וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ג'ון סטיוארט בעקבות הביקורת היהודית עליו ב'צוק איתן': "איך הם מעזים?"

15.11.2014 / 16:16

הקומיקאי היהודי הגיב על הביקורות המגנות של חלק מהקהל היהודי כלפיו: "אומרים שאני כמו היהודים במחנות הנאצים שעזרו להביא את היהודים אל התנורים. לכו תזדיינו"

אין תמונה. צילום מסך, מערכת וואלה!
סטיוארט במהלך תוכניתו/מערכת וואלה!, צילום מסך

ג'ון סטיוארט ספג בעבר קיתונות של ביקורת על האופן שבו התייחס אל מבצע 'צוק איתן' אחרי שהשווה בין מעשי ישראל לבין אלה של הפלסטינים. כעת, בראיון עמו במגזין "O Canada" לכבוד סרט הבכורה שלו כבמאי, "Rosewater", סטיוארט שוחח בהרחבה על תגובות של יהודים כלפיו, שבין היתר פקפקו ביהדות שלו, כינו אותו 'יהודי ששונא את עצמו' ו'קאפו' ואמירות דומות מהסוג.

"אנשים רוצים להגדיר מיהו יהודי ומי לא", אמר הקומיקאי האמריקאי היהודי. "בדרך כלל זה נעשה על ידי לא-יהודים אבל מסתבר שעכשיו זה נעשה על ידי יהודים, ואני מוצא את זה מאוד מעניין. זה יותר מלאומיות… ואתה לא יכול לספק השקפה על היהדות באופן שאתה רוצה לספק. מעולם לא חשבתי שזה יגיע מאחים. אני מוצא את זה מאוד עצוב, למען האמת… אתה רואה את התגובות האלה והן די מרושעות. ואיך אתה פחו?ת? איך אתה פחו?ת? זה פשיסטי. והרעיון שהם יכולים להגיד לך מהו יהודי. איך הם מעזים? שרק הם יודעים את דבר האל ואלה שיכולים להפיץ אותו. זה לא בסדר, וזה משהו שהם יצטרכו לעשות חשבון נפש לגביו".

סטיוארט אף תיאר את הדברים שנאמרו עליו, וניכר שהוא מאוד נסער: "יש חבר'ה בטלוויזיה שאומרים שאני כמו היהודים במחנות הנאצים שעזרו להביא את היהודים אל התנורים. חלק ממשפחתי נספה בשואה ואני פשוט… לכו תזדיינו. איך אתם מעזים?"

כזכור, במהלך מבצע 'צוק איתן' השווה סטיוארט בין שני הצדדים הלוחמים ובין יכולות ההתגוננות שלהם. בצד הישראלי מפתחים אפליקציות משוכללות שיודיעו על נפילת טיל תוך כדי פרסומת ל"רובוטריקים 4", ובצד העזתי - מודיעים על הגעתו של פיצוץ גדול באמצעות פיצוץ קצת יותר קטן. עוד תהה סטיוארט לאן אמורים התושבים בעזה להתפנות בזמן התראה, אם הם כלואים בין הגבול עם מצרים, הגבול עם ישראל והים. "האם הם אמורים לצאת לשחייה בכל פעם שמגיע טיל?".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully