הסינמטק הצרפתי' כי ברשותו נמצא עותק של הקלאסיקה המכוננת, שהשפיעה על כל השרלוקים שהגיעו אחריה. כעת חובר הסינמטק אל פסטיבל הסרטים בסן פרנסיסקו כדי לשקם את העותק דיגיטלית ולהקרין אותו שוב. הבכורה שלו צפויה במסגרת פסטיבל הסרטים האילמים של הסינמטק הצרפתי בינואר 2015, ומספר חודשים אחרי כן, בחודש מאי, יוקרן הסרט בפסטיבל הסרטים בסן פרנסיסקו.

את הבלש המפורסם בעולם גילם השחקן וויליאם ג'ילט, שבשעתו היה מפורסם בכל העולם מתפקידו כהולמס, בראש ובראשונה על במות התיאטרון. ג'ילט פירסם כמה מהמאפיינים הבולטים של שרלוק הולמס, בהם המקטרת, כובע הציידים וזכוכית המגדלת, והסרט הזה הוא העדות היחידה לאופן שבו הקים לחיים את הדמות שיצר ארתור קונאן דויל, ולמעשה תפקידו הקולנועי היחיד.

"סוף סוף נזכה לראות בעצמנו את השחקן שהילך קסם על הדור הראשון של השרלוקיאנים", אמר ראסל מריט, העורך האחראי על תהליך השיקום. "נוכל גם לראות מהיכן הגיעו ההולמסים העתידיים - באזיל ראת'בון, ג'רמי ברט, בנדיקט קאמברבאץ' והיתר. בכל הנוגע להולמס, אין שחקן חי או מת שלא שאב השראה מג'ילט, בין או במודע ובין באם באינטואיציה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully