וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בוקר טוב: ריצ'רד פלנגן הוא הזוכה בפרס מאן בוקר לשנת 2014

14.10.2014 / 23:52

הוכרז הזוכה בפרס מאן בוקר לשנת 2014: בוקר טוב: ריצ'רד פלאנגן על ספרו "The Narrow Road to the Deep North", המבוסס על חוויות אביו במחנה שבויים יפני

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
עטיפת ספרו זוכה הבוקר של ריצ'רד פלאנגן/מערכת וואלה!, צילום מסך

ריצ'רד פלאנגן הוא הזוכה בפרס המאן בוקר לשנת 2014, על ספרו "The Narrow Road to the Deep North", המגולל את סיפורו של אביו כאשר היה אסיר במחנה שבויים יפני, ואף מוקדש לו. ביום שסיים לכתוב את הספר, אביו נפטר.

פרס מאן בוקר הבריטי הוא אחד הפרסים החשובים ביותר בעולם הספרות, ובעבר זכו בו סופרים כמו סלמן רושדי, איאן מקיואן, הילרי מנטל (פעמיים), זיידי סמית', מרגרט אטווד וג'וליאן בארנס. ב-2013 זכתה אלינור קטון הניו זילנדית בגיל 28, הצעירה ביותר אי פעם לזכות בפרס הבוקר. מלבד היוקרה הגדולה שבעצם הזכייה וקידום המכירות הגדול לספרו של הזוכה, הפרס נושא עמו גם סכום כספי בסך של 50 אלף ליש"ט.

החל מהשנה שעברה הזכייה בפרס אפשרית לכל ספר שנכתב באנגלית ופורסם בבריטניה, כלומר לא רק לסופרים מהממלכה או מחבר העמים הבריטי, כאלה שהיו בעבר חלק מהאימפריה הבריטית. השינוי הזה איפשר השנה לקארן ג'ו פולר וג'ושוע פריס האמריקאיים להשתחל אל הרשימה הקצרה של המועמדים - הראשונה עם ספרה "We Are All Completely Beside Ourselves" והשני עם ספרו "To Rise Again in a Decent Hour". שלושת המועמדים הנוספים שעליהם גבר פלאנגן הם ניל מוקרג'י עם ספרו "The Lives of Others", הווארד ג'ייקובסון עם "J" ואלי סמית' על "How to be Both".

בראש הוועדה שבחרה את הזוכה עמד הפילוסוף הבריטי איי סי קריילינג, ועל חבריה נמנו הסופר ג'ונתן בייט, מרצה לספרות, בכיר לשעבר במועצת האמנויות הבריטית, עורכת ספרים ואפילו מומחה למדעי המוח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully