וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בית התקליט עם דניאל סלומון ודנה עדיני

13.10.2014 / 8:31

שיתוף פעולה ארוך שנים ושתי הופעות קרובות, הביאו את דניאל סלומון ודנה עדיני להתמקסס גם בבחירות המוזיקליות ששינו להם את החיים. האזינו לכבש השישה עשר, ג'וני מיטשל וג'ון לנון

דנה עדיני ודניאל סלומון. צילום: אורית פניני,
הבחירות של דניאל סלומון ודנה עדיני/צילום: אורית פניני

דניאל סלומון:

הכבש השישה עשר

"הכבש איננו רק אלבום הילדים הטוב ביותר שיצא בישראל, אלא אחד האלבומים הטובים ביותר שיצאו בכלל. אני לא יכול לדמיין את הילדות שלי ללא השירים הקלאסיים שבו וללא קולו המלטף, מנחם, מחכים ומלא השראה של יהונתן גפן. כל האמנים באלבום הזה החל מיוני רכטר, דרך יצחק קלפטר, דיויד ברוזה, גידי גוב, יהודית רביץ, שלמה יידוב ועד ארנון פלטי על הבס, אלון הילל בתופים, יעקוב מורנו שהקליט, ודודו אלהרר שהפיק את כל זה, כולם אחראים לנס הקטן הזה שקרה באולפני טריטון (ז"ל) לפני שלושים ושש שנה וגידל דורות שלמים של ילדים".

Cat Stevens - Tea for the Tillerman

"בזכות אחי, האלבום הזה ניגן אצלנו בבית מאז היותי בן שש. קולו החם והמרגש של קט סטיבנס ליווה אותי לכל אורך התבגרותי והיום אני יודע לומר שזה אחד מהאלבומים החשובים של שנות השבעים ובאיזשהו מובן ניבא את מה שעומד לבוא. סטיבנס כתב שירים מופתיים על אמונה, אהבה, ועל הסביבה בה אנו חיים והורסים בדרך ייחודית ומדויקת משלו. נגינת הגיטרה שלו וההתכתבות עם מוסיקה האנגלית העתיקה מכשפת אותי עד היום. ' Sad Lisa' באלבום הזה הוא אחד השירים הטובים של כל הזמנים".

Tom Waits - Closing Time

"טום וויטס הוא השראה בדמות אדם. כל צליל שיוצא מגרונו החרוך ומאצבעותיו השבורות על הפסנתר הוא קסם והאלבום הזה הוא תמצית מזוקקת של כל היכולות שלו אותן עוד יביע במשך שנים רבות ועל אלבומי מופת רבים. השירים בו הם מאין המנוני דרך לאהבה, לאובדן הנעורים, לחיפוש התמידי אחר משהו, ולסיפורים רבים אותם רק ווייטס יודע לספר. האיש הזה יצר דרך עצמאית, מקורית, שלא דומה לשום דבר אחר ובנה סביבו קהל שהולך שבי אחריו לכל מקום, כמוני".

החברים של נטאשה - האלבום הראשון

"אני קניתי את האלבום הזה כמתנה לאחי, ישבנו יחד בסלון דירה תל אביבית להאזין לו, ולעולם לא אשכח את רגע הצרחה המצמררת בשיר הראשון, את העצב הכן ב'מלנכולי', ואת הדמעות בעיניים ובגרון ב'נאמר כבר הכל'. מיכה שיטרית וארקדי דוכין הם מהדברים הטובים ביותר שקרו למוזיקה הישראלית בשני העשורים האחרונים והאלבום הראשון הזה הביא להשפעה עצומה על הרבה יוצרים של אותה תקופה ועל מה שבא אחריהם. כל דבר שיצא תחת ידיהם של השניים הוא רגש טהור, כישרון עצום וכנות בלתי מתפשרת".

החברים של נטאשה - האלבום הראשון

דנה עדיני:

Joni Mitchell - Blue

"יצירת מופת מתחילתה ועד סופה. תקליט ששמעתי בפעם הראשונה בגיל 15 ועד היום מרגש אותי בדיוק כמו אז. השירים המופלאים והקול הצלול והבלתי נשכח של ג'וני מיטשל".

Paul McCartney - Ram

"תקליט מיוחד במינו. הושפעתי ממנו רבות בעיקר בזכות המבנים המיוחדים של השירים, המלודיות המפתיעות והקולות המרגשים. עד היום אני שומעת אותו מתחילתו ועד סופו".

John Lennon - Plastic Ono Band

"תקליט מאוד אמיץ בעיני, שהשפיע עליי בכל מני תקופות בחיים. טקסים מאוד חזקים שעד היום מאוד רלוונטים. זה תקליט שאני יכולה לשמוע ברציפות עשרות פעמים ולא יימאס לי".

הופעות קרובות של דניאל ודנה:

17.10 - זאפה, הרצליה
26.10 - ג'מס ביר פקטורי, פתח תקווה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully