וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פטריק מודיאנו זכה בפרס נובל לספרות

9.10.2014 / 14:07

הסופר הצרפתי המוערך זכה בפרס נובל לספרות לשנת 2014. בין ספריו שתורגמו לעברית: "ימי ראשון של אוגוסט" ו"משמר הלילה"

הסופר הצרפתי פטריק מודיאנו הוא חתן פרס נובל לספרות לשנת 2014, כך הכריזה היום (חמישי) ועדת הפרס במסיבת עיתונאים קצרה בשטוקהולם. מודיאנו, הצרפתי ה-11 שזוכה בפרס, יקבל שמונה מיליון קרונות שבדיות (כ-1.1 מיליון דולרים או 4 מיליון שקלים). פרס הנובל הוענק למודיאנו "בשל "אמנות הזיכרון, עמה הוא עורר את הגורל האנושי הבלתי-נתפס, וחשף את עולם החיים של העיסוק". מוועדת הפרס נמסר כי עבודותיו מתרכזות בנושאים של זיכרון, שכחה, זהות ואשמה, ורבים מספריו מתרחשים בפריז.

מודיאנו נולד בשנת 1945 לאב ממוצא יהודי ואם בלגית. הוריו נפגשו בפריז הכבושה בזמן מלחמת העולם השנייה. מודיאנו נחשב לאחד הסופרים היותר מוערכים בצרפת וקודם לזכייתו בפרס הנובל זכה בפרסים נוספים כמו פרס גונקור, העיטור הגבוה ביותר בספרות הצרפתית בו זכה בשנת 1978. מזכיר ועדת הפרס אמר דקות לאחר ההכרזה הפומבית, כי לא הצליחו ליצור עם מודיאנו קשר טלפוני, ולכן טרם נמסר לו באופן אישי על זכייתו.

מודיאנו פרסם כ-30 ספרים. מרביתם רומנים, אך כתב גם ספרי ילדים ותסריטים. בין ספריו של מודיאנו שתורגמו לעברית: "משמר הלילה", "ימי ראשון של אוגוסט", "מותק הקטנה", "מה קרה לדורה ברודר" ו"רחוב החנויות האפלות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully