וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חה"כ עפר שלח יוצא להגנת מנשה נוי: "חשוב שנדע שיש קולות אחרים"

26.10.2014 / 9:28

סערת מנשה נוי ומחלבת טרה מסרבת לשכוך. חבר הכנסת עפר שלח יצא להגנת נוי בסטטוס שפרסם בפייסבוק. "חשוב שנזכור שגם לחופש הביטוי יש חברים, חלקם אפילו בכנסת", כתב

חשוב שנדע שיש קולות אחרים, חשוב שנזכור שגם לחופש הביטוי יש חברים, חלקם אפילו בכנסת

חבר הכנסת עפר שלח יוצא להגנת חברו מנשה נוי. לאחר שעמוד הפייסבוק של מחלבת טרה הוצף בתגובות גולשים שזעמו על ריאיון שנוי העניק לעיתון גלובס, זוכה נוי לגיבוי פומבי ראשון.

"מנשה נוי הוא חבר שלי, מאז שהיינו יחד בקורס קצינים והדרכנו יחד בבה?ד 1. אני פותח בעובדה הזו כגילוי נאות, לא כדי להזכיר שמנשה היה קצין בגולני ולחם במלחמת לבנון הראשונה. הצורך הכפייתי להזכיר שמישהו היה קצין קרבי בכל פעם שהוא נרדף בגלל אמירה 'לא פטריוטית' הוא בעיניי עוד דוגמה למקרתיזם. היא חשובה מעוד סיבה: אנחנו, מנשה ואני, שייכים לדור שראה את מנהיגיו משקרים לו, וקבר את חבריו, חלקם משותפים לשנינו, תחת האבנים הכבדות של השקר הזה.

"לפני כמה שבועות מנשה נתן ריאיון לעיתון, ואמר בו כמה דברים חשובים. הם נוגעים למשהו שכולנו מבקשים להדחיק, תחת סערת ?צוק איתן?: בקיץ הזה נרצחו ארבעה נערים, שלושה יהודים ואחד מוסלמי, והתגלו פניה המכוערים של השנאה, גם בתוכנו. יחד איתה הגיע, ועדיין איתנו, ציד מכשפות במסווה של פטריוטיזם, ששותפים לו לא רק טוקבקיסטים אלא גם פוליטיקאים. הוא מסוכן בעיני יותר מכל טיל של החמאס.

"אני מכבד לחלוטין את זכותו של כל אדם להחרים חברה מסחרית, שהפרזנטור שלה אמר משהו שלא מוצא חן בעיניו. אני גם חושב שמי שדמותנו המוסרית חשובה לו צריך לנהוג אותו דבר במי שנכנע לחרמות האלה, ולהילחם באותה נחישות בגילויי שנאת האחר ורדיפת הדעה האחרת שמרעילים אותנו מבפנים. חשוב שנדע שיש קולות אחרים, חשוב שנזכור שגם לחופש הביטוי יש חברים, חלקם אפילו בכנסת".

השחקן מנשה נוי במאהל המחאה בשדרות רוטשילד, אוגוסט 2011. דרור עינב
נוי/דרור עינב

כאמור, במסגרת הריאיון שהעניק, התבטא נוי בחריפות לגבי מדיניות הממשלה במהלך "צוק איתן". בין השאר אמר כי הוא "רוצה להיות חסיד אומות עולם של הפלסטינים", האשים את הימין בלקיחת השלטון על ידי רצח ואמר על הממשלה הנוכחית כי "דמם של הערבים והשמאלנים בראשם". בנוסף, קרא נוי לציבור לפתוח במרד נגד שירות בצה"ל.

בעקבות ההתבטאויות הללו הציפו גולשים את עמוד הפייסבוק של "טרה", בדרישה לפיטוריו של נוי מהחברה. חלקם איימו בחרם צרכנים או הודיעו שכבר החלו בחרם. בין ההודעות שנכתבו על קיר העמוד: "הייתי לקוח שלכם, אבל no more. אני לא מוכן לממן אנשים אשר מעסיקים פרזנטורים שתומכים באויבים שלנו"; "כל עוד תומך הטרור מנשה נוי הוא הפרזנטור שלכם, אני לא קונה טרה"; "לא רוצים אנטישמיות בקוטג?"; "תשווקו לעזה ולנוי את המוצרים שלכם"; וגם "לקנות טרה זה כמו לתמוך בטרור".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully