וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: בן אפלק נאבק בבובה רצחנית

5.10.2014 / 11:36

שני סרטים יתמודדו עד הרגע האחרון על המקום הראשון בקופות בתי הקולנוע בארה"ב השבוע: "נעלמת" בכיכוב בן אפלק ו"אנבל" בכיכוב אנבל הבובה הרצחנית. מי ינצח?

יח"צ - חד פעמי

שנה טובה! אחרי ספטמבר שהיה החודש החלש ביותר בקופות ארצות הברית מזה שש שנים, קופות הקולנוע בארצות הברית חזרו השבוע לפעילות מלאה, עם תחרות על המקום הראשון בין שני סרטים מצליחים שביניהם, כנראה, המתחרה הרציני הראשון במירוץ אל האוסקר. על פי ההערכות שהתפרסמו באתר "Deadline" לפי הכנסות הסרטים בימים שישי ושבת, שני סרטים – "נעלמת" ו"אנבל" – צפויים לסיים את סוף השבוע עם סכומים דומים: 37-38 מיליון דולר. נראה שמבין שניהם "נעלמת" מוביל, והוא ידורג במקום הראשון בסופו של דבר – אבל ייתכן שעד פרסום תוצאות האמת זה עוד ישתנה, ובכל מקרה, שני הסרטים יכולים לסמן לעצמם הצלחה.

"נעלמת", המותחן של דייויד פינצ'ר המבוסס על ספרה של גיליאן פלין, היה הסרט המדובר והמצופה ביותר כבר כמה שבועות – והוא הגשים את הציפיות: הסרט, בכיכובו של בן אפלק, זכה לשבחי הביקורות וגם הביא לא מעט צופים – מספיק בשביל סוף שבוע ראשון של כ-38 מיליון דולר. כולם זוכים לשבחים – לא רק הבמאי אלא הסיפור רב התהפוכות המבוסס על הספר רב המכר, והשחקנים – כולל הליהוקים המפתיעים של רוזמונד פייק וטיילר פרי. לפינצ'ר ("שבעה חטאים", "מועדון קרב") ניסיון רב בבניית מתח, אבל לא תמיד זה מצליח באותה המידה. סרט הקולנוע הקודם שלו היה גם הוא עיבוד למותחן רב-מכר ומדובר, ובכל זאת זה עבד בקופות הרבה פחות טוב: "נערה עם קעקוע דרקון", שהכניס 12 מיליון דולר בלבד בסוף השבוע הראשון שלו. "נעלמת", לעומתו, צפוי להשיג את הפתיחה הגדולה ביותר בקריירה של פינצ'ר. האם נמשיך לשמוע את השם הזה גם בדרך לאוסקר? מוקדם לדעת, והמתחרים הרציניים האחרים עוד לא הגיעו, אבל זאת אפשרות סבירה.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
בדרך לאוסקר?/מערכת וואלה!, צילום מסך

ממש בצמוד ל"נעלמת" נמצא "אנבל", אבל הדמיון בין שני הסרטים מתחיל ומסתיים בהכנסות שהשיגו השבוע. אנבל היא הבובה הקריפית ורדופת השדים שהשתתפה בתפקיד אורח ב"לזמן את הרוע", סרט האימה המצליח מהשנה שעברה. סרט ההמשך ל"לזמן את הרוע" כבר בדרך, ויגיע לבתי הקולנוע בשנה הבאה – אבל בינתיים, הופק בזריזות גם סרט ספין-אוף שמתמקד בקורותיה של אותה הבובה ומעניק לה את התפקיד הראשי. הזכרונות המצמררים מ"לזמן את הרוע" הניבו לאנבל הצלחה, אבל הסרט הזה מקבל תגובות לא טובות מהמבקרים, והוא צפוי לצנוח במורד הטבלה – כפי שקורה בדרך כלל לסרטי אימה – כבר בשבוע הבא. אם על "נעלמת" אנחנו עוד צפויים לשמוע הרבה, "אנבל" היא ככל הנראה סיפור של שבוע אחד.

"נקודת שיוויון" עם דנזל וושינגטון, המקום הראשון של השבוע שעבר, ירד למקום השלישי עם כ-18 מיליון דולר, ואחריו "הקופסונים" שמאבדים גובה לאט הרבה יותר (12 מיליון). מעט נמוך יותר – במקום השישי – אנחנו מוצאים את העוף המוזר של השבוע, "Left Behind". זהו עוד סרט בשרשרת הסרטים הנוצריים, שחלקם זכו להצלחה השנה; הוא עוסק בעולם שאחרי ה-Rapture – כשהנוצרים הצדיקים נלקחו לגן עדן, והשאירו עולם אפל ומבולבל עבור החוטאים. הסרטים שנועדו לקהל הנוצרי המאמין, גם אם הם מצליחים, הם בדרך כלל נמוכי פרופיל מבחינת התקציב וקליבר השחקנים המופיעים בהם אלא ש-"Left Behind" מתהדר דווקא בכוכב יחיד ומיוחד – ניקולס קייג', האיש והפרצוף המעונה בכבודו ובעצמו. עוד ייחוד של "Left Behind" הוא שמדובר כנראה באחד הסרטים הגרועים של השנה. המבקרים אחידים בדעתם: לא משנה אם אתם מאמינים או לא, הסרט הזה עלול לגרום לכם לייחל לסוף העולם. אבל גם לסרט הזה יש עתיד: סביר שנראה אותו בין המועמדים לפרסי הראזי עם סיום השנה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully