וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלפו את השמלות: HOT רכשה את "טרנספרנט", הסדרה המדוברת ביותר בארה"ב

12.10.2014 / 12:34

"טרנספרנט" של אמזון, שהמבקרים בארה"ב התעלפו ממנה, מגוללת את סיפורה של משפחה יהודית כשאבי המשפחה חושף כי הוא בעצם טרנסג'נדר. בהמשך החודש תעלה העונה במלואה ל-VOD

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
האיש שכמעט לא יודע לטעות. ג'פרי טמבור בטרנס. "טרנספרנט"/מערכת וואלה!, צילום מסך

HOT רכשה את "Transparent", אחת הסדרות המדוברות והמהוללות ביותר בארה"ב בימים אלה, אם לא ה-, שיצרה התסריטאית והבמאית זוכת הפרסים ג'יל סולוואי ("עמוק באדמה", "אהבה אחרי הצהריים") ובכיכובו של האיש שכמעט לא יודע לטעות, ג'פרי טמבור ("משפחה בהפרעה", "המופע של לארי סנדרס"). עונתה הראשונה של הדרמה הקומית של אתר אמזון עלתה במלואה לשירות הסטרימינג שלה בשלהי ספטמבר, והחודש צפויה לעלות במלואה לשירות ה-VOD של HOT.

"טרנספרנט" ממוקמת במקום הראשון מבין כל הסדרות והעונות החדשות שעלו בעונת הסתיו, והשיגה את הציון הגבוה מהרגיל 91. ההצלחה הביקורתית העצומה שלה הביאה את אמזון להזמין במהירות עונה שנייה שצפויה להגיע ב-2015. את העלילה ביססה סולוואי על סיפורה האישי, שלוש שנים לאחר שאביה התוודה על היותו טרנסג'נדר. עלילת הסדרה מתמקדת במורט פפרמן (טמבור), פרופסור בגמלאות ששמר בסוד את זהותו המינית כטרנסג'נדר עוד מימי ילדותו, ומחליט סוף כל סוף לחיות בגלוי כאישה, מורה. כאשר מורט מציג לשלושת ילדיו הבוגרים את מורה, הסודות של כולם יוצאים לאור בזה אחר זה.

האחות הגדולה שרה (אמי לנדקר) מתמודדת עם נישואים כושלים שעומדים למבחן עם הופעתה מחדש של בת-זוגה לשעבר; ג'וש (ג'יי דופלס, "מינדי") מתעמת עם ההשלכות של המערכות הזוגיות הרבות שחווה; ובת הזקונים אלי (גבי הופמן, "בנות") מתקשה למצוא את עצמה בעוד היא חיה על דמי האבטלה של המשפחה. אל כל אלה מתווספת שלי (ג'ודית לייט האגדית, "מי הבוס"), אמם הדומיננטית שמטפלת בבעלה השני והחולה. כעת, המשפחה היהודית מלוס אנג'לס, שיש לה מעט מאוד גבולות כשזה מגיע לחיים פרטיים, נאלצת להתמודד ביחד עם הסודות הגדולים ביותר שלה.

סולוואי לא רק בחרה להציב את הנושא המסקרן במרכז הסדרה. לאחר תחקיר מקיף, היא העסיקה עשרים איש מקהילת הלהט"ב בצוות ההפקה והקאסט, ויותר משישים ניצבים טרנסג'נדרים. 20% מהמעורבים ב"טרנספרנט" הם אנשי קהילת הלהט"ב בכלל וטרנסג'נדרים בפרט, תקדים במונחים הוליוודיים.

לא פחות מ-12 מבקרים העניקו לסדרה את הציון העגול 100, בהם הניו יורק מגזין שכתב שהיא "קרובה מאוד לשלמות. 'טרנספרנט' היא הנאה אמיתית והפיילוט הטוב ביותר מזה שנים. עדינה, מיושבת ושלמה. הדיאלוג נשמע אותנטי, פואטי וטבעי, ויש בה את הקשר המשפחתי שהפך את 'עמוק באדמה' לכל כך אהובה. זו סדרה נשגבת ויוצאת מן הכלל". לוס אנג'לס טיימס כתבו "יצירה עוצרת נשימה וחסרת פחד, עם לב גדול ומופת של משחק. בפשטות, מדהים לצפות בה". בטי וי גייד נכתב "מבריקה, מרגשת, אנושית ואמפאתית. יש ל'טרנספרנט' תחושה וטון של סרט עצמאי זוכה אוסקר. היא חוקרת את הדמויות בהומור ורגישות, וגורמת לשאר הסיטקומים להחוויר. מושלמת למרתון אובססיבי". בבאזפיד כתבו, "אתם חייבים לצפות ב'טרנספרנט'. עדכנית וחשובה, מצולמת באופן קולנועי ומרשים, מלבבת ומצחיקה".

  • עוד באותו נושא:
  • טרנספרנט

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully