וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוברי קופות: רוחות רפאים כן קיימות. לפחות בבתי הקולנוע

26.10.2014 / 11:32

הקאמבק של קיאנו ריבס לקולנוע נבלם בזכות, תאמינו או לא, סרט המבוסס על משחק קופסה שמתיימר לגרום לשחקנים לתקשר עם העולם הבא. דורון פישלר מסכם את ההכנסות בבתי הקולנוע בארה"ב

יח"צ - חד פעמי

לקראת ליל כל הקדושים, המפיצים בארצות הברית מוציאים תמיד מעליית הגג את הסרטים המפחידים. אחרי שנים שבהם השבוע תמיד נתפס על ידי סדרות אימה ארוכות – "המסור" או "פעילות על טבעית" – השנה שום סדרה כזאת לא נוכחת, וסרטים חדשים מגיעים כדי לנסות לתפוס את מקומם. למעשה, הלילה המפחיד מכולם נחגג רק בסוף השבוע הבא, אבל המפיצים מקדימים הבהלה למכה: השבוע המפחידן התורן הוא "Ouija", סרט בהחלט מפחיד, אבל לא מהסיבות הצפויות. על פי כל הביקורות, "Ouija" הוא לכל היותר סרט אימה לילדים; אבל מה שבאמת מעורר אימה בסרט הוא המקור עליו הוא מבוסס.

הסרט מגיע מטעם חברת הצעצועים הסברו, ומבוסס על משחק לוח – בדיוק כמו "באטלשיפ", המבוסס על "צוללות". הסברו אוהבים להפיץ את האגדה על כך ש-"Ouija" הוא אמצעי תקשור מיסטי ועתיק עם רוחות, אבל למעשה זה לא יותר ממשחק לוח עם היסטוריה מיסטית בידיונית. אי אפשר להכחיש כבר את העובדה שסרטים המבוססים על משחקי לוח הם תופעה קיימת, והציפיה למטר של סרטים המובססים על כל דבר ממונופול ועד איקס-מיקס-דריקס הוא מה שמפחיד כאן באמת. אין פלא ש"טטריס – הסרט" כבר בעבודה.

כמו רבים מסרטי האימה, סוד ההצלחה של "Ouija" הוא השקעה נמוכה: הסרט בוים ומשוחק על ידי אלמונים, הופק בזול (כ-5 מיליון דולר), וקיבל ביקורות מזלזלות. ובכל זאת, הוא נמצא במקום הראשון בטבלה השבועית, עם כ-19 מיליון דולר. זה לא סכום עצום אמנם, אבל זה די והותר כדי להפוך אותו לסרט רווחי מאוד.

ג'ון וויק.
זהירות מהמטריקס

אל המקום השני, עם כ-14 מיליון דולר, הגיע "ג'ון וויק", סרט האקשן החדש עם קיאנו ריבס שיצא השבוע גם אצלנו. מאז ימי "מטריקס", מעמדו של ריבס – בעיקר ככוכב אקשן – דעך; הסרט האחרון שלו היה הכשלון הענק "47 רונין" מהשנה שעברה. "ג'ון וויק" אמנם פועל בקנה מידה צנוע, וגם הכנסותיו הן כאלה, אבל קיבל תגובות חיוביות מאוד שעשויות להשאיר אותו בטבלה מעט יותר משבוע בודד, ומחזיר לקיאנו משהו מימי התהילה שלו.

שלושה סרטים ותיקים - "זעם", "נעלמת" ו"ספר החיים" משלימים את החמישיה המובילה; ‏"וינסנט הקדוש", קומדיה בכיכובו של ביל מוריי, יצא בשקט לבתי קולנוע מעטים בשבוע שעבר; ‏השבוע הפצתו הורחבה, והוא עלה למקום השישי, עם כ-8 מיליון דולר. מפיצי כל הסרטים האלה יצאו מרוצים למדי מהכנסותיהן.‏ "נעלמת", עם הכנסות של כ-124 מיליון דולר בארצות הברית עד כה וכ-250 מיליון ברחבי העולם, הוא בלי שום ספק הסרט המצליח של עונת הסתיו. הוא יישאר כזה עד תחילת נובמבר, אז יגיע "אינטרסטלר" של כריסטופר נולאן וישנה לחלוטין את הפרופורציות בטבלאות.

הצעה שאסור לפספס

התקדמו לדור הבא של ברי המים של תמי4: קטנים יותר, חכמים יותר

לכתבה המלאה

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    2
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully