וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"משחקי הרעב: עורבני חקיין חלק 1": מה חושבים המבקרים בחו"ל?

15.11.2014 / 0:05

ביום חמישי הקרוב מגיע אל מסכי הקולנוע חלקו הראשון של הסרט החותם את "משחקי הרעב", פיצול שנועד כדי לסחוט את כל המיץ האפשרי ממכירות הכרטיסים. אז איך הסרט החדש? הנה מה שאומרים המבקרים

יח"צ - חד פעמי

"הארי פוטר" ו"דמדומים" סללו את הדרך לסדרות סרטים אחריהם - גרמתם למעריצים להגיע עד כה, פסע לפני הסרט האחרון? הם בוודאי יוציאו מכיסם מעות על שני סרטים במקום על אחד. אז למה לא? כעת הגיעה תורה של סדרת "משחקי הרעב", שעושה זאת עם "עורבני חקיין חלק 1", הפרק השלישי בסדרת סרטי המד"ב המצליחים בכיכובם של ג'ניפר לורנס וג'וש האצ'רסון.

בחלק הראשון של הסרט שיחתום את הטרילוגיה המצליחה, קטניס אוורדין (לורנס) מוצאת את עצמה במחוז 13 לאחר שהשמידה את המשחקים האכזריים לנצח. תחת הנהגתה של הנשיאה קוין (ג'וליאן מור) ותמיכתם של חבריה, קטניס פורשת כנפיים ונלחמת כדי להציל את חברה פיטה (האצ'רסון) והופכת לפנים ולסמל המהפכה נגד שלטון הקפיטול. לא באמת משנה אם מבחינה יצירתית פיצול הספר האחרון בסדרה של סוזן קולינס לשני סרטים באמת שווה את זה, הרי ברור שאוהבי הסדרה ילכו לראות גם אותו בדרך אל החלק שני. אבל בכל זאת - האם החלק הראשון שווה משהו? הנה מה שכותבים עליו המבקרים בחו"ל.

טריילר ארוך "משחקי הרעב: עורבני חקיין חלק 1".
קרבן של שחיקה או מתמודדת בגבורה? ג'ניפר לורנס

"'עורבני חקיין חלק 1' אולי לא מסעיר כמו 'התלקחות', אבל הוא מותח בעקביות ומלא הפתעות ורגעים ששופכים אור על הדמויות. אפילו אם 'עורבני חקיין חלק 1' מותיר אותנו מייחלים לעוד, זה לא רק בילד-אפ בן שעתיים. חישבו עליו כעל מתאבן קטן לקראת מנה אחרונה, אבל כזה שמצליח להשביע רצון בפני עצמו".
(אלונסו דורלדי, The Wrap)

"המקור היחיד למתח אמיתי בסרט נובע מהשאלה הקריטית, איפה בדיוק הסיפור של קולינס יפוצל לשניים. תנוח דעתכם, ההחלטה נעשתה בחכמה כמעט כמו של שלמה המלך, ומאפשרת לכמות הנכונה של תקריות להחזיק את ההכנה הזו לאורך שעתיים דלילות יחסית, עד הכאילו-קליפהנגר שבסופו".
(ג'סטין צ'אנג, וראייטי)

"הסרט מצליח להחזיק רוב הזמן, וג'ניפר לורנס מתמודדת בגבורה עם רגעים חזקים. היא מושכת אותנו אל תוך האנושיות הטעונה של קאטניס. רבדי החרדה האלה מגבשים את עמדתה של קאטניס כגיבורה בעל כרחה שאנו יכולים להתחבר אליה, לא גיבורת על: תכונות נדירות בכמה יצירות בדיוניות מהשורה הראשונה, לא כל שכן יצירות המיועדות לקהל צעיר".
(קווין הארלי, Total Film)

"העובדה שהחלק הראשון אינו מספק לא נובעת מהבמאי פרנסיס לורנס או התסריטאים שעיבדו את הרומן של סוזן קולינס - זה קורה בגלל שאנשי השיווק החליטו לחתוך את הסרט לשנתיים. אם 'חלק 2' יפיל באופן מספק את אבני הדומינו שהניח הסרט הזה, בעוד עשרים שנה לא נחשוב פעמיים על תבנית ההפצה שלהם".
(דבין פאראצ'י, Badass Digest)

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס
אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
טריילר מנופח או הסרט הטוב בסדרה? ג'ניפר לורנס וג'וליאן מור/מערכת וואלה!, צילום מסך

"כמו טריילר ארוך ומנופח מדי לסרט שעדיין לא הגיע, סרטו של פרנסיס לורנס מפזר אולי 45 דקות של חומר דרמטי על פני שעתיים הרבה יותר מדי נינוחות. לא שלא נעים להתאחד שוב עם הדמויות בעלות התושיה, נחושות ומושכות של הסדרה, אבל למרבה הצער יש ל'עורבני חקיין חלק 1' את כל מה שמאפיין אישיות של סרט תעשייתי. אין טיפת עוז, מרדנות או התקוממות שזורמת בוורידיו; התחושה מכל וכל היא של מוצר מפס ייצור, אירוני ועצוב בהתחשב במוטיבים המהפכניים שלו".
(טוד מקארת'י, הוליווד ריפורטר)

"השחקנים המכובדים, כולל זוכי האוסקר ג'ניפר לורנס ופיליפ סימור הופמן, לעתים קרובות מבצעים את הדיאלוגים שלהם בטון שטוח ומנותק, כאילו זו ההקראה הראשונה. ההופעה של לורנס היא מחרוזת של בכי ואנחות, בתקריבים עצובים או זוהרים. היא והסרט קרבנות של שחיקה".
(ריצ'רד קורליס, טיים)

"'עורבני חקיין חלק 2' ירחיב את האקשן בעוד שנה בדיוק. בינתיים 'חלק 1' הוא הקדמה חביבה, רגע כדי לאפשר ללהבות לגווע לפני שיוסיפו עוד דלק. 'האש מתקלחת!', זועקת קאטניס. כן, אבל היא לוקחת את הזמן שלה"
(הנרי בארנס, הגארדיאן)

"האפקט המיוחד הגדול ביותר של סדרת שוברי הקופות הזו, היה תמיד האופן שבו היא עודדה את קהל היעד הצעיר להסתכל בספקנות על משולש האהבה המטריד בין אמת, כוח ובידור. אבל 'עורבני חקיין חלק 1' מקנה תחושה שהוא חסר את שלושתם".
(רובי קולין, הטלגרף)

"'עורבני חקיין חלק 1' הוא מבחינתי הסרט הכי טוב של 'משחקי הרעב' עד כה, אף כי אני חייב להתוודות שהוא עדיין מקנה תחושה של חצי סרט וחצי סיפור. נקבל את הגמול בזמן הזה בשנה הבאה. החלק הנוכחי הוא משחק מקדים מובהק".
(סקוט מנדלסון, פורבס)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully