וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ק ברוס, בסיסט וזמר להקת Cream, מת בגיל 71

25.10.2014 / 21:41

ג'ק ברוס, המוכר כבסיסט וזמר להקת Cream עם אריק קלפטון, מת השבת. "עולם המוזיקה יהיה עני יותר בלעדיו", ספדה משפחתו, "אבל הוא חי על המוזיקה שלו ולנצח יהיה בלבנו"

ג'ק ברוס, Cream. GettyImages
סב ואגדה. ג'ק ברוס המנוח/GettyImages

ג'ק ברוס, בסיסט, זמר וכותב בלהקה הקלאסית Cream, מת היום (שבת) בגיל 71 ממחלת כבד. Cream, שנחשבת לאחת הלהקות הגדולות בתולדות הרוק, נוסדה ב-1966 על ידי ברוס יחד עם חבריו הגיטריסט אריק קלפטון והמתופף ג'ינג'ר בייקר. ברוס נולד ב-1943 בגלאזגו שבסקוטלנד להורים מוזיקליים. בבחרותו ניגן במספר להקות ריקודים וג'ז, שבאחת מהן פגש את בייקר ובאחת אחרת את קלפטון - כך נולדה Cream, שבתחילת דרכה נטתה לקו מוזיקלי בלוזי אבל עד מהרה הכניסה אלמנטים פסיכדליים בהתאם לרוח הזמן ולילדי הפרחים. קלפטון זכה לרוב הפרסום ברבות השנים, אבל ג'ק ברוס אחראי לכמה מהשירים הבולטים של הלהקה, והבס שלו ניכר ומובחן בשיריה.

המריבות הפנימיות של הלהקה והשימוש האינטסיבי בסמים הלכו כמעט יד ביד עם המוזיקה ובגללם התפרקה הלהקה במהירות בשלהי 1968. בביוגרפיה הרשמית שלו הנימוק לפירוק הלהקה היה, "ג'ק חש כי הוא סטה רחוק מדי מהרעיונות שלו ורצה למצוא מחדש את שורשיו המוזיקליים והחברתיים". למרות חייה הקצרים הותירה Cream חותם בל יימחה על תולדות הרוק וכמה מהקלאסיקות הגדולות של הז'אנר, בהן "Sunshine of Your Love", "Strange Brew" ו-"White Room". ב-1993 נכנסה Cream להיכל התהילה של הרוקנ'רול, וב-2005 התאחדו חבריה להופעות בניו יורק ובלונדון.

ברוס המשיך ליצור מוזיקה כסולן לאורך כל העשורים שאחרי כן, ואלבומו האחרון, "Silver Rails", יצא בחודש מרץ השנה. שירים שכתב בקריירת הסולו שלו זכו לגרסאות כיסוי מאמנים כמו דיוויד בואי, ג'ימי הנדריקס ואפילו אלה פיצג'רלד.

בהצהרה לעיתונות כתבה משפחתו של ג'ק ברוס, "בצער רב אנו, משפחתו של ג'ק, מודיעים על לכתו של ג'ק האהוב שלנו: בעל, אב, סב ואגדה. עולם המוזיקה יהיה מקום עני יותר בלעדיו, אבל הוא חי על המוזיקה שלו ולנצח יהיה בלבנו". חברו מהלהקה, ג'ינג'ר בייקר, ספד לו בדף הפייסבוק שלו: "אני עצוב מאוד לשמוע על אובדן של אדם משובח, ג'ק ברוס… מחשבותיי ומשאלותיי עם משפחתו בשעה הקשה הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully