וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-3 בערבה יוצא לדרך; "1001 גרם" הוא סרט הפתיחה

3.11.2014 / 15:16

"1001 גרם", נציג נורבגיה לאוסקר 2015, יהיה הסרט שיפתח את פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-3 בערבה שיתקיים בסוף נובמבר

1001 גרם.
הסכם אוסלו

פסטיבל הסרטים הבינלאומי ה-3 בערבה הציג היום (שני) את תוכניתו לפסטיבל הקרוב שיתקיים בין התאריכים 26 בנובמבר ל-29 בנובמבר. השנה, לראשונה יציג הפסטיבל גם סרטים שלא נחשפו קודם לכן בפני הקהל הישראלי בפסטיבלים קודמים בישראל. יתנהל כולו בשעות הערב והלילה, תחת כיפת השמיים באמצע הדרך בין ים המלח לים סוף, ליד הישוב צוקים שבשמורת הטבע עשוש, בערבה התיכונה בדרום הנגב. במהלך ארבעת ימי הפסטיבל, יוקרנו בו מדי ערב שלושה סרטי קולנוע באורך מלא. הצפייה בסרטים תתקיים על מסך גדול, במרחב הפתוח, בלב המדבר. במרכז הפסטיבל, תחרות שבה מחולק פרס אחד ויחיד, בערך של 15,000 אירו. הזוכה ייקבע על ידי קולות הקהל שיתבקש להצביע בסוף כל הקרנה ולהביע את דעתו על הסרט.

סרט הפתיחה של הפסטיבל יהיה "1001 גרם", נציג נורבגיה לאוסקר 2015. סרטו החדש של הבמאי הנורבגי, בנט האמר, הוא סאטירה חברתית מעודנת ומתוחכמת על מדענית היוצאת לכנס מלומדים בפריז שנועד לקבוע מה המשקל הסטנדרטי של קילוגרם אחד ומגלה את המעלות האנושיות שיש לחוסר ההגיון ולאי הסדר כדי לתת טעם ומשמעות לחיים המסודרים והמאורגנים ביותר.

עוד בפסטיבל: דניס טנוביץ', הבמאי זוכה האוסקר על סרטו "שטח הפקר", יגיע לפסטיבל עם סרטו החדש "נמרים", הבמאי ג'ורג' אובשווילי יגיע עם סרטו המדובר "אי התירס", נציג גיאורגיה לאוסקר 2015. "הארץ של צ'רלי", נציג אוסטרליה לאוסקר יוקרן בפסטיבל גם כן.

בנוסף, השנה יוקרנו במסגרת פרויקט "קצר במדבר" שני סרטים שהופקו וצולמו במהלך השנה האחרונה בערבה. הסרטים הינם: "אנטילופות" של אורי רום ו"הקו של גרייס" של רותם קפלינסקי.

ערב הסיום יוקדש לזכרו של אסי דיין, שהלך לעולמו השנה, עם הצגת סרטו מר באום, בנוכחות בני משפחה וחברים לדרך של דיין שהוזמנו במיוחד להקרנת הסרט. הפסטיבל יינעל בהקרנת "מיתה טובה", סרטם של טל גרניט ושרון מימון, בנוכחות כוכבי הסרט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully