וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אינדינגב 2014 הוכיח שאין לו מתחרים

26.10.2014 / 10:14

מארגני אינדינגב הצליחו למחוק ברגישות את שרידי הקיץ האחרון והשתרעו על רצועת מדבר גדולה ומאורגנת, כשהכל תקתק מושלם. מה בכל זאת גרם לנו להירתע מהפסטיבל שהשאיר אבק למקביליו?

מוזיקה: Flora – " This is Happening"
אינדינגב רץ קדימה בלי שאף מתחרה, גם לא מהמיינסטרים הישנוני, יצליח לעכב אותו

עברה שנה ומלחמה מאז שעירית לינור התנגחה באינדינגב (משהו בנוסח "תמצית בוטה ופתטית של הפורבנציאליות, של היעדר זהות והיעדר גאווה בזהות. שלא לדבר על המבטא הישראלי הדוחה שמתגנב לטקסטים העילגים והעלובים שלכם"). באוקטובר 2014, הקשקשנות של לינור, שיצרה הוריקן בסצנה המתבגרת, מדגדגת בקושי את קצה הזרת של כל מי שמעורב בפסטיבל המוזיקה הענק הזה. בשנתו השמינית, אינדינגב רץ קדימה בלי שאף מתחרה, גם לא מהמיינסטרים הישנוני, יצליח לעכב אותו. כשנתקלים לראשונה בשלט המכוון למצפה גבולות, ברור מאוד שלהפיח חיים באזור מוכה אימה וטילים זו משימה אפשרית, אבל גם מורכבת. מארגני אינדינגב, צוות ההפקה, המתנדבים וכל מי שעסק במלאכת ההקמה, הצליחו למחוק ברגישות כל זכר לקיץ האחרון והשתרעו על רצועת מדבר גדולה יותר מאי פעם, כשכל חלקה בה מזכירה שיש כאן חיים ובשפע.

אינדינגב 2014. דייב שחר
אין לו מתחרים. אינדינגב 2014/דייב שחר
ערבוב של סחים, מביני עניין, היפסטרים, אבות, רווקות, מתבגרים, גייז, ג'אזיסטים, רוקיסטים, תל אביבים, דרומיים, אינדישמינדי, לבנבנים, מזרחיים, קצת כלבים, חיפושיות ומה שלא תרצו

שתי במות גדולות (במת הקוף ובמת הפיל), שתי במות קטנות (במת inDtronix ובמת החיפושית), עמדת שידור מושקעת לרדיו "הקצה", מתחם קמפינג מסומן ומסודר, מתחם למשפחות וילדים, כמות מספיקה של תאי שירותים, דוכני אוכל, קישוטים שהם קצת פחות באווירה היפית (תודה על זה) ובר גדול עם מחירים שלא מוציאים את החשק ללגום. הפתיחה בעבור כל מי שצלח את התור העצום לכרטיסים (ואז גם את התור לקבלת הצמידים), היא לא פחות ממושלמת. ובזמן שהאידיליה בכל מקום, המתנה לנפילה היא רק עניין שגרתי לכל מי שנולד ספקן. אלא שלמרבה ההפתעה, היום הראשון לפסטיבל (חמישי) נפתח עם 1,2 מני על הבמה הגדולה, והאנרגיות בשמיים. משהו טוב קורה כאן - ערבוב מוזר של סחים, מביני עניין, היפסטרים, אבות, רווקות, מתבגרים, גייז, ג'אזיסטים, רוקיסטים, תל אביבים, דרומיים, אינדישמינדי, לבנבנים, מזרחיים, קצת כלבים, חיפושיות ומה שלא תרצו, מצטופפים בלי להזיע אלו עם אלו ומתעופפים עם 1,2 מני.

sheen-shitof

מאריכים את האקט

כך תשפרו את הביצועים וההנאה במיטה - עם מבצע בלעדי

בשיתוף "גברא"
אינדינגב 2014. דייב שחר
האנרגיות בשמיים. 1,2 מני/דייב שחר

חמישי המדברי ממשיך עם כמה הופעות נחמדות, כשברור מאוד לחבריי שעל אף הריצות מבמה לבמה, בזמן Totemo (רותם אור) נשארים לעמוד ברחבת הקוף. היה מסקרן לדעת איך הקהל המעורבב יקבל את הסאונד של רותם ואחריה גם את גרדן סיטי מובמנט. כשהתחילה ההופעה עם השיר היפה שהוציאה רותם לאחרונה, "Heavy As My Dreams", התגלו בעיות טכניות שאינן קשורות ללהקה, מה שבסופו של דבר הביא לכך שעל אף שהתכוונה לבצע קטע נוסף ואחרון (סך הכל ארבעה), מנהלי במה הורידו אותה והעלו את גרדן סיטי מובמנט – שבעצמם לא רצו לקחת את הרגע החולף מהר מדי ממנה, אך לא באמת נשאלו. ועכשיו קפיצה – היום השני לפסטיבל – מעצמת העל וההייפ, שמרבית הקהל הגיע בשבילה (יותר מלברי סחרוף, לצורך ההדגשה), עומדת לעלות לבמה המרכזית. המונים שהתפזרו לאוהלים ולבמות האחרות נמשכים חזרה למתחם כמו זבובים לאור – ואופס – אחד המוניטורים על במת האנג'לסי שובק חיים. הקהל העצום והסבלני חיכה לרותם בר אור וחבריו, שגם הם לא נראו מרוצים, יותר מחצי שעה של סאונדצ'ק. שני המקרים האלו, של טוטמו לצד האנג'לסי, הדיפו ריח רע. פסטיבל אינדינגב, שהאג'נדה המובילה אותו צרובה בשמו כבר כמעט עשור, מפעיל מאמץ מוגבר דווקא עם הלהקה הפופולרית ומתנער מזו הפחות מוכרת. נקודה אחת רעה (ולמחשבה) על מהלך שנעשה בניגוד לכל מה שלכאורה הפסטיבל מייצג.

אינדינגב 2014. דייב שחר
לא קיבלנו מספיק ממנה. Totemo/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
היפסטרים מוזרים? גרדן סיטי מומנבט/דייב שחר
עם הקור החודר לעצמות זה כבר הרגיש במרחק יבשת מכאן, ולא במרחק קילומטרים ספורים מעזה

חזרה לאחור. גרדן סיטי מצליחים להלהיב את הקהל, שמתוכו נשמעות קריאות כמו "היפסטרים מוזרים", ועושים את זה במיומנות מרשימה. עם הירידה מהבמה, Totemo מקבלת זמן לשיר אחד נוסף והקהל זוכה לעוד טעימה קטנה ממנה. מאוחר יותר מגיע השלב לקפוץ לבמה המגובשת מכולן, האינדיטרוניקס. שם הטמפרטורה בעלייה מתמדת ולא בגלל המיקום. הבמה האלקטרונית מתגלה מהר מאוד כמעניינת והיציבה באזור, עם ליינאפ מגניב שמגיע לרגעיו היפים גם כשעדי אולמנסקי עולה לבמה. היא עשתה את זה בעבר ובמקומות שונים בעולם, אבל עוד לא ככה. אולמנסקי מבצעת קאבר לברנדי ("מואישה") ולג'יימס בלייק, את "Falling" שלה ואת הלהיט עם בורגור, ומנחיתה את הקהל ב-2014. הכל מהונדס נכון, מעודכן, מזיז ולא זקוק להתערבות מיוחדת, רק היא והמחשב שקרס כמה שעות קודם לכן וטופל במהירות. הביצועים של אולמנסקי, למחרת גם בעמדה של "הקצה", היו בין הטובים והזכורים בפסטיבל. עד כדי כך שעם הקור החודר לעצמות זה כבר הרגיש במרחק יבשת מכאן, ולא במרחק קילומטרים ספורים מעזה.

אינדינגב 2014. דייב שחר
מרבית הקהל הגיע בשבילם. האנג'לסי/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
מנחיתה אותנו ב-2014. עדי אולמנסקי/דייב שחר
ישי גרוס יודע איך לעורר את הקהל עם מכות חשמל קטנות, כשהוא מוביל את הלהקה הנמרצת שלו ומברך ב"שבת שלום" נוגע ללב

עוד הופעות שסומנו (בצער רב תוך ויתור על אחרות): Pits, Quiet Men Festival, לירון עמרם והפנתרים, Flora, RPS Surfers הילה רוח, Wild Oscar, אייל תלמודי ורועי חן, A WA, Kids Fly, Buttering Trio, אלון עדר, I Was A Bastard, סיקרט סי ו-Sol Monk. הרגע של שני/אחרון/אוקטובר, כמו כל הפגזה אחרת של הלהקה הירושלמית, היה בין המרוממים ביותר. ישי גרוס יודע היטב איך לעורר את הקהל עם מכות חשמל קטנות, כשהוא מוביל את הלהקה הנמרצת שלו ומברך ב"שבת שלום" נוגע ללב. טל פוגל המוכשרת, שעלתה מיד אחרי טל אורן – סידור קצת מוזר של הליינאפ – זכתה לתשואות ולהכרת תודה מקהל ששמח לשמוע את מה שיש לה לשיר. עם עוד קצת אומץ על הגיטרה, היא תוכל להפתיע גם את מי שמכיר ומצפה לה. ברי סחרוף עולה עם להקתו ואמנם לא משגר להיטים בקצב מסחרר, אך כן מקבל אהבה מקיבוץ הגלויות שעומד מולו.

אינדינגב 2014. דייב שחר
עוד קצת אומץ על הגיטרה. טל פוגל/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
כזה קראוד סרפינג לא ראינו. RPS Surfers/דייב שחר

אינדינגב השמיני היה בין הפסטיבלים המרשימים ביותר שהיו כאן. הוא הצליח להיות כזה למרות היערכות מוגברת ומטרידה של כוחות הביטחון והתזכורות השגרתיות לכך שפה זו לא אירופה. הוא לא אפשר לאף אחד לברוח מתחומיו ולחפש שרידי מלחמה, אלא בדיוק להיפך. אם לא ישכח מאין הגיע ואיזו אג'נדה הפעילה אותו גם בשנתו הראשונה, הוא כנראה ימשיך להיות יחיד מסוגו. אחת ההופעות האחרונות שראינו היתה זו של אפרת בן צור, שעלתה לבמה וביצעה משירי אמילי דיקנסון ואז גרמה לכל מי שהיה מוכן להקשיב ל"אני אחכה" מהאלבום הראשון להפוך לשלולית. ככה פתאום, באמצע שום מקום, "היעדר זהות והיעדר גאווה בזהות" המפדח של עירית לינור, הפך שוב לאבק ונעלם לתוך הדיונות של מצפה גבולות.

אינדינגב 2014. דייב שחר
מולו - קיבוץ גלויות. ברי סחרוף/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
קסם ושיגעון. אפרת בן צור/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
האחיות חיים הישראליות. A WA/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
בוקר מזרחי. לירון עמרם והפנתרים/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
טליה פרי עוברת לבס. Pits/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
בהרכב מתחדש. סיקרט סי/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
מומלצים. Wild Oscar/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
גרוב בבמה המרכזית. MALOX/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
לא רק ברדיו. אלון עדר/דייב שחר

ויש גם תמונות שלכם:

אינדינגב 2014. דייב שחר
אינדינגב 2014/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
אינדינגב 2014/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
אינדינגב 2014/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
אינדינגב 2014/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
אינדינגב 2014/דייב שחר
אינדינגב 2014. דייב שחר
אינדינגב 2014/דייב שחר

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully