וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פינת התרבות: אהוד בנאי חוגג את הסיגד ואנחנו בפנים

13.11.2014 / 16:08

אירועי הסיגדיאדה המציינים את חג הסיגד יתקיימו זו השנה השלישית בסינמטק תל אביב. בין המופעים: הופעה של אהוד בנאי ורודי ביינסיין, מחול אתיופי עכשווי, הרצאות והקרנות סרטים

מערכת וואלה!

שלום לכם שועלי תרבות! השבת בפתח אבל רגע לפני שהיא נכנסת אנחנו צריכים לחגוג את חג הסיגד! כן כן, בשנת 2008 עבר בכנסת חוק הקובע את הסיגד כיום חג רשמי של מדינת ישראל, ופינת התרבות (בטוב ליבה) לא לקחתי היום חופש אלא באה לסחוף את כולכם לחגוג את החג בפסטיבל התרבות האתיופית סיגדיאדה, שיתקיים זו השנה השלישית במהלך כל סוף השבוע בסינמטק תל אביב. בין האירועים שיתקיימו, בין היתר: מופע מיוחד של אהוד בנאי לצד רודי ביינסיין, יעקב לילאיי ומוזיקאים בני העדה האתיופית. עוד יהיו שם הצגות יחיד, מחול אתיופי עכשווי, הרצאות על המפגש התרבותי האתיופי-ישראלי והקרנות סרטים.

בשבוע הבא יחגגו גם באירוע רשמי בבית אבי חי בירושלים, בהשתתפות אריאל זילבר ומוזיקאים נוספים, ובקיצור – יש לי יום יום חג, הללויה!

בחג הסיגד, מלשון סגידה לאלוקים, אחת לשנה, היו עולים כל היהודים על הר גבוה והיו מתפללים לעלות "לירוסלם". שמו העברי של החג הוא 'חג הכיסופים' ומקורו בספר עזרא ונחמיה. חג הסיגד ביטא במשך אלפי שנים את כמיהתם של יהודי אתיופיה לשוב לירושלים. לאחר העלייה הפך לחג הודיה על השיבה לציון. החג מתקיים בדיוק שבעה שבועות מיום הכיפורים, בקרב הקהילה האתיופית הוא נחשב לחג החגים, המועד החשוב ביותר בשנה.

"התרבות האתיופית הינה תרבות עתיקה ועשירה שצדדיה היפים לא נגלו עד כה בפני הקהל הרחב. ההיסטוריה היהודית האתיופית היא בת מעל ל – 2,500 שנה ומהווה מוקד התעניינות ומחקר ברחבי בעולם, מטרת הפסטיבל לחשוף את יופי העדה בפני הקהל הרחב", מסר שאבי מזרחי, מנהל הפסטיבל וסגן מנהל אגף תרבות ואמנויות ומנהל המחלקה למופעים בעיריית תל אביב יפו.

הפסטיבל יתקיים בסינמטק תל אביב, בין התאריכים 13 – 15 בנובמבר 2014, ימים חמישי – מוצ"ש, הנחות למנויי הסינמטק ולמחזיקי כרטיס דיגיתל.


עפים על הסיגד? ספרו לנו בפייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully