וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריאיון עם כוכבי "סליפי הולו": "אני לא יכול שלא לזרוק את המבט השרמנטי לעברה"

כוכבי סדרת האימה "סליפי הולו" מספרים על האופן שבו דרמה אנושית נרקמת מבעד לשדים והמפלצות, וכיצד האינטימיות והחברות האמיתית שלהם מאחורי הקלעים תורמת לסדרה עצמה

יח"צ - חד פעמי
בהארי: "כיום אין מישהו קרוב אליה יותר מאשר קריין, דבר שמאוד דומה לקשר שלנו גם שלא לפני המצלמה. אנחנו מבלים זמן רב יחד ונוצרה פה אינטימיות וקרבה עם גילויים שלא הייתי משתפת בהם אף אחד אחר, וזו קרקע פוריה ליצור טלוויזיה"

מדי סתיו, שבועות אחדים אל תוך עונת הטלוויזיה, הנפשות הפועלות מאחורי הסדרות החדשות על המרקע בארה"ב כבר מתחילות להבין את גורלן, בין אם לשבט ובין אם לחסד. לפני שנה היתה זו דרמת המתח "סליפי הולו" שרשמה לזכותה הישג נדיר בזכות ראשי רשת FOX, וקיבלה מהם הזמנה לעונה שנייה אחרי שבועיים וקצת לקיומה, בשעה שהמתחרות שלה שיוועו לקבל התחייבות לפרקים נוספים של עונת הבכורה.

בשבוע שעבר עלתה גם אצלנו העונה החדשה של "סליפי הולו", עיבוד נוסף לסיפורו הקצר של וושינגטון אירווינג מ-1820, שבין היתר קדם לה סרט האימה-פנטזיה שביים טים ברטון מ-1999. הגרסה הטלוויזיונית היא מעיין דרמת משטרה על טבעית חוצת ז'אנרים הנשענת על מאורעות מתקופת הקולוניאליזם, כאשר הפרופסור לשעבר וחייל צבאו של ג'ורג' וושינגטון מהמאה ה-18, איכבוד קריין (טום מייסון), קם לתחייה בימינו אנו וחובר לשוטרת אבי מילס (ניקול בהארי) כדי לעצור פרש קטוע ראש שבו נלחם בעבר, אשר יצא למסע רציחות מחודש עם פרשי אפוקליפסה נוספים.

בריאיון לקידום העונה החדשה מסבירים כוכבי הסדרה שמבחינתם סוגיית הז'אנר דווקא ברורה למדי. "הסדרה היא תוצאה של קבוצת תסריטאים מגוונת שכותבת את הסדרה, אנשים מרקעים שונים שגורמים לכך שזו לא לגמרי סדרת פנטזיה, אלא כזו שמבוססת מציאות", מסביר מייסון, "קודם כל זה מגיע מהאמת כפי שהדמויות מכירות אותה ורק אז הסיטואציות מולבשות על תרחישי פנטזיה, אני מאמין שיש איזון טוב מאוד עבורנו השחקנים כדי לייצר קול מתוחכם לז'אנר. וחוץ מזה יש אירוטיות ברורה, כי בסופו של דבר אבי ואיכבוד מתרוצצים ביערות באמצע הלילה במרדף אחר מפלצות ואני לא יכול שלא לזרוק את המבט השרמנטי לעברה. האשטאג איכ-אבי".

"אני נמשכתי לתפקיד דווקא בגלל מערכת היחסים שלה איתו, שאינה מוגדרת רומנטית או מינית, שדרכו היא לומדת אודות עברה", מוסיפה בהארי. "זה קשר לא שגרתי בין שתי דמויות שונות, כי הוא נכנס לחייה כפרטנר או קרוב משפחה, בזמן שלה למעשה אין אחד כזה בגלל מה שהיא עברה בצעירותה בבתי אומנה. כיום אין מישהו קרוב אליה יותר מאשר קריין, דבר שמאוד דומה לקשר שלנו גם שלא לפני המצלמה. אנחנו מבלים זמן רב יחד ונוצרה פה אינטימיות וקרבה עם גילויים שלא הייתי משתפת בהם אף אחד אחר, וזו קרקע פוריה ליצור טלוויזיה. זה מכניס לפרופורציות סביב כל המרדפים אחר שדים ומכשפות ולזה הצופים מגיבים לדעתי".

אתם נעזרים זה בזה כהכנה לצילומי פרק חדש?
מייסון: "ישנן הרבה סיטואציות בהן ניקול ואני קוראים תסריט חדש ומסתכלים האחד לעבר השנייה במבט של 'איך לעזאזל אנחנו הולכים לעשות את זה, כי אני כבר הבנתי שאין בסדרה גבולות. עוד מהפרק הראשון אהבתי את הטירוף של הסדרה שאין שני לו, והטלתי ספק שאפשר להפוך את זה לאפשרי והוכח לי אחרת. וגם לחשוב שקריין היה סחבק של האבות המייסדים של ארה"ב, דוגמת בנג'מין פרנקלין, זה האלמנט החביב עליי בעבודה. זה היה יכול להיות מאוד פשוט לייצר סדרה שרק תתעסק במאבק בין טוב לרע וזה ממש לא המקרה".

בהארי: "יש גם הרבה אנקדוטות בפרקים אודות דברים שאנחנו לוקחים כמובן מאליו בחיים. כמה שהדמויות נמצאות במצבים נואשים ומאיימים, אני נהנית שאפשר לסייג את הדרמה כשלפתע היא צריכה להתעכב על להסביר לקריין למה משמש עט כתיבה שתלויה באשנב בסניף הבנק, כי עבור אדם מעידן אחר זה לא נתפס".

מייסון: "אבל אנחנו לא רק סדרה על אדם מבוגר שנפעם מעטי כתיבה", הוא צוחק.

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
"ההנאה הגדולה מכל היא שיוצא לי להיות נבל". ג'ון נובל, "סליפי הולו"/מערכת וואלה!, צילום מסך
נובל: "בזמנו היינו ממש על סף ההיסטריה שנבנתה ברשתות חברתיות שסייעה לקידום הסדרה, זה גם מה שהשאיר אותנו באוויר במשך חמש שנים, כך שעם 'סליפי הולו' הפלטפורמות הללו השתלבו מיידית"

לאחר הרייטינג והבאזז המוצלחים בעונת הבכורה, העונה מצטרפים לשורותיה של "סליפי הולו" בין השאר גם מישל טרכטנברג ("באפי קוטלת הערפדים") בתפקיד אביגייל אדמס, אשתו של הנשיא השני של ארה"ב, וג'ון נובל, שכבר הופיע בעונה הראשונה והפעם הוא חלק רשמי מצוות השחקנים. הוא מגלם את בנו של איכבוד, ג'רמי, ונושא גם את זהותו של הנרי פאריש, פרש מלחמה ותיק שניחן ביכולות על טבעיות של "אוכל חטאים", מה שמאפשר לו לקחת את חטאי אדם ולהסיר מעליו את תחושת האשמה שאחרת היתה רודפת אותו.

החיבור של נובל לסדרה הוא אך טבעי שכן לפניה כיכב במשך חמש עונות בדרמת המדע בדיוני "פרינג'" לצד אנה טורב וג'ושוע ג'קסון, סדרה שבין יוצריה נמנים אלכס קורצמן ורוברטו אורסי, העומדים כעת מאחורי "סליפי הולו". "הסדרה הפתיעה במהירות בה היא התקבלה בחום על ידי הקהל, דבר שב"פרינג'" לקח לנו שלוש עונות לבנות", הוא אומר, "בזמנו היינו ממש על סף ההיסטריה שנבנתה ברשתות חברתיות שסייעה לקידום הסדרה, זה גם מה שהשאיר אותנו באוויר במשך חמש שנים, כך שעם 'סליפי הולו' הפלטפורמות הללו השתלבו מיידית".

איך אתה משתלב עם הדינמיקה של שני הגיבורים הראשיים?
"זה מרתק לשחק לצד שני השחקנים הללו כיוון שבשלב בו אני הצטרפתי כבר התגבשה מערכת יחסים הדוקה וטבעית ביניהם. החיבור הקסום הזה ביניהם היה שם מהרגע הראשון ולא דרש עבודה מאומצת. דווקא כי לא מדובר בזוגיות רומנטית זה הרבה יותר מעניין והקהל מבין זאת. עבורי ההנאה הגדולה מכל היא שיוצא לי להיות נבל. בעונה הראשונה יש התעסקות ביחסים המשפחתיים בין הנרי או ג'רמי לבין הוריו, יש הבנה בנוגע לכעס והיגון שהובילו למאורעות סיום העונה. בעונה החדשה יש יותר הבנה לגבי מי שיחרר אותו מהקבר ומה המחיר שעליו לשלם, בזהותו ובפעולות הנכפות עליו".

יש תקווה לגאולה להשלמה של הדמות שלך עם מצבו ומשפחתו?
"אותי כן היה מעניין לראות מה נותר מהאנושיות שלו, בטח בהתחשב מעמדו כפרש המלחמה. בוא נגיד שאם לא היתה מטרה ויעד מוגדר שכזה, לא היה טעם לסדרה. איך ומתי הן סוגיות שהתסריטאים ייאלצו לפתור".

העונה השנייה של "סליפי הולו" משודרת בימי שני , בשעה 21:45 בערוץ yes Action HD וב- yesVOD.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully