וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תמר אייזנמן ממשיכה בעברית. האזינו לה

1.11.2014 / 20:07

תמר אייזנמן משחררת פנינה נוספת מתוך אלבומה הרביעי בעברית, וכותבת לוואלה! תרבות על התהליך שעברה בזמן העבודה על השיר "ממשיכה"

צלמים זמניים מורשים

צילום: Muperphoto.

"אני אדם מאד זוגי אבל גם צריכה שהיחד והלבד ירקדו כל הזמן איזה ריקוד כזה בקצב של יותר ופחות"

תמר אייזנמן משחררת סינגל שני בעברית בשם "ממשיכה", אותו הלחינה והפיקה לאלבומה הרביעי. "הפעם הראשונה ששברו לי את הלב היתה לאחד הימים היפים בחיי", כותבת אייזנמן לוואלה! תרבות, "קל להגיד את זה 15 שנה אחרי אבל אני שמחה שאפשר. מאז עברתי המון. התאהבתי, התאכזבתי, התרסקתי, עפתי ושוב ושוב. מדי פעם יש איזה חלון שדרכו אפשר לראות את הקשר והחיבור בין האירועים ההם לחיים עכשיו. הרעיון ש'העצב' יכול להיות החבר הכי טוב של ה'אושר' תמיד עניין וריגש אותי. כמו צחוק ובכי, כמו דיסטורשן וטמבורין".

"ממשיכה' הוא שיר על אהבה ואכזבה. התפכחות והתעוררות אחרי אכזבה גדולה ויציאה לדרך חדשה. המעברים בין השותפות לבין הבדידות, בין רגעי הביחד והלבד הנם נושאים שמעסיקים אותי בכתיבה. אני אדם מאד זוגי אבל גם צריכה שהיחד והלבד ירקדו כל הזמן איזה ריקוד כזה בקצב של יותר ופחות, עם המון מקום לנפרדות ובלי קביעת תבניות מראש. ההקשבה לדינמיקה והתנועה היא הכרחית עבורי. היה לי חשוב להעביר בשיר את האלמנט של השחרור והחופש. של מישהי, שאמנם סוחבת על גבה את התיק הזה, עמוס בבאסה ואכזבה, אבל היא כל הזמן בתנועה קדימה".

תמר אייזנמן. ינאי יחיאל, מערכת וואלה! NEWS
"אני מאד אוהבת לשבור את הקצב בשירים שלי"/מערכת וואלה! NEWS, ינאי יחיאל
"אני מרגישה לעיתים שזה כמו האלבום הראשון שלי. אולי בגלל העברית, ואולי בגלל שבאלבום הזה גיליתי צדדים חדשים שלי כזמרת. בעוד שהגיטרה רוקדת שם ריקוד אחר, חשוף ועוקצני"

"בהפקת השיר רציתי להביע את התנועה המתמדת ותחושת הכיוון שמתחדדת דווקא מחוץ לאזור הנוחות. אבל, גם להדגיש את המסגרת של הסיפור הספציפי הזה. משם נבעו גם הטעמים של הבלוז והפופ-רוק שנמצאים בשיר. אולי גם המבנה הפשוט והמרובע יחסית מציגים צד חדש ויותר שלו שלי. בדרך כלל אני מאד אוהבת לשבור את הקצב בשירים שלי ולתת ביטוי לאי-סימטריה. להוציא החוצה את המאבק והחיכוך דרך כלים מוזיקליים. אבל בשיר הזה, זה מתבטא באופן אחר. הגיטרה הבוכה היא גם הגיטרה שמניעה את הבחורה קדימה ומשחררת אותה".

"את ליין הגיטרה הקלטתי על אחת מהגיטרות הראשונות שלי מגיל 15, Gibson Nighthawk. אני כבר שנים לא מנגנת עליה, אבל הסאונד כל כך התאים לעיבוד של השיר. המפגש המחודש של האצבעות היום עם הגיטרה מאז עבד. אחרי ההקלטות של האלבום חזרתי לאולפן הביתי שלי להמשיך לעבוד על השירים. כשהגעתי לשיר הזה הבנתי בדיעבד שאני לא מספיק מרוצה. הרגשתי שמשהו בהגשה חסר, שאולי הנגינה ביישנית מדי. אז חזרתי להקליט אותו שוב. אמרתי לחבר'ה: 'בואו נדמיין שאנחנו מנגנים עם קלפטון עכשיו באלברט הול, ושזו תהיה הפעם הראשונה והאחרונה שנעשה את זה. אז תיהנו ותנגנו חזק'. אני מאד מרוצה מהתוצאה. חשוב לי לציין שהנגנים המדהימים היו כל כך קשובים ומדויקים, כאילו היינו שם כולנו יחד לפני 15 שנה".

"השירים החדשים רואים אור בהופעות האחרונות. בסוף השבוע שעבר ניגנו חלק לראשונה מול הקהל האדיר של האינדינגב, ועוד כמה ימים (7.11) אעלה את המופע המיוחד לרגל פסטיבל הפסנתר שיכלול גם שירים מהאלבום החדש ושירים מהאלבומים האחרונים בביצועים חדשים. במובנים רבים האלבום החדש מסכם עשור של יצירה, של ארבעה אלבומים, ושל פרק משמעותי בחיים שלי. יחד עם זאת, אני מרגישה לעיתים שזה כמו האלבום הראשון שלי. אולי בגלל העברית, ואולי בגלל שבאלבום הזה גיליתי צדדים חדשים שלי כזמרת. בעוד שהגיטרה רוקדת שם ריקוד אחר, חשוף ועוקצני".

ככה תמר אייזנמן נשמעת באנגלית:

הופעות קרובות:

7.11 - לימבו - בין הגיטרה לפסנתר: מופע מיוחד לפסטיבל הפסנתר לקראת אלבום בכורה בעברית, מוזיאון תל אביב, אודיטוריום קאופמן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully