וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הוכרזו הערב הזוכים בפסטיבל עכו 2014 - "גן עדן אבוד" היא הצגת השנה

14.10.2014 / 23:30

פסטיבל עכו ננעל הערב עם ההכרזה על הזוכים, "גן עדן אבוד" זכתה בפרס הצגת השנה ובפרסים נוספים. הצגות נוספות שגרפו פרסים מחבר השופטים: "מקלט 02" ו"סלים סלים"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"סלים סלים", זוכה פרס המחזה ופרס השחקן הראשי לג'ורג אסקנדר/מערכת וואלה!, צילום מסך

פסטיבל עכו לתיאטרון אחר ננעל הערב (שלישי) זו הפעם ה-35 עם הכרזת הזוכים בתחרות השנתית של הפסטיבל, אחרי שמספר שיא של מעל 120 איש גדשו השנה את העיר. פרס הצגת השנה הוענק ל"גן העדן האבוד", שעליו כתבו השופטים, " תחקיר תגובה רחב יריעה החולש על סוגיות פוליטיות, מגדריות, אמנותיות ואתיות עכשוויות. זו עבודה שקשורה ומתייחסת למקום שבו היא נוצרת. היא מהווה סמן חשוב להתוויית אופיו העתידי של פסטיבל עכו". במקביל בחר הקהל לראשונה בתולדות הפסטיבל את מופע החוצות האהוב - ההצגה "ג'ונגל", שרשמה תפוסה מלאה באולמות והותירה מאות ללא כרטיסים.

יו"ר חבר השופטים הורכב מהסופרת והמחזאית סביון ליברכט, הבמאית נעמי פולני, המחזאי והסטיריקן אפרים סידון, והמחזאי והבמאי אייל וויזר, והמחזאי התסריטאי והבמאי מאור זגורי, שבעצמו זכה בפסטיבל עכו ב-2010 בפרס הוקרה להצגה מצטיינת, והפעם כיהן כשופט. "גן העדן האבוד" זכה גם בפרס השחקנית הטובה ביותר לתפקיד משנה ללני שחף, פרס עיצוב החלל לאיריס מועלם, וכן על עבודת הסאונד לדגנית אליקים. זוכים בולטים נוספים היו המחזה "מקלט 02", שגרף את פרס הבימוי לאילאיל לב כנען, פרס עבודת האנסמבל ופרס השחקן הטוב ביותר לתפקיד משנה לאריאל בראון; וכן "סלים סלים", שזכה בפרס המחזה לסתיו פלטי-נגב ופרס השחקן הטוב ביותר לתפקיד ראשי לג'ורג אסקנדר. את פרס השחקנית הטובה ביותר לתפקיד ראשי קיבלה נועה הר ציון על תפקידה בהצגה "אמסטרדם בלוג".

גיל אלון, המנהל האמנותי של הפסטיבל, סיכם: "בסיום פסטיבל עכו 2014, הערב אפשר להסתכל אחורה על התהליך. בשלבים הראשונים של התהליך אני והוועדה האמנותית בוחרים את מה שנגע ללבנו ואת מה שריגש. ואז תוך כדי הפסטיבל ובמפגש עם הקהל מסתבר מאליו הקו המשותף. והנה השנה החוט העובר בין כל ההצגות המגוונות בצורתן, הוא חוט של חיפוש אחר השייכות, אובדן הזהות וניתוק מן הכבלים של המוסכמות החברתיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully